OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Warszawa Choszczówka

Ostatnia zmiana: 2019-06-13

Opis ogólny
Opis ogólny: W pobliżu peronów znajdują się fundamenty czegoś co mogło być kiedyś kasą biletową z małą poczekalnią i toaletami. Świadczy o tym układ fundamentów: dwa wejścia do budyneczku (schodki) oraz ślady po ścianach działowych wyglądające tak jakby "wydzielały" jeden większy pokój (poczekalnię?). Fundament znajduje się około 10 metrów od torów i nie jest włączony do najbliższej posesji, tak więc budynkiem mieszkalnym czy rolno-gospodarczym raczej nie był. Info: JJC

Budynek stacyjny był, z kasami i poczekalnią oraz automatem telefonicznym, ale bez toalet. Uległ spaleniu w maju 1992 roku. Budynek był dwukondygnacyjny, na górze zawsze ktoś dyżurował, ktoś kto obsługiwał semafory. Na dole kasa biletowa w ostatnim okresie "życia" budynku nie była już czynna. Wcześniej jeszcze zanim przebudowano zachodni peron i dołożono zachodni tor, a było to chyba w 1989 roku, na wysokości środka peronów była wysepka od strony zachodniej, usypana z ziemi do wysokości peronów, na której znajdował się poprzedni budynek stacyjny a obok jakieś 5 metrów dalej budynek toalet, który jeszcze stał niedawno. Nie wiem czy jeszcze stoi, muszę sprawdzić :) Ten budynek na wysepce pamiętam jak przez mgłę. Był to koniec lat 70-tych. Uległ zdewastowaniu i rozebraniu bo wybudowaniu późniejszego budynku po którym i teraz zostały już tylko fundamenty. (info: kgerlo, 2007-03-15)

Przystanek osobowy Warszawa Choszczówka pełnił dawniej funkcję posterunku odstępowego. Budeynek posterunku byl identyczny jak w Pomiechówku, na dole mieściły sie kasy biletowe. Po elektryfikacji linii i zamontowaniu samoczynnej blokady liniowej Posterunek Odstępowy przestała istnieć. PO Choszczówka leży na trzytorowym odcinku magistrali E-65. Po modernizacji, ktora już się zbliża, zostaną zbudowane nowe zewnetrzne perony, połączone przejściem podziemnym. (info: Leszek Gorecki, 2007-05-05)

Przystanek w trakcie modernizacji. (info: ace82, 2008-03-21 13:44:07)

Opis infrastruktury: Tor do Warszawy w dobrym stanie -szlakowa 120kmh, tor z Warszawy stan słaby - szlakowa 50kmh (ale tylko na odcinku Warszawa Płudy do SBL za stacją Warszawa Choszczówka) tor pomocniczy używany z obu stron głównie przez pociągi towarowe na odcinku Warszawa Choszczówka-Legionowo został poprawiony i zostały zlikwidowane uskoki (data modernizacji toru: 01.09.2005) (info: ace82, 2005-12-20)

dwa wysokie perony. Jeden dukrawędziowy wyspowy, a jeden jednokrawędziowy zewnętrzny. Po modernizacji bedą dwa perony zewnętrzne jednokrawędziowe. (info: Leszek Gorecki, 2007-05-05)

Opis budynków: Po posterunku odstepowym i kasach pozostały jedynie fundamenty. (info: Leszek Gorecki, 2007-05-05)
Dane tabelaryczne
Województwo: mazowieckie
dodatkowe tory: nie ma i nie było
budynki: był, ale już nie istnieje
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: świetlne i/lub kształtowe zlikwidowane
przejście podziemne: czynne
kasa: zlikwidowana lub nieczynna
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 2
kody: HAFAS:5103923
IBNR:1474
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  19,700 Warszawa Wschodnia – Gdańsk Główny (9)  
  19,700 Warszawa Praga – Chotomów (456)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Dąbrówka (woj. mazowieckie) 2,70 km
Warszawa Płudy (woj. mazowieckie) 2,97 km
Buków (woj. mazowieckie) 3,00 km
Henryków (woj. mazowieckie) 3,01 km
Warszawa Praga WPC (woj. mazowieckie) 3,64 km
Wiśniewo (woj. mazowieckie) 3,90 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Pisanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Warszawa Choszczówka

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...