OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Poledno

Ostatnia zmiana: 2025-08-20

Dane tabelaryczne
Województwo: kujawsko-pomorskie
dodatkowe tory: rozebrano
budynki dworcowe: adaptowany do innych celów
budynki obsługi taboru: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: nie ma i nie było
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Przejście podziemne: nie ma i nie było
Przejście nadziemne: nie ma i nie było
kasa/biletomat: zlikwidowana
nastawnie, strażnice, posterunki: nie ma i nie było
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 0 (był 1)
Krawędzie peronowe: 0 (była 1)
kody:
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  13,255 Świecie nad Wisłą – Złotów (240)  
  Poledno – bocznice  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 KolejmanWro (2022-06-26 23:43:01)
    W Polednie warto dodać dwie bocznice do gorzelni. Znalazłem przypadkowo na mapie:
    http://maps.mapywig.…
    Tą wschodnią (na teren opisany jako gorzelnia, obecnie fabryka Schumacher) idzie jeszcze rozpoznać w google maps, druga została ewidentnie zaorana.
    Sąsiedztwo pałacu sugeruje, że gorzelnia należała do tego samego właściciela, co ów obiekt
  • #2 Grzegorz Pogorzelny (2024-08-08 13:37:46)
    Były dwa majątki o rycerskim statusie, dwa folwarki z gorzelniami, dwa dwory (w ojczyźnie kompleksów, ganz egal, pałace): Hoffmeyerów w Gawrońcu, von Wuthenauów w Polednie. Notać bene, że do połowy XIX w. w zasadzie niezmiennie pozostawały w rękach Polek i Polaków. Obie bocznice trasowano na surowym korzeniu i dopiero po zdjęciu nawierzchni na torowiskach powstały drogi: utwardzona, jako główny dojazd do PGR Gawroniec i gospodarcza do PGR Poledno. O drogę do Gawrońca oparły się nowopowstałe parcele, do których od ponad 70 lat dojeżdża się regularnym starotorzem. Dodać bene, że AP Gdańsk udostępnia online 3 plany Poledna, w tym drugowojenny, który może sugerować, że rozjazdy odgałęziające bocznice wybudowano jeszcze przez 1945. Demontaż obu bocznic dawał w sumie 3074 mb toru, zapewne z szyn typu lekkiego. I dał - acz nie wiadomo kiedy, a zatem i komu.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Poledno

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...