Międzyrzec Podlaski
Ostatnia zmiana: 2025-08-11
Opis ogólny |
---|
Odcinek Międzyrzec - Łuków otwarto 1 czerwca 1867 roku, a odcinek Międzyrzec - Biała 10 lipca 1867 roku. Cała linia była wówczas szerokotorowa (1524 mm). Pierwotnie była to linia jednotorowa z nasypem pod dwa tory. Drugi tor położono dwadzieścia lat później. W Międzyrzecu wybudowano również stację pomp (stoi do dziś przy ul. Kościuszki 73) wraz ze stawem (zbiornikiem) który zalewany był z rzeki Krzna oraz wieżę ciśnień która została zniszczona w czasie I w.ś. Po I w.ś. całą linię przekuto na tor obecny czyli 1435 mm. Jak pokazują stare mapy tor do tartaku (nieistniejący) pierwotnie prowadził na żwirownię i służył jako bocznica załadunkowa żwiru do budowy linii kolejowej. Fragment nasypu tej bocznicy zachował się do dziś w lesie za zbiornikiem nr 2. Link do map z bocznicami na żwirownię i do gorzelni: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=601006&page=32. Przed II wojną światową była też bocznica do okręgowej Spółdzielni Spożywczo - Rolniczej położonej między ulicami Kolejową a Okólną. Link do wyrysowanego schematu tej bocznicy (a także bocznicy do gorzelni): http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=601006&page=73 |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | lubelskie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: | 13.01.2014 r. oddano do użytku budynek dworca PKP po kapitalnym remoncie trwającym od przełomu lipca i sierpnia 2012 r. Poprzedni remont dworca był około 2006 r. - odmalowano wtedy tylko elewację na zewnątrz budynku. (info: Adrian Chromik, 16-01-2014) | |
budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | mała wiata przystankowa | |
semafory: |
Semafory świetlne strona wschodnia, kształtowe zachodnia (info: Grzegorz Łubik, 2008-02-14) Jeszcze w 2004 roku wszystkie semafory były kształtowe (patrz zdjęcia z 2004 roku m. in. okolic przejazdu kolejowego w ulicy Kościuszki i nastawni Mdz1). W 2008 roku we wschodniej stronie stacji pojawiły się już semafory świetlne. Od 2009/2010 roku wszystkie semafory są świetlne. |
|
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: czynne 20 stycznia 2015 roku otwarto południową część przejścia podziemnego, Od przełomu sierpnia i września 2015 roku czynne jest już całe przejście podziemne. Przejście nadziemne: rozebrane Od 13.01.2014 r. przejście nadziemne jest nieczynne. Ma je zastąpić przejście podziemne, które ma być zlokalizowane w tym samym miejscu, co kładka nad torami. (info: Adrian Chromik, 16-01-2014) |
|
kasa/biletomat: | czynna | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | ||
wieża wodna: | była do I w.ś. | |
perony: |
Perony: 2 We wtorek 20 stycznia 2015 roku otwarto zmodernizowany peron 2 (wyspowy) W tym samym dniu rozpoczęto modernizację peronu pierwszego. (info: Adrian Chromik, 29-01-2015) Krawędzie peronowe: 3 |
|
kody: |
EPA:5100510 HAFAS:5102249 IBNR:125 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
148,657 | Warszawa Zachodnia – Terespol (2) | ||
Międzyrzec Podlaski – bocznice |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Międzyrzec Podlaski