Fronołów
Ostatnia zmiana: 2024-08-21
Opis ogólny |
---|
Opis ogólny: Nazwa miejscowości Fronołów pochodzi od rosyjskiejo nazwiska Fronołow. Człowiek ten zdaje się zaprojektował most na rzece Bug. Kiedyś istniał tylko jeden tor na drewnianym moscie. Teraz są dwa na żel-bet. Ponoć w miejscu gdzie teraz się znajduje ośrodek wypoczynkowy (dawny PKP) był ośrodek uzdrowiskowy. Miałem też informacje, że istniały niewielkie bocznice (może wąskotorowe... tego nie wiem) (info: WoyteckWit) Kasa biletowa, została zamknięta, po czym (kilka m-cy później) się spaliła w wyniku uderzenia piorunu. Semafory kszt. były (są jeszcze ślady!). Od 2.08.2004 czynny tylko peron przy torze nr 2 - tor nr 1 zamknięty na odcinku Platerów-Siemiatycze (wiadukt pomiędzy rzeka Bug a Siemiatyczami nad szosą Siemiatycze - Adamowo/Mielnik grozi zawaleniem). Na torze nr 2 na moście nad rzeką Bug w maju byl pożar (spalona część podkładów) - ograniczenie 15km/h (info: bohun) Nazwa miejscowości Fronołów pochodzi od rosyjskiejo nazwiska Fronołow. Człowiek ten zdaje się zaprojektował most na rzece Bug. Kiedyś istniał tylko jeden tor na drewnianym moscie. Teraz są dwa na żel-bet. Ponoć w miejscu gdzie teraz się znajduje ośrodek wypoczynkowy (dawny PKP) był ośrodek uzdrowiskowy. Miałem też informacje, że istniały niewielkie bocznice (może wąskotorowe... tego nie wiem) (info: WoyteckWit) Moge potwierdzia istnienie oorodka uzdrowiskowego dla gruzlikow PCK (zniszcony w czasie wojny) - teren na ktorym sta3 oorodek PKP do dzis nalezy do PCK i jest dzierzawiony. OsrodekPKP zlikwidowany 31.12.1997. Waskotorowka byla, sa jeszcze stare nasypy. Takze bylduzy tartak. I jeszcze jedno. Nazwa, tak jak napisal kolega wywodzi sie od rosyjskiego generala Fronolowa, natomiast miejscowosci o takiej nazwie w okolicy nie ma i nie bylo. przystanek jest w miejscowosci Mierzwice Kolonia. bohun (info: bohun) Odnośnie wąskotorówki, moja babcia twierdzi, że przed wojną był tu tramwaj konny, który woził kuaracjuszy ze stacji do ośrodka... (info: macbed, 2006-02-13) Była tu wąskotorówka w czasach 1 wojny światowej zbudowana przez Niemców do pozysku drewna w pobliskich lasach. Po spłonięciu tartaku w końcowej fazie wojny nie eksploatowana i rozebrana w okresie międzywojennym.(info od: tomasz, 2009-03-13) |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | mazowieckie | |
dodatkowe tory: | rozebrano | |
budynki dworcowe: | był, ale już nie istnieje | |
budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | mała wiata przystankowa | |
semafory: | kształtowe zlikwidowane | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | zlikwidowana lub nieczynna | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | ||
wieża wodna: | nie ma i nie było | |
perony: |
Perony: 2 Krawędzie peronowe: 2 |
|
kody: |
HAFAS:5101050 IBNR:1122 |
|
informacja pasażerska: | Statyczna. Peronowe tablice duże, gabloty. |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
53,448 | Siedlce – Siemianówka (– Świsłocz) (31/461) | ||
Fronołów – kolejka |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Fronołów