OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Warszawa Choszczówka

Ostatnia zmiana: 2025-06-23

Opis ogólny
Opis ogólny: W pobliżu peronów znajdują się fundamenty czegoś co mogło być kiedyś kasą biletową z małą poczekalnią i toaletami. Świadczy o tym układ fundamentów: dwa wejścia do budyneczku (schodki) oraz ślady po ścianach działowych wyglądające tak jakby "wydzielały" jeden większy pokój (poczekalnię?). Fundament znajduje się około 10 metrów od torów i nie jest włączony do najbliższej posesji, tak więc budynkiem mieszkalnym czy rolno-gospodarczym raczej nie był. Info: JJC

Budynek stacyjny był, z kasami i poczekalnią oraz automatem telefonicznym, ale bez toalet. Uległ spaleniu w maju 1992 roku. Budynek był dwukondygnacyjny, na górze zawsze ktoś dyżurował, ktoś kto obsługiwał semafory. Na dole kasa biletowa w ostatnim okresie "życia" budynku nie była już czynna. Wcześniej jeszcze zanim przebudowano zachodni peron i dołożono zachodni tor, a było to chyba w 1989 roku, na wysokości środka peronów była wysepka od strony zachodniej, usypana z ziemi do wysokości peronów, na której znajdował się poprzedni budynek stacyjny a obok jakieś 5 metrów dalej budynek toalet, który jeszcze stał niedawno. Nie wiem czy jeszcze stoi, muszę sprawdzić :) Ten budynek na wysepce pamiętam jak przez mgłę. Był to koniec lat 70-tych. Uległ zdewastowaniu i rozebraniu bo wybudowaniu późniejszego budynku po którym i teraz zostały już tylko fundamenty. (info: kgerlo, 2007-03-15)

Przystanek osobowy Warszawa Choszczówka pełnił dawniej funkcję posterunku odstępowego. Budeynek posterunku byl identyczny jak w Pomiechówku, na dole mieściły sie kasy biletowe. Po elektryfikacji linii i zamontowaniu samoczynnej blokady liniowej Posterunek Odstępowy przestała istnieć. PO Choszczówka leży na trzytorowym odcinku magistrali E-65. Po modernizacji, ktora już się zbliża, zostaną zbudowane nowe zewnetrzne perony, połączone przejściem podziemnym. (info: Leszek Gorecki, 2007-05-05)

Przystanek w trakcie modernizacji. (info: ace82, 2008-03-21 13:44:07)

Opis infrastruktury: Tor do Warszawy w dobrym stanie -szlakowa 120kmh, tor z Warszawy stan słaby - szlakowa 50kmh (ale tylko na odcinku Warszawa Płudy do SBL za stacją Warszawa Choszczówka) tor pomocniczy używany z obu stron głównie przez pociągi towarowe na odcinku Warszawa Choszczówka-Legionowo został poprawiony i zostały zlikwidowane uskoki (data modernizacji toru: 01.09.2005) (info: ace82, 2005-12-20)

dwa wysokie perony. Jeden dukrawędziowy wyspowy, a jeden jednokrawędziowy zewnętrzny. Po modernizacji bedą dwa perony zewnętrzne jednokrawędziowe. (info: Leszek Gorecki, 2007-05-05)

Opis budynków: Po posterunku odstepowym i kasach pozostały jedynie fundamenty. (info: Leszek Gorecki, 2007-05-05)
Dane tabelaryczne
Województwo: mazowieckie
dodatkowe tory: nie ma i nie było
budynki dworcowe: był, ale już nie istnieje
budynki obsługi taboru: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: małe wiaty peronowe
semafory: świetlne i/lub kształtowe zlikwidowane
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Przejście podziemne: czynne
Przejście nadziemne: nie ma i nie było
kasa/biletomat: zlikwidowana
nastawnie, strażnice, posterunki:
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 2
kody: HAFAS:5103923
IBNR:1474
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  19,700 Warszawa Wschodnia – Gdańsk Główny (9)  
  19,700 Warszawa Praga – Chotomów (456)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Warszawa Choszczówka

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...