Czarnków
Ostatnia zmiana: 2025-06-28
Opis ogólny |
---|
Opis ogólny: Do tej stacji dojeżdżają pociągi towarowe z Poznania. Dalej linia jest nieprzejezdna. Zaraz za stacją są ustawione podkłady betonowe na szynach. To dlatego, że kiedyś lokomotywa zakładowa z Zakładów Płyt Pilśniowych (dzisiaj Ekopłyta) często dojeżdżała do pobliskiej pijalni piwa kolo browaru w Czarnkowie. Semafory są w dobrym stanie, ale są nieczynne. Od stacji odchodzi czynna bocznica do zakładów Ekopłyta S.A. Wieża wodna nie jest używana i jest zdewastowana. W budynku stacji są sklepy. Biuro zawiadowcy stacji jest zlikwidowane, a urządzenia rozebrane. (info: Piotr Geremek, 2005-01-31) Na stacji znajduje się kasa towarowa PKP Cargo. (info: Piotr Geremek, 2007-10-14). Planuje się zwiększenie ruchu towarowego w Czarnkowie. (info: Piotr Geremek, 23-01-2012 Stan torów na stacji dość dobry. Od stacji odchodzi linia towarowa do zakładów Steico S.A. Stacja używana w minimalnym ruchu towarowym. (info: Piotr Geremek, 28-02-2012) Opis infrastruktury: Semafory na stacji są unieważnione. Z daleka wyglądaja bardzo dobrze. Jednak urządzenia do ich obsługi zostały zdemontowane. Semaforów nie da się ponownie uruchomić. Tory na stacji są w dobrym stanie. W czerwcu 2006 roku zostały oczyszczone od trawy. Zdemontowano również oświetlenie stacji. (info: Piotr Geremek, 2006-07-24) Semafory kształtowe na stacji zostały zlikwidowane w kwietniu 2007. (info: Piotr Geremek, 2007-04-19)W październiku 2011 na stacji zmodernizowano rozjazdy. Stacja jest monitorowana. (info: Piotr Geremek, 25-10-2011)Wszystkie rozjazdy na na stacji zostały wymienione w październiku 2011 roku. W 2012 roku ma zostać zwiększony ruch towarowy na stacji. (info: Piotr Geremek, 23-01-2012) Semafory kształtowe zlikwidowane i nie ma po nich już żadnych śladów. Tarcze również były kształtowe. Jeszcze w 2002 roku wszystko działało i było sprawne. Za stacją w stronę Bzowo-Goraj zlokalizowane są dwa przejazdy kategorii D. Wyjazd w stronę Piły niemożliwy. (info: Piotr Geremek, 28-02-2012) Opis budynków: W budynku obecnie jest sklep meblowy. Jest także biuro zawiadowcy stacji. Niestety jest ono nieczynne i zdewastowane. Na pietrze są mieszkania. (info: Piotr Geremek, 2006-07-24)Budynek z mieszkaniami na pietrze. Dolna część budynku nieczynna. Wyjątkiem jest biuro przyjmującego zdawki. Budynki zaplecza technicznego używane są zgodnie z przeznaczeniem. (info: Piotr Geremek, 25-10-2011) Na parterze od strony stacji znajduje się biuro pracownika stacji. Na pietrze znajdują się mieszkania. (info: Piotr Geremek, 23-01-2012). Miasto Czarnków było w okresie międzywojennym miejscowością graniczną po polskiej stronie granicy z Niemcami. Info: Maciej Knychała, 2.08.2021. |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | wielkopolskie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: | adaptowany do innych celów | |
budynki obsługi taboru: | nie ma, być może była | |
zadaszenie peronów: | nie ma i nie było | |
semafory: | kształtowe zlikwidowane | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | zlikwidowana lub nieczynna | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | Cz w budynku dworca zlikwidowana | |
wieża wodna: |
wieża wodna stoi ok. 150 m na zach od budynku dworca po przeciwnej stronie torów przy ul. Dworcowej; podobnych wież, co najmniej kilkanaście istnieje m.in. na stacjach: Łążek, Łeba, Międzyzdroje, Nakło nad Notecią, Nowy Tomyśl, Połczyn Zdrój, Rosko, Solec Kujawski, Szamotuły, Szczecin Dąbie, Świnoujście, Unisław. styczeń 2012 r. Bolesław Wojtyniak. (info: Bolesław Wojtyniak, 04-01-2012) 04.05.2012r. Wieża wodna w trakcie kapitalnego remontu, 3 tory stacyjne zdatne do eksploatacji. Zwrotnice czynne jedna zabezpieczona sponom, 3 zabezpieczone zamkami, a pozostałe związane z tymi 3 torami niezabezpieczone, sprawne. (info: Paweł Tarkowski, 04-05-2013). |
|
perony: |
Perony: 2 Krawędzie peronowe: 3 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
6,849 | Bzowo Goraj – Piła Główna (374/390) | ||
Czarnków – bocznice |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
-
#21
(odp. na #20)
X. Piast II Chrobry
(2023-11-02 13:47:07)
I gdzie niby są te zdjęcia?
