OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Międzyrzec Podlaski

Ostatnia zmiana: 2019-06-28

Opis ogólny
Odcinek Międzyrzec - Łuków otwarto 1 czerwca 1867 roku, a odcinek Międzyrzec - Biała 10 lipca 1867 roku. Cała linia była wówczas szerokotorowa (1524 mm). Pierwotnie była to linia jednotorowa z nasypem pod dwa tory. Drugi tor położono dwadzieścia lat później. W Międzyrzecu wybudowano również stację pomp (stoi do dziś przy ul. Kościuszki 73) wraz ze stawem (zbiornikiem) który zalewany był z rzeki Krzna oraz wieżę ciśnień która została zniszczona w czasie I w.ś. Po I w.ś. całą linię przekuto na tor obecny czyli 1435 mm. Jak pokazują stare mapy tor do tartaku (nieistniejący) pierwotnie prowadził na żwirownię i służył jako bocznica załadunkowa żwiru do budowy linii kolejowej. Fragment nasypu tej bocznicy zachował się do dziś w lesie za zbiornikiem nr 2. Link do map z bocznicami na żwirownię i do gorzelni: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=601006&page=32. Przed II wojną światową była też bocznica do okręgowej Spółdzielni Spożywczo - Rolniczej położonej między ulicami Kolejową a Okólną. Link do wyrysowanego schematu tej bocznicy (a także bocznicy do gorzelni): http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=601006&page=73
Dane tabelaryczne
Województwo: lubelskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: 13.01.2014 r. oddano do użytku budynek dworca PKP po kapitalnym remoncie trwającym od przełomu lipca i sierpnia 2012 r. Poprzedni remont dworca był około 2006 r. - odmalowano wtedy tylko elewację na zewnątrz budynku. (info: Adrian Chromik, 16-01-2014)
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: mała wiata przystankowa
semafory: Semafory świetlne strona wschodnia, kształtowe zachodnia (info: Grzegorz Łubik, 2008-02-14)

Jeszcze w 2004 roku wszystkie semafory były kształtowe (patrz zdjęcia z 2004 roku m. in. okolic przejazdu kolejowego w ulicy Kościuszki i nastawni Mdz1). W 2008 roku we wschodniej stronie stacji pojawiły się już semafory świetlne. Od 2009/2010 roku wszystkie semafory są świetlne.
przejście podziemne: czynne
20 stycznia 2015 roku otwarto południową część przejścia podziemnego,
Od przełomu sierpnia i września 2015 roku czynne jest już całe przejście podziemne.
kasa: czynna
przejście nadziemne: rozebrane
Od 13.01.2014 r. przejście nadziemne jest nieczynne. Ma je zastąpić przejście podziemne, które ma być zlokalizowane w tym samym miejscu, co kładka nad torami. (info: Adrian Chromik, 16-01-2014)
wieża wodna: była do I w.ś.
perony: Perony: 2
We wtorek 20 stycznia 2015 roku otwarto zmodernizowany peron 2 (wyspowy) W tym samym dniu rozpoczęto modernizację peronu pierwszego. (info: Adrian Chromik, 29-01-2015)
Krawędzie peronowe: 3
kody: EPA:5100510
HAFAS:5102249
IBNR:125
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  148,657 Warszawa Centralna – Terespol (– Брэст-Цэнтральны) (2/459)  
  Międzyrzec Podlaski – bocznice  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Sitno (woj. lubelskie) 9,06 km
Misie (dawna lokalizacja) (woj. lubelskie) 9,91 km
Misie (woj. lubelskie) 10,97 km
Szachy (woj. lubelskie) 14,03 km
Brzozowica (dawna lokalizacja) (woj. lubelskie) 18,39 km
Lisiowólka (woj. lubelskie) 18,96 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Pisanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.

Komentarze:

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Międzyrzec Podlaski

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...