Kruszyna
Ostatnia zmiana: 2025-08-01
Legenda (Wygenerowano dnia: 2025-08-19) | Mapa prędkości (Wygenerowano dnia: 2025-04-15)
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Jarosław Szczuryk vel Szczerba
(2022-09-11 21:01:47)
Budowę mijanki Kruszyna rozpoczęto w 1938 r. Niemcy ewentualnie mogli ponownie ją uruchomić.
-
#2
Igor13
(2022-09-11 22:24:19)
A to ten dodatkowy tor na stacji istnieje, czy przypadkiem nie został zaadoptowany jako drugi tor linii kolejowej nr 8? Swoją drogą to na stacji jeszcze z tego co sprawdzałem była jakaś bocznica, której nigdy nie zelektryfikowano, ale nie wiem jaki miała ona cel.
-
#3
subsens
(2022-09-11 23:05:18)
Rozumiem, że uwaga #1 odnosi się do danych tabelarycznych. Dodam, że jeżeli PKP II RP zdążyły wybudować jedynie mijankę, to Niemcy rozbudowali ją o tory dodatkowe, w tym rampowy przy długiej rampie bocznej, oraz trójkąt nawrotny 'w polu'.
#2 Najogólniej rzecz biorąc, LK 8 pomiędzy Warką, a Radomiem została zbudowana od nowa i trudno mówić o adaptacji. W niektórych miejscach (np. Lesiów, prostowanie odcinka Bartodzieje-most na Radomce) przełożenie linii na oko przekracza 100 m.
Na Railmap jeszcze to widać w zestawieniu z OSM - przy aktualizacji warto zachować stary ślad (ten wniosek nieśmiało adresuję do Władzy), bo tzw. starotorza zostały zniwelowane, a może nawet zrekultywowane. -
#4
Jarosław Szczuryk vel Szczerba
(2022-09-12 18:03:45)
Zaraz po wojnie stacja została zredukowana do przystanku osobowego a tory dodatkowe zostały rozebrane. Powrót do statusu stacji to początek lat 70-tych XX w.
-
#5
(odp. na #4)
wasiukibic
(2022-09-12 18:14:35)
To ja bym jeszcze poprosił o wyjaśnienie pojęcia "stacja trakcyjna"? Czy to jest coś podobnego do parowozowni pomocniczej? Zwrotnej?
-
#6
(odp. na #3)
Igor13
(2022-09-12 20:21:53)
Czyli rozumiem, że zmieniono lekko położenie stacji oraz odnowiono boczne tory dla pociągów zdawczych?
-
#7
(odp. na #5)
Jarosław Szczuryk vel Szczerba
(2022-09-12 21:52:38)
Do 1933 r. istniały parowozownie klasy od I do III i coś co się nazywało "Służba Parowozowa" w Żninie na przykład, choć czasami były wykazywane jako parowozownie zwrotne. W Zamościu była parowozownia III klasy. Od 1933 r. parowozownie podzielono na główne, pomocnicze oraz stacje trakcyjne. Do tych ostatnich zaliczono owe "Służby Parowozowe" oraz niektóre parowozownie III klasy, jak ta w Zamościu.
-
#8
Tomek Janiszewski
(2022-11-03 09:32:03)
Dane podstawowe wymagają gruntownej aktualizacji. Kruszyna jest obecnie tylko przystankiem, perony zostały przesunięte o kilkaset metrów w kierunku Warki.
-
#9
(odp. na #8)
wasiukibic
(2022-11-03 10:41:13)
Zapraszam zatem do formularza aktualizacji danych, bądź też kontaktu mailowego.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Kruszyna