OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Kruszyna

Ostatnia zmiana: 2025-08-01

Dane tabelaryczne
Województwo: mazowieckie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki dworcowe: używany zgodnie z przeznaczeniem
budynki obsługi taboru: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: świetlne
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Przejście podziemne: nie ma i nie było
Przejście nadziemne: nie ma i nie było
kasa/biletomat: czynna
nastawnie, strażnice, posterunki:
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 2
kody: HAFAS:5101881
IBNR:2124
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  81,388 Warszawa Zachodnia – Kraków Główny Osobowy (8)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 Jarosław Szczuryk vel Szczerba (2022-09-11 21:01:47)
    Budowę mijanki Kruszyna rozpoczęto w 1938 r. Niemcy ewentualnie mogli ponownie ją uruchomić.
  • #2 Igor13 (2022-09-11 22:24:19)
    A to ten dodatkowy tor na stacji istnieje, czy przypadkiem nie został zaadoptowany jako drugi tor linii kolejowej nr 8? Swoją drogą to na stacji jeszcze z tego co sprawdzałem była jakaś bocznica, której nigdy nie zelektryfikowano, ale nie wiem jaki miała ona cel.
  • #3 subsens (2022-09-11 23:05:18)
    Rozumiem, że uwaga #1 odnosi się do danych tabelarycznych. Dodam, że jeżeli PKP II RP zdążyły wybudować jedynie mijankę, to Niemcy rozbudowali ją o tory dodatkowe, w tym rampowy przy długiej rampie bocznej, oraz trójkąt nawrotny 'w polu'.
    #2 Najogólniej rzecz biorąc, LK 8 pomiędzy Warką, a Radomiem została zbudowana od nowa i trudno mówić o adaptacji. W niektórych miejscach (np. Lesiów, prostowanie odcinka Bartodzieje-most na Radomce) przełożenie linii na oko przekracza 100 m.
    Na Railmap jeszcze to widać w zestawieniu z OSM - przy aktualizacji warto zachować stary ślad (ten wniosek nieśmiało adresuję do Władzy), bo tzw. starotorza zostały zniwelowane, a może nawet zrekultywowane.
  • #4 Jarosław Szczuryk vel Szczerba (2022-09-12 18:03:45)
    Zaraz po wojnie stacja została zredukowana do przystanku osobowego a tory dodatkowe zostały rozebrane. Powrót do statusu stacji to początek lat 70-tych XX w.
  • #5 (odp. na #4) wasiukibic (2022-09-12 18:14:35)
    To ja bym jeszcze poprosił o wyjaśnienie pojęcia "stacja trakcyjna"? Czy to jest coś podobnego do parowozowni pomocniczej? Zwrotnej?
  • #6 (odp. na #3) Igor13 (2022-09-12 20:21:53)
    Czyli rozumiem, że zmieniono lekko położenie stacji oraz odnowiono boczne tory dla pociągów zdawczych?
  • #7 (odp. na #5) Jarosław Szczuryk vel Szczerba (2022-09-12 21:52:38)
    Do 1933 r. istniały parowozownie klasy od I do III i coś co się nazywało "Służba Parowozowa" w Żninie na przykład, choć czasami były wykazywane jako parowozownie zwrotne. W Zamościu była parowozownia III klasy. Od 1933 r. parowozownie podzielono na główne, pomocnicze oraz stacje trakcyjne. Do tych ostatnich zaliczono owe "Służby Parowozowe" oraz niektóre parowozownie III klasy, jak ta w Zamościu.
  • #8 Tomek Janiszewski (2022-11-03 09:32:03)
    Dane podstawowe wymagają gruntownej aktualizacji. Kruszyna jest obecnie tylko przystankiem, perony zostały przesunięte o kilkaset metrów w kierunku Warki.
  • #9 (odp. na #8) wasiukibic (2022-11-03 10:41:13)
    Zapraszam zatem do formularza aktualizacji danych, bądź też kontaktu mailowego.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Kruszyna

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...