OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Ścinawka Średnia

Ostatnia zmiana: 2025-08-16

Opis ogólny
Opis ogólny: Tuż obok była stacja Ścinawka Średnia Mała obsługująca ruch w kierunku Srebrnej Góry i Radkowa.

Lokomotywownia stoi zamknięta. Wieży wodnej po wojnie nigdy nie było. Wiaty nad peronami, przejście podziemnie wyłożone kafelkami identycznymi jak w metrze w Paryżu;) Info: Piotrek Wartacz

[2005-02-04 i 2005-05-15] Lokomotywownia dwustanowiskowa. Niepozorna wieża wodna przylega do niej od strony północno-zachodniej. Zadaszenia peronów typowe stare i długie. (info: Andrzej Wysocki, 2005-05-22)

Po udanej reaktywacji, odbywa się tu intensywny ruch towarowy do kamieniołomu melafiru w Tłumaczowie. (info: Michał, 13-04-2012)

Opis infrastruktury: Kilka dodatkowych torów stacyjnych przechodzi naprawę główną, remontowany jest także szlak w kierunku Tłumaczowa oraz wiadukty drogowe nad torami; widać wyraźnie że coś się święci w Ścinawce Średniej i to w dobrym kierunku. (info: wasiukibic, 19-06-2010)

Choć do doskonałości brakuje tu wiele, perony są uporządkowane. Nie da się już poznać, że jeszcze parę lat temu ruch był tu wstrzymany. (info: Michał, 13-04-2012)

Opis budynków: Wieża wodna z cegły czerwonej wbudowana w szczytową ścianę lokomotywowni znajduje się ok. 250 metrów na pn.–zach. od budynku dworca. Na ścianie przy wejściu do wieży wodnej widoczny jest wskaźnik poziomu wody w zbiorniku, w wieży zachował się nitowany zbiornik. Na bocznej ścianie znajdują się interesujące okrągłe zabezpieczenia dźwigarów, stan zewnętrzny wieży – dobry.

B. lokomotywownia zewnętrznie jeszcze w dobrym stanie chociaż dach zaczyna się sypać
(info: Bolesław Wojtyniak, 09-01-2010).

Ciekawa sprawa z Peronami przed 1912 na Ścinawce Średniej.
W Najwcześniejszych zdjęciach z 1898-1901 widać 2 perony - Jeden przy dworcu z wiatą istniejący do dziś wraz z Drugim szerokim peronem jednokrawędziowym.
Następnie od 1905 widać już nie taki duży peron 2 ale możliwe że to sprawa perspektywy, również jednokrawędziowy.
A od 1912 przebudowano cały teren po dawnym peronie 2 i zrobiono peron 2, który znamy do dzisiaj.
(Info: Ksawery Jakubek, 14-07-2025) (Fragment z mini-dokumentarzu o tej linii).

Dodatkowe Informacje:
Wewnątrz budynku dworca w latach 30 XX-Wieku istniała restauracja.
(Info: Ksawery Jakubek, 14-07-2025) (Fragment z mini-dokumentarzu o tej linii).
Dane tabelaryczne
Województwo: dolnośląskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki dworcowe: używany zgodnie z przeznaczeniem
budynki obsługi taboru: Lokomotywownia: jest, stan zewnętrzny dobry, wewnętrzny - nierozpoznany.
zadaszenie peronów: wiata nad peronem
semafory: świetlne
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Schody ruchome: brak;
Windy: czynne;
Przejście podziemne: czynne;
Przejście nadziemne: brak.
kasa/biletomat: Kasa: Zlikwidowana
Biletomat: Brak
nastawnie, strażnice, posterunki: "ŚŚ" od strony Gorzuchowa Kłodzkiego i Dworca Małego (Radków/Nowa Ruda Słupiec);
"ŚŚ1" od strony Nowej Rudy i Tłumaczowa/Otowic.
wieża wodna: jest, stan zewnętrzny dobry, wewnętrzny - nierozpoznany
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 3 (Były 2)
kody: IBNR:6458
informacja pasażerska: Dynamiczna: megafony, zegary;
Statyczna: gabloty, peronowe tablice małe i duże. Tablice dworcowe.
inne budynki: Magazyny
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  0,000 Ścinawka Średnia – Otovice Zastávka  
  14,067 Kłodzko Główne – Wałbrzych Główny (286)  
  Bielawa Zachodnia – Radków (318/327)  
  Ścinawka Średnia – Ścinawka Średnia Dworzec Mały  
  Ścinawka Średnia – bocznice  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 Łukasz Kiąca (2022-01-26 07:29:55)
    Filmy nagrane z drona w okresie od 2 do 14 miesięcy temu, przedstawiające stan techniczny stacji, w tym postępy w modernizacji części tzw. dworca małego - tory zdawczo-odbiorcze oraz wylot na Radków oraz peronów, torów przy nich i przejśc podziemnych.
    https://youtu.be/8TY…
    https://youtu.be/sPQ…
    https://youtu.be/B16…

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Ścinawka Średnia

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...