Chojnice
Ostatnia zmiana: 2025-08-25
Opis ogólny |
---|
Opis ogólny: Do 2001 r. istniał Zakład Taboru Chojnice, któremu podlegał m.in. oddział w Tczewie (Zakład Taboru Chojnice sekcja Zajączkowo Tczewskie) (info: Paweł Piotr Mynarczyk) Kilka faktów: 1871 15 listopada wieżdża na dworzec chojnicki pierwszy pociąg. Była to inauguracja komunikacji kolejowej na trasie CHOJNICE - PIŁA. Początkowo kursowały na tej trasie dwie pary pociągów towarowo - osobowych dziennie: pierwszy pociąg wyruszał w godzinach popołudniowych. Trwała równocześnie budowa następnego odcinka linii berlińsko - królowieckiej, z Chojnic do Tczewa, a oddanie do użytku tego odcinka nastąpiło w 1873r. 1877 Chojnice otrzymują połączenie kolejowe ze Szczecinkiem 1894 Chojnice otrzymują połączenie z Nakłem 1902 Oddanie do użytku linii kolejowej: Chojnice - Lipusz (połączenie z Kościerzyną), traktowanej jako dalszy odcinek linii z Nakła. (info: Arkadiusz Śmieszek, 2004-11-08) Po zamknięciu posterunku dyżurnego ruchu peronowego (prawdopodobnie lipiec 2009) zapowiedzi megafonowe prowadzą kasjerki. (info: mmm, 13-12-2009) Ok przełomu 2010/2011 kasy są przeniesione na drugą stronę holu. Prowadzi je agencja z Gdyni. Kasy są czynne tylko w godzinach od 6-20. W 2011 mówiło się o przeniesieniu toalet do budynku dworca. W październiku 2011 roku doszło do przejęcia Dworca przez Miasto. (info: Mateusz44, 15-10-2011) Opis budynków: Wieża wodna w stanie upadłym. kafelki odpadają między innymi. Budynek stacyjny również w ruinie pobite okna itp. W budynku został zamknięty odział PKP CARGO do przesyłek. Odział prowadzi od teraz Człuchów. (info: Mateusz44, 15-10-2011) Budynki stacyjne, gdzie kiedyś mieściły się biura stacji są obecnie puste. Po restrukturyzacji przejęły to Przewozy Regionalne i chyba w roku 2009 na wiosnę przeniosły się do budynków dawnej lokomotywowni. Tylko niektóre pomieszczenia po byłym KATSie wykorzystuje spółka TK TELEKOM. Budynek byłej noclegowni drużyn konduktorskich zużyty "zębem czasu" czeka na rozbiórkę, podobnie jak wieża wodna na terenie byłej lokomotywowni, czy ta duża wieża wodna, która wpisała się już trwale w fotografię stacji kolejowej w Chojnicach. (info: Andrzej Frymark, 02-11-2011) Toalety bezpłatne są na dzień dzisiejszy w budynku dworca przy bocznym wyjściu na peron. (2020-03-10) DN. |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | pomorskie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: | używane, zgodnie z przeznaczeniem | |
budynki obsługi taboru: | używane, zgodnie z przeznaczeniem | |
zadaszenie peronów: | wiaty nad peronami: 1,4,5 | |
semafory: | świetlne | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: czynne Przejście na poziomie szyn: czynne |
|
kasa/biletomat: |
Kasa: czynna (Polregio, od poniedziałku do piątku od 7.00 do 15.00) Videomat: czynny (Polregio) |
|
nastawnie, strażnice, posterunki: |
Ch (dysponująca) od strony Złotowa, Sępólna Krajeńskiego, Człuchowa Ch1 (wykonawcza) od strony Tucholi, Czerska, Kościerzyny |
|
wieża wodna: |
Na stacji Chojnice stoją dwie wieże wodne. Pierwsza ok. 90 m na pd-zach od budynku dworca w sąsiedztwie ul. Nad Dworcem, z białą i zielona cegłą glazurowaną na części zbiornikowej (ułożoną we wzory). Druga wieża, prawie niewidoczna z peronów, stoi ok. 115 m na pn-zach od budynku dworca, wśród zabudowań stacyjnych pomiędzy torami (tak jak budynek dworca – na peronie wyspowym). Nieodłącznym elementem związanym z wieżami wodnymi są żurawie wodne, które jeszcze są widoczne na stacji w Chojnicach, (info: Bolesław Wojtyniak) |
|
perony: |
Perony: 5 Krawędzie peronowe: 8 |
|
kody: |
