Łaskarzew
Ostatnia zmiana: 2025-01-27
Legenda (Wygenerowano dnia: 2025-08-19) | Mapa prędkości (Wygenerowano dnia: 2025-04-15)
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
polo
(2019-05-21 10:23:51)
Budowa przystanku ślimaczyła się przez wiele miesięcy. Nie przyspieszyło jej nawet zakończenie prac elektryfikacyjnych na odcinku Pilawa - Dęblin i wprowadzenie do ruchu składów EZT. Dopiero tragedia z 17 sierpnia 1969 r., kiedy późnym wieczorem na stacji Łaskarzew, pociąg pospieszny zabił czwórkę oczekujących na prowizorycznym peronie podróżnych, przyniósł zaskakujący zwrot. W szaleńczym tempie dokończono budowę peronów i 19 dni później, 6 września 1969 r. przystanek otwarto, degradując jednocześnie stację Łaskarzew do roli stacji towarowej. Kilka miesięcy później dokończono budowę budynku poczekalni i kasy, która początkowo mieściła się w starym wagonie kolejowym (w oparciu o atlaskolejowy.net).
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Łaskarzew