OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Ząbkowice Śląskie

Ostatnia zmiana: 2017-04-22

Opis ogólny
Opis ogólny:

Lokomotywownia była po prawej stronie wjazdu pociągu z Kamieńca Ząbkowickiego prawie identyczna jak w Ziębicach. Kasa biletowa jeszcze czynna w porze dziennej, a perony są dwa. (info: Andrzej Łoś, 2005-04-18)
pociągi obsługiwane przez KOLEJE DOLNOŚLĄSKIE . Ostatnie pociągi PKP P.R pojechały 31.05.2009 (info: szczepan, 26-06-2009)

Dworzec autobusowo-kolejowy z miejscową placówką PKS. Obsługa podróżnych PKS w osobnym pomieszczeniu z boku dworca - wróciła w 2014 r., przez jakiś czas była przeniesiona do kontenera ze sklepem przed dworcem. Do połowy grudnia 2008 r. wyłącznie pociągi PKP (PR), od połowy grudnia do końca lutego 2009 r. 5 par KD (szynobusy) w rel. do Kłodzka i dalej do Międzylesia + 2 pary PR na składzie wagonowym SU42 plus 1-2 wagony ("bonanzy") - czyli stosunek ok. 70% kursów KD, ok. 30% PR. Od 1 marca 2009 r. wyłącznie szynobusy KD - wraz z likwidacją ostatnich pociągów PR zamknięcie kasy biletowej (pod koniec czynna codziennie 6:15 - 18:30 wg wykazu kas ze stycznia 2009 r.). Przez pewien czas poczekalnia zamknięta.
(info: Michał Dadełło, 19-01-2015)

Opis infrastruktury: Niskie perony - 1 wyspowy ziemny i 1 brukowany przylegający do dworca.
(info: Michał Dadełło, 19-01-2015)
Dane tabelaryczne
Województwo: dolnośląskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: 2016-12: Budynek używany zgodnie z przeznaczeniem, ale poobdzierany i mocno obskurny. Z jednej strony mamy pięknie wyremontowaną i pachnącą poczekalnię i dworzec autobusowy, a z drugiej poczekalnie z charakterystycznymi skrzypiącymi drzwiami. W jednym z pomieszczeń sklep z dywanami, kilka innych zamknięte. Co ciekawe na dworcu mamy bar. Co prawda nie w części kolejowej, a autobusowej, ale sam ten fakt, że w oczekiwaniu na pociąg, można zjeść hot doga bardzo cieszy. Toalety czynne, w średnim stanie. Widać nawet okienko kasowe dla toalety za którą kiedyś trzeba było zapłacić.
lokomotywownia: zmienione przeznaczenie
zadaszenie peronów: Wiata nad peronem 1. Znajduje się tylko nad wejściem do budynku.
semafory: świetlne
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: Działała do 2009 roku. Oprócz kasy w budynku była kiedyś odprawa bagażowa.
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Stacja posiada dwa perony. Pierwszy, jedokrawędziowy, wyłożony granitową kostką częściowo zadaszony. Drugi nieutwardzony, od strony budynku posiada krawędź ziemną, a od drugiej – betonową lub kamienną.
1 peron używany przy obecnym rozkładzie (grudzień 2016) tylko 2 razy w ciągu doby. Większość pociągów odprawiana na nisko krawędziowym peronie 2.
kody: EPA:5100770
HAFAS:5104387
IBNR:6543
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  187,080 Katowice – Legnica (137)  
  Ząbkowice Śląskie – bocznice  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Ząbkowice Śląskie Dworzec Mały (dolnośląskie) 0,30 km
Zwrócona (dolnośląskie) 1,83 km
Strąkowa (dolnośląskie) 5,46 km
Szklary Ząbkowickie (dolnośląskie) 5,75 km
Tomice (dolnośląskie) 6,74 km
Suszka (dolnośląskie) 7,20 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Ząbkowice Śląskie

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...