OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Kępno

Ostatnia zmiana: 2014-03-02

Opis ogólny
Opis ogólny: Stacja dwupoziomowa: perony 3 (dolne) + 2 (górne) (info: Krzysztof Królczyk, 2005-02-12)

Stacja jest na tyle ciekawa, że krzyżują się na niej prostopadle dwie linie na dwóch poziomach. Poziom górny linia Katowice - Kluczbork - Poznań Gł, a poziom dolny to Wieruszów - Kępno (Poznań - Katowice przez Herby Nowe). Nad peronem dolnym (jego końcowym odcinkiem) jest wiadukt kolejowy z linią Katowice - Kluczbork - Poznań Gł. (dwa tory i dwa perony). Z dolnego peronu kiedyś odjeżdżały pociągi do Wrocławia (przez Syców, Oleśnicę), Namysłowa (przez Trzcinicę). Obecnie z peronu górnego odjeżdżają pociągi w kierunku Poznania, Ostrowa Wlkp, Kluczborka, Katowic a z peronu dolnego w kierunku Poznania, Ostrowa Wlkp, Wieruszowa, Katowic (przez Herby Nowe).

Stacja o dużym znaczeniu dla ruchu towarowowego i osobowego. Górny poziom (peron) nie jest zadaszony natomiast dolny peron nr 2 (a może nr 3) jest zadaszony. Z górnego peronu stacji Kępno widać nastawnię w Hanulinie. Stacje Hanulin i Kępno są ze sobą ściśle powiązane ruchowo i organizacyjnie.

(info: St. Zając)

Od 1949-01-27 (Dziennik taryf i zarządzeń komunikacyjnych 4/2) w WOT pojawia się "Kępno Dworzec Górny".

Opis budynków: - Wieża wodna stoi ok. 1300 m na północ od dworca w kierunku Poznania, pomiędzy torami, przez 10 lat jakie upłynęły od 1998 r., bardzo poszarzała.

- Podobna wieża znajduje się niedaleko, w Ostrowie Wielkopolskim.

- Lipiec 2011 r. Bolesław Wojtyniak. (info: Bolesław Wojtyniak, 16-07-2011)
Dane tabelaryczne
Województwo: wielkopolskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: używany zgodnie z przeznaczeniem
lokomotywownia: nieużywana zdewastowana
zadaszenie peronów: wiata nad peronem
semafory: świetlne i kształtowe
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: czynna
przejście nadziemne: czynne
wieża wodna: nieużywana zdewastowana
perony: Perony: 5
Krawędzie peronowe: 6
kody: EPA:5100045
HAFAS:5100023
IBNR:903
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  102,606 Herby Nowe – Oleśnica (181)  
  40,917 Kluczbork – Poznań Główny (272)  
  41,364 Namysłów – Kępno (307)  
  0,000 Kępno – Hanulin (812)  
  0,001 Kępno – Hanulin (814)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Hanulin (wielkopolskie) 0,68 km
Kępno Kp1 (wielkopolskie) 1,04 km
Kępno Zachodnie (wielkopolskie) 2,50 km
Domanin (wielkopolskie) 5,62 km
Słupia (wielkopolskie) 6,22 km
Mroczeń (wielkopolskie) 6,82 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze.Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania, bądź niezmieniającą przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Kępno

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...