Ogólnopolska Baza Kolejowa

Bonikowo

Ostatnia zmiana: 2016-09-11

Opis ogólny

Opis ogólny: Stacja jest wykorzystywana jako przystanek przelotowy w ruchu drezynowym prowadzonym przez W.T.S.K. z Grodziska Wlkp. Stacja jest zamieszkała i dobrze utrzymana. Istnieje możliwość dojazdu do niej z Kościana. Szczegóły: http://www.drezyny.kolej.one.pl(info: Mikołaj Rzanny, 2004-10-21)

Dane tabelaryczne
Województwo: wielkopolskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: adaptowany do innych celów
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: kształtowe zlikwidowane
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: zlikwidowana lub nieczynna
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nie ma i nie było
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  6,776 Kościan – Opalenica (376)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Kościan (wielkopolskie) 4,52 km
Kurzagóra (wielkopolskie) 5,42 km
Oborzyska Stare (wielkopolskie) 8,11 km
Sepno (wielkopolskie) 8,90 km
Przysieka Stara (wielkopolskie) 9,31 km
Racot (wielkopolskie) 11,12 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze.Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania, bądź niezmieniającą przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Bonikowo

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...