OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Żukowo Zachodnie

Ostatnia zmiana: 2016-09-11

Opis ogólny
Opis ogólny: Według mieszkańców na linii przechodzącej przez stację nie ma ruchu towarowego, a jedynie od czasu do czasu pojawiają się drezyny. (info: Jerzy Gozdek, 07-08-2008)

Opis infrastruktury: Trzeci tor patrząc od strony budynku stacji jest rozebrany.Tor szlakowy jest utrzymany przyzwoicie.tor zaś przy byłym peronie nr.1 zarośnięty całkowicie. (info: Karol Dampcm ,2008-01-14)

Istnieje jeden tor dodatkowy, nieprzejezdny, zakrzaczony, zdekompletowane elementy łączące szyny z podkładami, zwrotnice zablokowane. Tor główny utrzymany we względnie dobrym stanie, podobnie jak tor szlakowy dochodzący do stacji. (info: Jerzy Gozdek, 07-08-2008)
Dane tabelaryczne
Województwo: pomorskie
dodatkowe tory: są, niezdatne do eksploatacji
budynki: adaptowany do innych celów
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: świetlne zlikwidowane
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: nie ma, być może była
przejście nadziemne: nie ma i nie było
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 3
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  29,492 Pruszcz Gdański – Łeba (229)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Żukowo (pomorskie) 1,79 km
Borkowo (pomorskie) 1,81 km
Glincz (pomorskie) 2,29 km
Żukowo Wschodnie (pomorskie) 3,01 km
Pępowo Kartuskie (pomorskie) 6,71 km
Stara Piła (pomorskie) 6,79 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze.Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania, bądź niezmieniającą przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Żukowo Zachodnie

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...