Warszawa Okęcie
Ostatnia zmiana: 2025-07-18
| Opis ogólny |
|---|
|
Opis ogólny: Duża stacja towarowa, liczne bocznice, w większości nieużytkowane ( bardziej używana jest na lotnisko OKĘCIE - dostawy z Płocka z ORLENU średnio 2-3 razy w tygodniu) oraz dostawy żwiru, piasku i kamienia w sezonie dla przedsiębiorstw budowlanych. W okresie zimowym intensywny ruch pociągów towarowych z węglem dla elektrociepłowni SIEKIERKI. (info: zbig.34, 2006-09-09) To prawdopodobnie z tej stacji odchodzi 7-kilometrowa bocznica do Stacji Techniczno-Postojowej "Kabaty" na I linii Warszawskiego Metra. Przed stacją Warszawa Dawidy odbiega ona na wschód i poprzez STP łączy się z siecią torową Metra. Może więcej informacji o tej linii znajdzie ktoś z Warszawy - jest to przecież ciekawa infrastruktura kolejowa, w ogóle nie wzmiankowana w serwisie. Linia służyć miała do dostarczania dla potrzeb Metra nowych składów, materiałów budowlanych itp. (info: Paweł B., 04-08-2011) Opis infrastruktury: Od stacji odchodzi linia kolejowa do EC Siekierki, bocznica do Stacji techniczno-postojowej metra na Kabatach oraz kilka nieużywanych bocznic w kierunku zakładów przemysłowych na Służewcu Przemysłowym i Wyczółkach. Niemal wszystkie te bocznice są zarośnięte i nieużywane. Fragment jednego toru zaadaptowany na postojownię dla lokomotyw PCC Rail Szczakowa. (info: Karol Romaniuk, 2007-05-18) Od stacji na tereny przemysłowe Służewca łącznie wybudowano 43 km bocznic. Prace rozpoczęto w 1951 r. m.in. zbudowano przy ul. Postępu budynek-magazyn, w który mógł wjechać cały pociąg z belami papieru. (info: Karol Romaniuk, 25-02-2013) Opis budynków: Obecny budynek to kasa na środku peronu. Brak poczekalni. Nastawnie na krańcach stacji, na północy parterowa, na południu piętrowa. Mniej więcej po środku jakiś posterunek, prawdopodobnie PRT wagonów. (info: Karol Romaniuk, 2007-05-18) Oprócz tych co są podane są jeszcze dwa posterunki zwrotniczowskie a ten na środku to budynek CARGO (dyżurny manewrowy oraz manewrowi, ustawiacze) (info: pasjonat, 2007-06-03) |
| Dane tabelaryczne | ||
|---|---|---|
| Województwo: | mazowieckie | |
| dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
| budynki dworcowe: | używany zgodnie z przeznaczeniem | |
| budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
| zadaszenie peronów: | wiata nad peronem | |
| semafory: | świetlne | |
| dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: czynne |
|
| kasa/biletomat: | zlikwidowana lub nieczynna | |
| nastawnie, strażnice, posterunki: | Lokalne Centrum Sterowania "OKL" - Urządzenia Komputerowe | |
| wieża wodna: | nie ma i nie było | |
| perony: | Dawniej 1 peron dwukrawędziowy, obecnie dwa jednokrawędziowe. | |
| kody: |
HAFAS:5104150 IBNR:1489 |
|
| Linie przechodzące przez stację | |||
|---|---|---|---|
| [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
| 12,388 | Warszawa Zachodnia – Kraków Główny Osobowy (8) | ||
| -2,832 | Warszawa Okęcie – Jeziorna (937) | ||
| Warszawa Aleje Jerozolimskie – Okęcie | |||
| Warszawa Okęcie – bocznice | |||
| Stan linii « Pokaż/ukryj | |
|---|---|
| ruch pasażerski i towarowy | |
| ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
| ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
| ruch towarowy i turystyczny | |
| ruch pasażerski | |
| ruch towarowy | |
| ruch pasażerski sezonowy | |
| ruch pasażerski weekendowy | |
| ruch turystyczny | |
| ruch drezynowy | |
| nieczynna | |
| nieprzejezdna | |
| rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
| rozebrana | |
| w budowie/nie ukończona | |
| projektowana/nie zrealizowana | |
| brak danych | |
| odcinek jeszcze nie powstał | |
| linia wielotorowa | |
| | | linia zelektryfikowana |
| Nazwa | punkt czynny |
| Nazwa | punkt nieczynny |
| Nazwa | punkt zlikwidowany |
| węzeł lub odejście torów | |
| galeria | |
| Znajdź stacje w pobliżu |
|---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
gregol
(2017-10-07 11:05:51)
W ramach modernizacji linii kolejowej nr 8 przebudowano układ torowy i peron. Wybudowano kładkę nad torami. Przy stacji mieści się nowy LCS Okęcie dla odcinka od W-wa Jerozolimskie do Czachówek Płd wraz z łącznicą do lotniska oraz nowa nastawnia stacji. Wybudowano także terminal przeładunkowy dla paliwa lotniczego, skąd rurociągiem transportowane będzie na lotnisko. Składy z paliwem nie będą wjeżdżać na bocznicę przy Żwirki i Wigury. Narazie terminal nie jest czynny.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Warszawa Okęcie
Ogólnopolska Baza Kolejowa