EPA:5100155 HAFAS:5100304 IBNR:18 |
|
informacja pasażerska: |
Dynamiczna: Wyświetlacze w dworcu. Megafony i zegary. Statyczna: Gabloty, tablice informacyjne z alfabetem Braille'a, tablice peronowe małe i duże. |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
96,227 | Tczew – Kostrzyn – Kietz (203/492) | ||
Działdowo – Chojnice (208) | |||
0,000 | Chojnice – Runowo Pomorskie (210) | ||
Chojnice – Kościerzyna (211) | |||
310,040 | Oleśnica – Chojnice (281) | ||
208 – pierwotne wpięcie do północnej głowicy stacji Chojnice | |||
Chojnice – bocznice |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Inne punkty należące do stacji | |
---|---|
Polczątek LK210/koniec LK208/początek LK211 | |
wiadukt nad ul. Tucholską | |
zmiana przebiegu (Pawłówko) |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
-
#11
(odp. na #2)
Givexnine Poznań
(2020-11-19 19:31:38)
Warto zwrócić uwagę, że w godzinach szczytu wieczornego pociągi mają wozić ludzi w przeciwnym kierunku, czyli do Chojnic z pracy, szkoły, zakupów i innych aktywności z większych miast (Bydgoszcz, Piła, Trójmiasto, Szczecinek) Nie ma się co dziwić, że pociągi jadące w tych godzinach w kierunkach przeciwnych, niż te potrzebne, nie cieszą się wysoką frekwencją.
-
#12
(odp. na #8)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2020-11-20 16:42:22)
Jak widać z komentarza do tego filmu: https://www.youtube.…
na obszarze otoczonym liniami elektrycznymi a łączącymi punkty: Piła, Bydgoszcz, Tczew, Wejherowo, Koszalin, Szczecinek,
brak obecnie towarowego ruchu kolejowego.
Nawet sama "Węglówka" miedzy Maksymilianowem a Gdynią jest wykorzystywana obecnie tylko sporadycznie dla pociągów z przekroczoną skrajnią. -
#13
Givexnine Poznań
(2020-12-29 16:24:09)
Kasa biletowa od nowego roku zostanie prawdopodobnie zamknięta, nie widnieje już w wyszukiwarce na stronie Polregio.
-
#14
Zenek1234567890
(2021-03-09 13:44:56)
Kasa biletowa jest obecnie nieczynna. Co ciekawe na początku roku pojawił się automat biletowy, ale po jakimś czasie został usunięty.
-
#15
(odp. na #14)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2021-07-21 23:04:59)
Właśnie, na kartce tylko pisze że jest.
Było, ni ma, ruski cyrk.
Ponadto:
1. wyjście bezpośrednio na miasto z tunelu jest zablokowane z powodu budowy centrum przesiadkowego.
2. mnóstwo różnorakiego taboru do kasacji, w tym EN 57, tyle albo nawet i więcej niż gdy było tak w Lesznie. -
#16
Vinni
(2021-12-03 11:38:11)
Spokojna głowa, stacja niebawem doczeka się całkowitego remontu, więc opinie o jej śmierci są bardzo mocno przesadzone. Najgorzej wyglądają połączenia do Kościerzyny, tam rzeczywiście poszły gigantyczne cięcia i trzeba mieć nadzieję, że sprawa ulegnie poprawie. Pozostałe połączenia, jeżeli chodzi o frekwencję, są stale oblegane na zadowalającym poziomie ;)
-
#17
(odp. na #8)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2022-09-01 23:50:15)
Budynek dworca w kapitalnym remoncie, otoczony płotem, nowe okna na parterze już są!
Dawny plac przed głównym wyjściem niedostępny.
Wyjście+winda na nowy dworzec autobusowy oraz przystanek miejski czynne.
Niestety, na tym nowym dworcu brak kursów dokądkolwiek, a przystanek miejski obsługuje raptem 2 linie.
Za to mnóstwo bramek do przymocowania rowerów, więcej niż pacjentów przez cały dzień. -
#18
wasiukibic
(2022-09-04 12:52:41)
Adi, taka prośba, jak chcesz tu publikować filmy, to proszę bez zbędnych komentarzy.
-
#19
Kowind
(2024-02-14 21:49:48)
Kasa po remoncie dworca będzie. PR szuka agenta ;)
-
#20
Kowind
(2024-05-18 22:33:06)
Kasa już czynna.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Chojnice