Radków
Ostatnia zmiana: 2025-07-17
Opis ogólny |
---|
Opis ogólny: Końcowa stacja linii "stołowogórskiej" Układ stacji, oraz wychodząca z niej niegdyś bocznica wskazują na piwerotne plany przedłużenia linii na teren Rep. Czeskiej Na stacji była lokomotywownia. Znajdowała się pomiędzy torami wjazdu od strony Ścinawki Średniej a torami od dworca do tzw kamieniołomów. Później (po zburzeniu budynku) na torach stały wagony Funduszu Wczasów Pracowniczych (nie pamiętam dokładnie lecz chyba było to DOKP Wrocław) (info: tata, 03-10-2009) Trawa i krzaki na torach wycięte. Nie ma śladu po linii do kamieniołomów, nawet nasyp się nie zachował, trudno stwierdzić jak linia przebiegała. (info: Dawid Wolański, 07-08-2010) Opis infrastruktury: Pozostały trzy tory przy budynku stacji. Tor pierwszy i drugi łączą się za peronem w stronę kozła, trzeci tor, najdalej od peronu jest zupełnie ślepy, nie łączy się z pozostałymi. PKP przy likwidacji rozebrała wszystkie rozjazdy, nie pozostał żaden mechanizm. (info: Dawid Wolański, 07-08-2010). Dawid: Jak przebiegał tor do kamieniołomu widać wyraznie ze satelity: najpierw wzdłuż ulicy Kościuszki potem przy Piastowskiej w lewo, w lesie za mostem ze rzeka Posna musiała być zwrotnica: w prawo do kopalni przy Jagiellońskiej oraz prosto, wzdłuż ul. Łąkowej do jej końca i dalej 600 metrów przez las. https://www.google.com/maps/place/Radk%C3%B3w/@50.4964375,16.3883813,477m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x470e6a1561fc58e3:0x12d3bb8def8a4deb!8m2!3d50.5046222!4d16.3972702 |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | dolnośląskie | |
dodatkowe tory: | rozebrano | |
budynki dworcowe: | adaptowany do innych celów | |
budynki obsługi taboru: |
była, ale obecnie już nie istnieje. Z obiegów wynika, że parowozownia w Radkowie obsługiwała obiegi osobowe do 1952 roku. Później obsługę linii przejęła Ścinawka Średnia. Lokomotywownia w Radkowie była czynna do około 1980 roku. |
|
zadaszenie peronów: | wiata nad peronem | |
semafory: | kształtowe zlikwidowane | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | zlikwidowana | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | Ra w budynku dworca zlikwidowana | |
wieża wodna: | nie ma i nie było | |
perony: |
Perony: 0 (był 1) Krawędzie peronowe: 0 (była 1) |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
9,424 | Bielawa Zachodnia – Radków (318/327) | ||
Radków – bocznice |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
lyntog
(2018-11-06 01:37:33)
W 2016 roku na stacji nie było już żadnego fragmentu torów, nawet tych, widocznych na fotografiach z roku 2011. Odnośnie sygnalizacji - w Radkowie był tylko semafor wjazdowy (kształtowy, dwuramienny Sr1/Sr3), oraz dwie kształtowe tarcze zaporowe - jedna osłaniała wjazd na stację z bocznicy kamieniołomu, druga wjazd z jednego z torów lokomotywowni ;-)
-
#2
Zuoty
(2025-01-17 13:26:42)
Budynek dworca został przyjęty przez samorząd.
-
#3
Jakubek
(2025-01-27 13:45:05)
#2 Koło dworca powstanie Centrum Przesiadkowe a dworzec będzie odnowiony.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Radków