-
#22
Szarlatan
(2023-12-03 09:13:27)
Z Czarnkowa PO i PIS zrobili zaściankową metropolię dla mieszkańców. PKP i PKS nie istnieje. Banda s(...).
-
#23
(odp. na #20)
X. Piast II Chrobry
(2023-12-17 16:13:32)
3 grudnia 2023 roku Nadwarcianska Kolej Drezynowa zorganizowała przejazd pociągu specjalnego Drezyniarz, na trasie Poznań Gł. - Rogożno - Czarnków.
0:04 Oborniki Wlkp. Miasto
5:01 Mikol drzewny - gatunek zagrożony występujący jedynie w lasach północnej Wielkopolski, strasznie uparty w dążeniu do zrobienia idealnego zdjęcia xD
5:12 Parkowo
7:18 przed Połajewem
9:00 Sławno
10:47 przed stacją Bzowo Goraj
12:20 wiadukt w Goraju
13:15 Pianowka
14:21 wjazd do Czarnkowa
15:57 okolice zakladu Steico
https://www.youtube.… -
#24
(odp. na #21)
Dawid Jastrzębski
(2024-01-12 13:43:31)
Postaram się by dodać.
-
#25
Błażej Kopka
(2024-01-12 21:00:35)
A z Bzowa i oblotu coś masz?
-
#26
(odp. na #25)
Dawid Jastrzębski
(2024-01-14 13:05:16)
Tak.
-
#27
Błażej Kopka
(2024-10-18 18:41:04)
W sumie nie wiem gdzie to wrzucić, ale może tu. Na XV Konferencji "Rozwój Polskiej Infrastruktury Kolejowej" ulubieniec Pana ministra Malepszaka w PKP, czyli Pan dyrektor Pleśniar, przedstawił nową koncepcję połączenia Czarnkowa z Poznaniem i Piłą(!). Nowy ciąg będzie odbijał od 351 we Wronkach (Wronki Zachód konkretnie - gdziekolwiek by to miało być - może chodzi o powstający przystanek Zamość) i prosto, przez Puszczę Notecką do Lubasza, następnie do stacji Bzowo Goraj Centrum (co oni tam biorą na tych konferencjach, to nie wiem), dalej do Czarnkowa, ale z Czarnkowa już prosto do Trzcianki i wpięcie w LK203. I mamy alternatywne połączenie Poznań-Piła. A Czarnków to już w ogóle bardzo by zyskał. Ale po co i dla kogo taka koncepcja, to nie wiem. Czy oznacza to rezygnację z projektu Kolej+ w obecnym kształcie dla Czarnkowa? No bo wtedy połączenie Czarnków-Rogoźno faktycznie trochę bez sensu by było.
-
#28
wasiukibic
(2024-10-18 18:49:55)
To już lepiej odbicie w Szamo i obsłużenie Obrzycka, ale to by się wiązało z przeskoczeniem Noteci i jej doliny mostem, a to już pójdzie w setki melonów.
-
#29
Błażej Kopka
(2024-10-18 19:03:05)
W Obrzycku jest Warta - Noteć płynie wyżej na północy - właśnie przez Czarnków (a w zasadzie obok Czarnkowa). I tam i tak musiałby powstać most akurat. Ale w tym wariancie od Szamotuł Klempicz by się też załapał - pewnie by zaraz ludzie powiedzieli, że pod atom znowu robią ;)
-
#30
Błażej Kopka
(2024-11-08 16:52:00)
@wasiukibic - oczywiście, że wariant przez Obrzycko i Klempicz lepiej penetrował by okolicę i zapewnił lepsze potoki podróżnych i realnie walczył z wykluczeniem komunikacyjnym, ale koszty byłby niewspółmierne - przeprawa mostowa w Obrzycku, linia znacznie dłuższa, po drodze same wywłaszczenia terenów prywatnych, gruntów rolnych itd. Wariant przez las jest po prostu najtańszy i najszybszy, a to nie jest bez znaczenia jeśli ma to być alternatywa dla dalszych połączeń.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Czarnków