Golub Dobrzyń
Ostatnia zmiana: 2025-01-20
Opis ogólny |
---|
Opis ogólny: Możliwość przywrócenia linii do użytku na cele turystyczne dla pociągów turystycznych. (info: Marcin Zajączkowski, 27-09-2009) Opis infrastruktury: budynki zaadaptowane do innych celów, przejazd tylko pociągów towarowych (info: Karol Rzęsiewicz, 2007-04-02) Opis budynków: Budynek stacji kolejowej w Dobrym stanie zdatny do ponownego uruchomienia kasy biletowej. Natomiast nastawnie do kapitalnego remontu, tak samo semafory kształtowe, które po naprawie mogą być zdatne do działania (info: Marcin Zajączkowski, 2007-06-30) W maju 2011, PKP Nieruchomości zburzyło dwie nastawnie - Gd1 i Gd2. Odbyło się to pomimo, że pierwsza z nich miała być przeznaczona na punkt informacji turystycznej w ramach projektu "Zagospodarowanie infrastruktury kolejowej dla potrzeb ruchu turystycznego - linia kolejowa z Torunia do Brodnicy". (info: Wiktor Plesiński, 09-06-2011) |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | kujawsko-pomorskie | |
dodatkowe tory: | rozebrano | |
budynki dworcowe: | zamknięty zdewastowany | |
budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | nie ma i nie było | |
semafory: | kształtowe zlikwidowane | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | zlikwidowana lub nieczynna | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | ||
wieża wodna: | nie ma, być może była | |
perony: |
Peronów: 2 / obecnie: 0 Krawędzi peronowych: 4 / obecnie: 0 |
|
kody: | IBNR:5185 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
34,871 | Brodnica – Bydgoszcz Wschód (209) |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
-
#2
Tomasz
(2019-01-26 13:56:48)
https://nowosci.com.… artykuł na temat wyburzania dworca.
- #3 Tomasz (2020-01-11 13:40:42)
- #4 Tomasz (2020-01-11 13:46:05)
-
#5
Kolejowy Amator
(2021-09-24 10:06:01)
Były dwa perony i PIĘĆ krawędzi? Jak to możliwe?
-
#6
(odp. na #5)
Paweł Skup
(2021-09-24 17:55:52)
Peron wyspowy ma 2 krawędzie, a czasem nawet 3 (jak istnieje peron "a")...
-
#7
Kolejowy Amator
(2021-09-24 22:22:26)
Tej jednej krawędzi mi brakuje. Czyli w G-D był peron 1, 2 i któryś "a" ?
-
#8
(odp. na #7)
Paweł Skup
(2021-09-26 06:09:23)
Jak było w tym przypadku, to nie wiem. Z kosmosu widać zarośnięte resztki w postaci 2 peronów wyspowych, co jest wytłumaczeniem Twego świętego oburzenia, choć chciałem zwrócić uwagę, że układ 2/5 nie jest niemożliwy. Od strony dworca peronu bocznego nie było, co widać na jednym zdjęciu w bazie https://www.bazakole… (płotek). Ponadto, pomiędzy peronami wyspowymi leżał tylko 1 tor. Do stojącego na nim pociągu można było wejść z obu peronów.
-
#9
(odp. na #8)
Kolejowy Amator
(2021-09-26 19:40:04)
To żadne oburzenie, po prostu pytam z ciekawości jaki był układ peronów, bo dwa perony i pięć krawędzi nie spotyka się często.
-
#10
(odp. na #9)
Paweł Skup
(2021-09-26 20:44:19)
To taka przenośnia była, a pytanie Twoje całkiem trafione, bo nie widać tych pięciu krawędzi w naturze. Może znajdzie się ktoś, kto wie jak to było w Golubiu-Dobrzyniu.
-
#11
Andrzej Klauza
(2021-09-27 21:31:36)
Były dwa perony wyspowe, na których wyznaczono po jednej krawędzi do wsiadania i wysiadania. Ktoś pewnie policzył wszystkie krawędzie tj. po obu stronach tych peronów oraz tą co jest przy budynku dworca, a to nie był nawet peron tylko chodnik odgrodzony od toru siatką.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Golub Dobrzyń