Warszawa Okęcie
Ostatnia zmiana: 2025-07-18
Opis ogólny |
---|
Opis ogólny: Duża stacja towarowa, liczne bocznice, w większości nieużytkowane ( bardziej używana jest na lotnisko OKĘCIE - dostawy z Płocka z ORLENU średnio 2-3 razy w tygodniu) oraz dostawy żwiru, piasku i kamienia w sezonie dla przedsiębiorstw budowlanych. W okresie zimowym intensywny ruch pociągów towarowych z węglem dla elektrociepłowni SIEKIERKI. (info: zbig.34, 2006-09-09) To prawdopodobnie z tej stacji odchodzi 7-kilometrowa bocznica do Stacji Techniczno-Postojowej "Kabaty" na I linii Warszawskiego Metra. Przed stacją Warszawa Dawidy odbiega ona na wschód i poprzez STP łączy się z siecią torową Metra. Może więcej informacji o tej linii znajdzie ktoś z Warszawy - jest to przecież ciekawa infrastruktura kolejowa, w ogóle nie wzmiankowana w serwisie. Linia służyć miała do dostarczania dla potrzeb Metra nowych składów, materiałów budowlanych itp. (info: Paweł B., 04-08-2011) Opis infrastruktury: Od stacji odchodzi linia kolejowa do EC Siekierki, bocznica do Stacji techniczno-postojowej metra na Kabatach oraz kilka nieużywanych bocznic w kierunku zakładów przemysłowych na Służewcu Przemysłowym i Wyczółkach. Niemal wszystkie te bocznice są zarośnięte i nieużywane. Fragment jednego toru zaadaptowany na postojownię dla lokomotyw PCC Rail Szczakowa. (info: Karol Romaniuk, 2007-05-18) Od stacji na tereny przemysłowe Służewca łącznie wybudowano 43 km bocznic. Prace rozpoczęto w 1951 r. m.in. zbudowano przy ul. Postępu budynek-magazyn, w który mógł wjechać cały pociąg z belami papieru. (info: Karol Romaniuk, 25-02-2013) Opis budynków: Obecny budynek to kasa na środku peronu. Brak poczekalni. Nastawnie na krańcach stacji, na północy parterowa, na południu piętrowa. Mniej więcej po środku jakiś posterunek, prawdopodobnie PRT wagonów. (info: Karol Romaniuk, 2007-05-18) Oprócz tych co są podane są jeszcze dwa posterunki zwrotniczowskie a ten na środku to budynek CARGO (dyżurny manewrowy oraz manewrowi, ustawiacze) (info: pasjonat, 2007-06-03) |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | mazowieckie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: | używany zgodnie z przeznaczeniem | |
budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | wiata nad peronem | |
semafory: | świetlne | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: czynne |
|
kasa/biletomat: | zlikwidowana lub nieczynna | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | Lokalne Centrum Sterowania "OKL" - Urządzenia Komputerowe | |
wieża wodna: | nie ma i nie było | |
perony: | Dawniej 1 peron dwukrawędziowy, obecnie dwa jednokrawędziowe. | |
kody: |
HAFAS:5104150 IBNR:1489 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
12,388 | Warszawa Zachodnia – Kraków Główny Osobowy (8) | ||
-2,832 | Warszawa Okęcie – Jeziorna (937) | ||
Warszawa Aleje Jerozolimskie – Okęcie | |||
Warszawa Okęcie – bocznice |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
gregol
(2017-10-07 11:05:51)
W ramach modernizacji linii kolejowej nr 8 przebudowano układ torowy i peron. Wybudowano kładkę nad torami. Przy stacji mieści się nowy LCS Okęcie dla odcinka od W-wa Jerozolimskie do Czachówek Płd wraz z łącznicą do lotniska oraz nowa nastawnia stacji. Wybudowano także terminal przeładunkowy dla paliwa lotniczego, skąd rurociągiem transportowane będzie na lotnisko. Składy z paliwem nie będą wjeżdżać na bocznicę przy Żwirki i Wigury. Narazie terminal nie jest czynny.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Warszawa Okęcie