OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Szembruk

Ostatnia zmiana: 2025-08-30

Opis ogólny
Opis ogólny: Szembruk był przystankiem z ładownią. Posiadał jeden tor boczny (od strony szosy), od strony Gardei zabezpieczony żeberkiem (ze względu na nieznaczne pochylenie równi), z drugiej strony wykolejnicą. (info: Krzysiek J, 21-10-2009)

Opis infrastruktury: Przy torze szlakowym (od strony Gardei, za kozłem oporowym) zlokalizowano ziemny, jednokrawędziowy peron o długości 41m. W latach 1891-1906 przeniesiono go bliżej osi posterunku, umiejscowiono pomiędzy torem głównym a ładunkowym. (info: Krzysiek J, 21-10-2009)

Opis budynków: Budynek stacyjny zbudowano nietypowo, bo po przeciwnej stronie szosy niż znajdują się tory. Obok niego zlokalizowano magazyn towarowy oraz chlewik. (info: Krzysiek J, 21-10-2009)
Dane tabelaryczne
Województwo: kujawsko-pomorskie
dodatkowe tory: rozebrano
budynki dworcowe: adaptowany do innych celów
budynki obsługi taboru: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: nie ma i nie było
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Przejście podziemne: nie ma i nie było
Przejście nadziemne: nie ma i nie było
kasa/biletomat: Zlikwidowana w 1979 wraz z końcem ruchu osobowego
nastawnie, strażnice, posterunki: nie ma i nie było
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 0 (był 1)
Krawędzie peronowe: 0 (był 1)
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  6,791 Gardeja – Łasin (d. 249)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Szembruk

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...