Nawra
Ostatnia zmiana: 2020-12-14
Opis ogólny |
---|
Ładownia zlokalizowana była między drogą z Nawry do Trzebcza, a istniejącymi do dziś zabudowaniami dworcowymi. Do tejże ładowni doprowadzono z majątku w Nawrze konną kolejkę wąskotorową funkcjonującą jeszcze w czasie II wojny światowej. W czasie pożaru mosty na Wiśle w Toruniu pociągi z Bydgoszczy na Olsztyn nie jeździły w tym czasie przez Toruń tylko przez Chełmżę i Kowalewo Pomorskie. Dlatego w Nawrze zbudowano mijankę, w celu mijania się pociągów pospiesznych i osobowych. (info: Przemysław Strzyżewski, 2005-06-11). |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | kujawsko-pomorskie | |
dodatkowe tory: | Stacja posiadała trzy tory - główny, główny dodatkowy i boczny (biegnący tuż obok budynków stacyjnych) obsługujący ładownię. | |
budynki: | adaptowany do innych celów | |
lokomotywownia: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | nie ma i nie było | |
semafory: | kształtowe zlikwidowane | |
przejście nadziemne/podziemne, windy: | Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa: | zlikwidowana lub nieczynna | |
wieża wodna: | nie ma i nie było | |
perony: | Perony: 1, krawędzie peronowe: 1 W okresie międzywojennym w Nawrze był jeden peron (istniejący do dziś), na peronie stały dwie (?) latarnie. |
|
kody: | IBNR:5408 |
Bibliografia i odnośniki zewnętrzne |
---|
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
78,274 | Brodnica – Bydgoszcz Wschód (209) |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Stacje w pobliżu | |
---|---|
Grzybno (woj. kujawsko-pomorskie) | 4,34 km |
Głuchowo (woj. kujawsko-pomorskie) | 6,55 km |
Wybcz (woj. kujawsko-pomorskie) | 7,51 km |
Bągart (woj. kujawsko-pomorskie) | 7,60 km |
Łubianka Toruńska (woj. kujawsko-pomorskie) | 7,74 km |
Zamek Bierzgłowski (woj. kujawsko-pomorskie) | 9,54 km |
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
-
#1
piotrs88@gmail.com
(2019-10-06 17:10:38)
Szkoda że stacja PKP Nawra, cała infrastruktura kolejowa praktycznie nie istnieje, pamiętam lata 70-te,80-te gdzie to wszystko jeszcze funkcjonowało! Szkoda!
Pozdrawiam -
#2
Radosław Palmowski
(2020-08-05 23:38:18)
W okresie międzywojennym w Nawrze był jeden peron (istniejący do dziś), na peronie stały dwie (?) latarnie. Stacja posiadała trzy tory - główny, główny dodatkowy i boczny (biegnący tuż obok budynków stacyjnych) obsługujący ładownię. Ładownia zlokalizowana była między drogą z Nawry do Trzebcza, a istniejącymi do dziś zabudowaniami dworcowymi. Do tejże ładowni doprowadzono z majątku w Nawrze konną kolejkę wąskotorową funkcjonującą jeszcze w czasie II wojny światowej.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Nawra