Brody Warszawskie
Ostatnia zmiana: 2021-01-16
Legenda (Wygenerowano dnia: 2025-08-19) | Mapa prędkości (Wygenerowano dnia: 2025-04-15)
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
zajcol
(2017-02-14 12:07:36)
Dodatkowe tory były (bocznica do jednostki wojskowej) - widać je nawet na pierwszym zdjęciu w galerii.
-
#2
Marcin Pinkosz
(2018-09-27 22:48:07)
Dzisiaj dowiedziałem się, że swego czasu na Brodach Warszawskich stał budynek z poczekalnią i kasą. Podobno po jego zamknięciu (najprawdopodobniej początek lat 90.) został nadpalony a później rozebrany. Niestety brak póki co jakichkolwiek konkretnych info i zdjęć
-
#3
GRAFAJT NDM
(2020-11-27 21:56:41)
W latach 90 jeździłem tam na wagary. Była tam kasa, niestety już nieczynna :(
-
#4
MaŁy-_-ToLuŚ
(2021-09-07 09:31:49)
Budynki jak by co to były 2: była to nastawnia do bocznicy i dom w którym była kasa i poczekalnia. W domu zw tego co pamiętam mieszkał jakiś starszy Pan, to w tym domu wybuchł pożar.
-
#5
subsens
(2021-09-07 14:20:32)
Podążając za mglistym wspomnieniem dodam DŻS z czasów modernizacji: https://www.pomiecho…
Nie wiem, jaką kładkę likwidowano w Brodach w 2009, ale circa 2,5 dekady wcześniej, przed peronami od strony Modlina, istniało połączenie obu niedostępnych wówczas części fortu XV https://www.forty.wa… w postaci wąskiej, stalowej kładki. W mglistych wspomnieniach, wyzywająco czernieje ponad siecią trakcyjną, niedostępna, anachroniczna i absolutnie militarno-forteczna (być może z przęseł baileyowskich). Ofc wojna oraz elektryfikacja mogły wpływać na kształt tej przeprawy, ale nie zdziwiłbym się, gdyby zaprojektowali ją Rosjanie przed 1915. Na pewno widać ją w 1937, pomiędzy dwoma budynkami kolejowymi stojącymi w odległości < 1000 m. Styk dwóch żywiołów, nadmiar pytań, niedostatek danych. -
#6
(odp. na #5)
Paweł Skup
(2021-09-07 20:22:17)
Potwierdzam, że taki mostek był. Powiem więcej: jadąc tam niedawno po długiej przerwie dopiero zobaczyłem, że wiaduktu wojskowego nie ma.
Niestety nie pamiętam jego formy. Ażurowy i osiatkowany był. -
#7
Grafajt NDM
(2023-10-20 21:46:22)
Grafajt NDM prawdopodownie w latach 90 widziałem tam pociąg. Cysterny.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Brody Warszawskie