Serock
Ostatnia zmiana: 2020-12-15
Opis ogólny |
---|
Opis ogólny: W 1997 roku likwidowano drugi tor mijankowy. Obecnie pozostał jeden mijankowy plus główny tor szlakowy. Planuje się wiosną tego roku wymienić semafory kształtowe na świetlne oraz wymienić napęd rozjazdów z ręcznego na elektryczny. Zlikwidowana zostanie nastawnia wykonawcza, a jej rolę przejmie nastawnia dysponująca. W planach jest również obsługa drugiego przejazdu za pomocą monitoringu (od strony Wierzchucina). (info: Paweł, 07-02-2009) Opis infrastruktury: Jest nieużywana bocznica kolejowa z rampą boczną i czołową. Wjazd na bocznicę z rampą boczną może odbywać się zarówno od strony Maksymilianowa jak i Wierzchucina. Wjazd na bocznicę z rampą czołową tylko od strony Wierzchucina. Przy rampie czołowej znajduje się magazyn ekspedycji towarowej. Z drugiej strony magazynu znajduje się rampa boczna oraz czołowa dla ruchu drogowego. Wieża ciśnień zdewastowana. Rozebrano w latach 1994-1996 świetlicę kolejową w której niegdyś odbywały się nawet zabawy. Rozebrano wagę kolejową, oraz hydrofornię (nie pozostał już po nich nawet najmniejszy ślad). Pozostały niszczejące warsztaty, w których niegdyś pracowała ekipa wykonująca naprawy na odcinku Maksymilianowo - Wierzchucin. (info: Paweł, 07-02-2009) Na stacji znajdują się fundamenty po "żurawiach", dzięki którym można było uzupełnić braki wody w parowozach. Żurawie są zdemontowane. (info: Paweł, 09-03-2009) Opis budynków: Używane są dwie nastawnie: dysponująca i wykonawcza. Jest również poczekalnia oraz biuro zawiadowcy stacji. Pozostałe cztery budynki to budynki mieszkalne (w jednym z nich kiedyś znajdowały się biura). Mieszkania znajdują się również w części budynku stacyjnego. W ruinie znajduje się budynek WC, który przeniesiono parę metrów dalej do części budynku "lampiarni" (magazyn nafty). (info: Paweł, 07-02-2009) |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | kujawsko-pomorskie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki: | używany zgodnie z przeznaczeniem | |
lokomotywownia: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | nie ma i nie było | |
semafory: | świetlne i kształtowe | |
przejście nadziemne/podziemne, windy: |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | czynna | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | Sr, Sr1 | |
wieża wodna: | nieużywana zdewastowana | |
perony: |
Perony: 2 Krawędzie peronowe: 3 |
|
kody: |
HAFAS:5103351 IBNR:5558 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
50,306 | Nowa Wieś Wielka – Gdynia Port (201) |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Stacje w pobliżu | |
---|---|
Lubania-Lipiny (woj. kujawsko-pomorskie) | 3,02 km |
Wudzyn (woj. kujawsko-pomorskie) | 4,36 km |
Świekatowo (woj. kujawsko-pomorskie) | 6,13 km |
Świekatowo Wschodnie (woj. kujawsko-pomorskie) | 7,96 km |
Stronno (woj. kujawsko-pomorskie) | 8,71 km |
Kotomierz (woj. kujawsko-pomorskie) | 8,80 km |
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
-
#1
Szymon
(2020-09-03 01:37:50)
W miejscu dawnych WC znajdują się obecnie garaże mieszkańców budynku. Teren został odgrodzony dla osób postronnych.
[Dodaj nowy komentarz]
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane
jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla
wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy
(moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Serock