OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Radków

Ostatnia zmiana: 2025-07-17

Opis ogólny
Opis ogólny: Końcowa stacja linii "stołowogórskiej" Układ stacji, oraz wychodząca z niej niegdyś bocznica wskazują na piwerotne plany przedłużenia linii na teren Rep. Czeskiej

Na stacji była lokomotywownia. Znajdowała się pomiędzy torami wjazdu od strony Ścinawki Średniej a torami od dworca do tzw kamieniołomów. Później (po zburzeniu budynku) na torach stały wagony Funduszu Wczasów Pracowniczych (nie pamiętam dokładnie lecz chyba było to DOKP Wrocław) (info: tata, 03-10-2009)

Trawa i krzaki na torach wycięte.

Nie ma śladu po linii do kamieniołomów, nawet nasyp się nie zachował, trudno stwierdzić jak linia przebiegała. (info: Dawid Wolański, 07-08-2010)

Opis infrastruktury: Pozostały trzy tory przy budynku stacji. Tor pierwszy i drugi łączą się za peronem w stronę kozła, trzeci tor, najdalej od peronu jest zupełnie ślepy, nie łączy się z pozostałymi. PKP przy likwidacji rozebrała wszystkie rozjazdy, nie pozostał żaden mechanizm. (info: Dawid Wolański, 07-08-2010).

Dawid:
Jak przebiegał tor do kamieniołomu widać wyraznie ze satelity:
najpierw wzdłuż ulicy Kościuszki potem przy Piastowskiej w lewo, w lesie za mostem ze rzeka Posna musiała być zwrotnica: w prawo do kopalni przy Jagiellońskiej oraz prosto, wzdłuż ul. Łąkowej do jej końca i dalej 600 metrów przez las.
https://www.google.com/maps/place/Radk%C3%B3w/@50.4964375,16.3883813,477m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x470e6a1561fc58e3:0x12d3bb8def8a4deb!8m2!3d50.5046222!4d16.3972702
Dane tabelaryczne
Województwo: dolnośląskie
dodatkowe tory: rozebrano
budynki dworcowe: adaptowany do innych celów
budynki obsługi taboru: była, ale obecnie już nie istnieje.
Z obiegów wynika, że parowozownia w Radkowie obsługiwała obiegi osobowe do 1952 roku. Później obsługę linii przejęła Ścinawka Średnia.
Lokomotywownia w Radkowie była czynna do około 1980 roku.
zadaszenie peronów: wiata nad peronem
semafory: kształtowe zlikwidowane
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Przejście podziemne: nie ma i nie było
Przejście nadziemne: nie ma i nie było
kasa/biletomat: zlikwidowana
nastawnie, strażnice, posterunki: Ra w budynku dworca zlikwidowana
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 0 (był 1)
Krawędzie peronowe: 0 (była 1)
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  9,424 Bielawa Zachodnia – Radków (318/327)  
  Radków – bocznice  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 lyntog (2018-11-06 01:37:33)
    W 2016 roku na stacji nie było już żadnego fragmentu torów, nawet tych, widocznych na fotografiach z roku 2011. Odnośnie sygnalizacji - w Radkowie był tylko semafor wjazdowy (kształtowy, dwuramienny Sr1/Sr3), oraz dwie kształtowe tarcze zaporowe - jedna osłaniała wjazd na stację z bocznicy kamieniołomu, druga wjazd z jednego z torów lokomotywowni ;-)
  • #2 Zuoty (2025-01-17 13:26:42)
    Budynek dworca został przyjęty przez samorząd.
  • #3 Jakubek (2025-01-27 13:45:05)
    #2 Koło dworca powstanie Centrum Przesiadkowe a dworzec będzie odnowiony.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Radków

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...