Mika
Ostatnia zmiana: 2021-11-26
| Opis ogólny |
|---|
| Opis ogólny: Zadaszenie stanowi "wnęka" przylegająca do zdewastowanej kasy. (info: Adam Wojciechowski, 2005-08-19) |
| Dane tabelaryczne | ||
|---|---|---|
| Województwo: | mazowieckie | |
| dodatkowe tory: | nie ma i nie było | |
| budynki dworcowe: | był, ale już nie istnieje | |
| budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
| zadaszenie peronów: | małe wiaty peronowe | |
| semafory: | nie ma i nie było | |
| dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
| kasa/biletomat: | zlikwidowana | |
| nastawnie, strażnice, posterunki: | ||
| wieża wodna: | nie ma i nie było | |
| perony: |
Perony: 2 Krawędzie peronowe: 2 |
|
| kody: |
HAFAS:5102262 IBNR:1276 |
|
| Linie przechodzące przez stację | |||
|---|---|---|---|
| [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
| 90,088 | Warszawa Wschodnia – Dorohusk (7) | ||
| Stan linii « Pokaż/ukryj | |
|---|---|
| ruch pasażerski i towarowy | |
| ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
| ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
| ruch towarowy i turystyczny | |
| ruch pasażerski | |
| ruch towarowy | |
| ruch pasażerski sezonowy | |
| ruch pasażerski weekendowy | |
| ruch turystyczny | |
| ruch drezynowy | |
| nieczynna | |
| nieprzejezdna | |
| rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
| rozebrana | |
| w budowie/nie ukończona | |
| projektowana/nie zrealizowana | |
| brak danych | |
| odcinek jeszcze nie powstał | |
| linia wielotorowa | |
| | | linia zelektryfikowana |
| Nazwa | punkt czynny |
| Nazwa | punkt nieczynny |
| Nazwa | punkt zlikwidowany |
| węzeł lub odejście torów | |
| galeria | |
| Znajdź stacje w pobliżu |
|---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Marian Olejnik
(2021-08-24 13:04:06)
Mam pytanie, skąd się wzięła nazwa Mika na stacji kolejowej we wsi Życzyn?
-
#2
Mszkl
(2021-08-24 15:51:05)
Bo po drugiej stronie torów jest właśnie 'Mika', która jest częścią wsi Życzyn, a już następny przystanek wykorzystuje nazwę 'Życzyn', ale wziętą od części wsi Podebłocie. Innymi słowy o rzut beretem mamy DWA odrębne byty o nazwie Życzyn.
-
#3
(odp. na #1)
subsens
(2021-08-24 22:55:38)
Stąd, że gdy powstawał przystanek Mika, nazwa Życzyn była już od stu lat zajęta. Półstacja powstała na 203 wiorście linii Iłowo - Kowel rozejrzała się po okolicy z zamiarem dokonania toponimicznego zawłaszczenia i arbitralnie zażyczyła sobie być Życzynem. Motywy mogą być widoczne na jakiejś mapie sprzed budowy drogi żelaznej. Podstawowe pytanie, to skąd się w ogóle wzięła Mika?
#4 Byty są odrębne administracyjnie, ale spokrewnione w linii prostej. Gdyby nie stara wieś i dwór Życzyn (użyczający nazwy półstacji), maleńkie Podobłucie nie mogłoby w przyszłości wchłonąć osady kolejowej.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Mika
Ogólnopolska Baza Kolejowa