OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Międzybórz Sycowski

Ostatnia zmiana: 2013-12-12

Opis ogólny
Opis ogólny: Brak możliwości zakupu biletu (zlikwidowano kasę) (info: Gajdzi)

W okresie międzywojennym stacja graniczna z Niemcami po niemieckiej stronie.

Opis budynków: Wieża wodna widoczna na dwóch starych pocztówkach istniała jeszcze po wojnie, mieściła się (b. orientacyjnie) ok. 100 m na zach. od budynków stacyjnych, została rozebrana ok. 1980 r. (info: Bolesław Wojtyniak, 18-06-2009)
Dane tabelaryczne
Województwo: dolnośląskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: używany zgodnie z przeznaczeniem
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: świetlne
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: zlikwidowana lub nieczynna
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: była, ale obecnie już nie istnieje
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 3
kody: HAFAS:5102213
IBNR:7283
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  33,668 Ostrów Wielkopolski – Grabowno Wielkie (355)  
  Syców – Międzybórz Sycowski  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Pawłów Wielkopolski (wielkopolskie) 2,18 km
Sośnie Ostrowskie (wielkopolskie) 7,63 km
Bukowina Sycowska (dolnośląskie) 7,96 km
Granowiec (wielkopolskie) 11,78 km
Syców (dolnośląskie) 13,34 km
Stradomia (dolnośląskie) 14,37 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze.Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania, bądź niezmieniającą przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Międzybórz Sycowski

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...