OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Duszniki-Zdrój

Ostatnia zmiana: 2024-08-09

Opis ogólny
Opis ogólny: W ciągu roku szkolnego jeden pociąg dziennie przez cały tydzień + jeden kursujący w piątki i niedziele (oba osobowe Kłodzko - Kudowa) W wakacje ilość zwiększa się o 250% - dochodzą 2 pociągi z Warszawy (nocny i dzienny), oraz nocny z Gdyni przez Poznań. (info: Adam Kamiński, 2007-09-13)

Opis infrastruktury: Obecnie stoi jeszcze rampa towarowa, jednakże tor przy niej jest mocno zarośnięty. Tor główny dodatkowy za peronem 2 również zarośnięty, według mnie nie nadający się do użytku, tym bardziej, że zlikwidowano przy nim semafory wyjazdowe. Tor dodatkowy, leżący "na przedłużeniu" peronu 1 jest zwykłym żeberkiem, bez możliwości wyjazdu w stronę Kłodzka. (info: Adam Kamiński, 2007-09-13)

Opis budynków: Budynek dworca w dość dobrym stanie, obecnie częściowo zaadaptowany na sklep z artykułami budowlanymi. W kasie wisi kartka "Kasa nieczynna od? grudnia 2004 do odwołania". W budynku znajduje się pomieszczenie dyżurnej ruchu, która w wolnej chwili (a jest ich sporo) dzierga na drutach:) Nad drzwiami wyjściowymi na perony wisi z kolei plakat, informujący o świętowaniu 100 lecia Dusznik w roku 2002. Czas się tu ewidentnie zatrzymał kilka lat temu… (info: Adam Kamiński, 2007-09-13)

W budynku dworca w poczekalni mieści się skład z materiałami budowlanymi, druga część składu mieści się w magazynie kolejowym, kasa nieczynna.
Dane tabelaryczne
Województwo: dolnośląskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki dworcowe: adaptowany do innych celów
budynki obsługi taboru: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: wiata nad peronem
semafory: świetlne
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Przejście podziemne: nie ma i nie było
Przejście nadziemne: nie ma i nie było
kasa/biletomat: zlikwidowana lub nieczynna
nastawnie, strażnice, posterunki: DZ w budynku dworca
DZ1 nieczynna
wieża wodna: Na skalnym zboczu naprzeciw rampy towarowej (po drugiej stronie torów) widoczne są pozostałości fundamentów po wieży oraz schody prowadzące do wieży wodnej i mur oporowy przy wieży. Ośmiokątna wieża wodna była zbudowana z cegieł, zaopatrywała w wodę budynki stacyjne, żuraw (może dwa żurawie) oraz kilka budynków poniżej stacji. Wieża była ośmiokątna (nie sześciokątna jak napisano w informacji (patrz „POD SEMAFORKIEM - stacja Duszniki Zdrój”, kliknąć miniaturkę Koleje Żelazne Ziemi Kłodzkiej”), zresztą widać to także na planie stacji z 1938 r., na tym planie widoczne są także schody do wieży wodnej i mur oporowy wokół wieży wodnej (pięć boków ośmiokąta). Wieża wodna jest widoczna w galerii na Starej pocztówce. Teren stacji kolejowej z lotu ptaka. (info: Bolesław Wojtyniak, 12-12-2009).
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 2
kody: EPA:5100017
HAFAS:5100008
IBNR:35
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  22,137 Kłodzko Nowe – Kudowa Zdrój (– Náchod) (309)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Duszniki-Zdrój

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...