Kępno
Ostatnia zmiana: 2025-06-09
Opis ogólny |
---|
Formalnie Kępno jest jedynie przystankiem osobowym (a stacją zaś – Hanulin). Stacja dwupoziomowa: perony 3 (dolne) + 2 (górne) (info: Krzysztof Królczyk, 2005-02-12) Stacja jest na tyle ciekawa, że krzyżują się na niej prostopadle dwie linie na dwóch poziomach. Poziom górny linia Katowice - Kluczbork - Poznań Gł, a poziom dolny to Wieruszów - Kępno (Poznań - Katowice przez Herby Nowe). Nad peronem dolnym (jego końcowym odcinkiem) jest wiadukt kolejowy z linią Katowice - Kluczbork - Poznań Gł. (dwa tory i dwa perony). Z dolnego peronu kiedyś odjeżdżały pociągi do Wrocławia (przez Syców, Oleśnicę), Namysłowa (przez Trzcinicę). Obecnie z peronu górnego odjeżdżają pociągi w kierunku Poznania, Ostrowa Wlkp, Kluczborka, Katowic a z peronu dolnego w kierunku Poznania, Ostrowa Wlkp, Wieruszowa, Katowic (przez Herby Nowe). Stacja o dużym znaczeniu dla ruchu towarowowego i osobowego. Górny poziom (peron) nie jest zadaszony natomiast dolny peron nr 2 (a może nr 3) jest zadaszony. Z górnego peronu stacji Kępno widać nastawnię w Hanulinie. Stacje Hanulin i Kępno są ze sobą ściśle powiązane ruchowo i organizacyjnie. (info: St. Zając) Od 1949-01-27 (Dziennik taryf i zarządzeń komunikacyjnych 4/2) w WOT pojawia się "Kępno Dworzec Górny". |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | wielkopolskie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: | używany zgodnie z przeznaczeniem | |
budynki obsługi taboru: | nieużywana zdewastowana | |
zadaszenie peronów: | wiata nad peronem | |
semafory: | świetlne i kształtowe | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: czynne |
|
kasa/biletomat: | czynna | |
nastawnie, strażnice, posterunki: |
Kp Kp1 Kp2 zlikwidowana |
|
wieża wodna: | Wieża wodna znajduje się w obrębie stacji Hanulin: https://www.bazakolejowa.pl/index.php?dzial=stacje&id=1430&okno=start | |
perony: |
Perony: 5 Krawędzie peronowe: 6 |
|
kody: |
EPA:5100045 HAFAS:5100023 IBNR:903 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
102,606 | Herby Nowe – Oleśnica (181) | ||
40,917 | Kluczbork – Poznań Główny (272) | ||
41,364 | Namysłów – Kępno (307) | ||
0,000 | Kępno – Hanulin (812) | ||
0,001 | Kępno Kp1 – Hanulin (813) | ||
0,001 | Kępno – Hanulin (814) | ||
Kępno, Hanulin – bocznice |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Inne punkty należące do stacji | |
---|---|
Kępno r5 | |
Kępno Kp1 | |
Początek LK814 |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
-
#4
Adolf Nowak de Piaskowski
(2020-08-03 21:40:55)
Od piątku 07.08 wracają pociągi na szlak Kępno-Wieluń-Herby-Kalety a właściwie 1: IC Osterwa relacji Szczecin - Przemyśl.
-
#5
(odp. na #2)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2020-08-27 12:23:08)
Wg nowego rozkładu od 30.08.20 nadal na szlaku Kępno - Kluczbork w soboty nie będą kursować pociągi Polregio.
W niedziele 1 para a w pozostałe dni tygodnia 4 pary.
https://koleje-wielk…
Spółka Intercity ma 6 par na tym szlaku w nowym rozkładzie. -
#6
Adolf Nowak de Piaskowski
(2020-09-10 05:06:06)
Od X do Wielunia i dalej znowu ZKA.
Chyba coś krzywo tory położone? -
#7
(odp. na #6)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2020-11-29 16:21:58)
Napewno ten remont "nie poszedł" jak trzeba i do Wielunia dalej 2x/dzien ZKA do Krzepic w nowym rozkładzie.
Kępno straci teraz połowę połączeń IC/TLK, zamiast 6 będą się teraz tu zatrzymywać tylko 3 pociągi kwalifikowane.
To i tak lepiej niż w Kluczborku gdzie będzie się zatrzymywał tylko pociąg "Osterwa".
Od 13 XII 2020 pociągi IC z Poznania do Katowic/Krakowa będą generalnie jechać przez Wrocław. -
#8
(odp. na #7)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2021-03-02 23:35:16)
Od dzisiaj, 02.03.2021 ruszyły 2 pociągi TLK: Wybicki oraz Pułaski na szlaku Kępno - Krzepice i dalej do Częstochowy Stradom.
-
#9
michu34
(2022-01-13 00:28:00)
W opisie ogólnym stacji jest pewna nieścisłość. Mianowicie Kępno jest stacją. Przystanek osobowy P.O. Kępno to perony górne
znajdujące się w ciągu linii 272 Kluczbork - Poznań. Stacja Kępno ma swojego dyżurnego dysponującego i nastawniczego na nastawni
wykonawczej KP 1. Oba te posterunki ruchu znajdują się w ciągu linii 181 Herby Nowe - Oleśnica. Natomiast stacja Hanulin to posterunek
ruchu na linii 272 z odrębnym dyżurnym ruchu dysponującym. -
#10
KR.RS.
(2022-11-29 13:17:08)
Tak się zastanawiam, czy mamy w Polsce jeszcze jakieś inne dworce dwupoziomowe (stacje, przystanki) oprócz Kępna i Kostrzyna? Albo czy takowe były? Przychodzi mi jeszcze na myśl Bytom, dopóki istniał Dworzec Zachodni, przy czym to jednak były dwa osobne punkty, choć sytuacja podobna. Komuś coś jeszcze się przypomina?
-
#11
Staszek
(2022-11-29 15:15:21)
Dworzec Ruda Chebzie na Śląsku był kiedyś dwupoziomowy, ale górne perony od wielu lat są nieużywane i zarośnięte.
-
#12
wasiukibic
(2022-11-29 15:55:57)
Podobnie jak i Bytom Bobrek https://fotopolska.e… Ale to raczej chodzi o stację, a nie dworzec. Zarówno Chebzie jak i Bobrek miały budynki dworcowe przy jednym poziomie torów (odpowiednie dolny i górny), a nie jak w przypadku Kostrzyna czy Kępna - dwóch.
-
#13
KR.RS.
(2022-12-02 08:09:11)
Dziękuję za odpowiedź :) Tak myślałem, że na Górnym Śląsku, gdzie w przeszłości krzyżowały się liczne linie kolejowe, należące do różnych zarządców, mogło być coś takiego.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Kępno