Witosław
Ostatnia zmiana: 2024-04-17
Opis ogólny |
---|
Pracowałem na stacji Witosław w latach 1973-1978 na stanowisku dyżurnego ruchu i mogę dodać kilka istotnych informacji o tej stacji. Otóż w tamtych latach była to stacja o pełnym zakresie działania czyli obsługiwała ruch osobowy, towarowy i przesyłki ekspresowe, a jednocześnie była stacją WKD czyli przeładunkową z linii wąskotorowej. Obsługa stacji to zawiadowca, trzech lub czterech dyżurnych ruchu pracujących w systemie 12/24 oraz dwóch smarowniczych do obsługi zwrotnic oraz semaforów. W moich czasach zawiadowcą był p Zdanowicz, potem p Szymczak. Dyżurni ruchu to p Brukwicki, p Roemer i niżej podpisany, Smarownicy to p ŻUREK I LONIA. Na wyładowni żółty budyneczek był siedzibą DZ. W białym bloku mieszkał m in DZ dla WKD p Hoffman. (info: Marek Kujawski). |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | kujawsko-pomorskie | |
dodatkowe tory: | System torowy obejmował tor główny przelotowy, tor boczny mijankowy, tor przeładunkowy WKD oraz wyładownię. Wyładownia obsługiwana była przez pociąg tzw zbiorczy relacji Chojnice-Nakło w porze nocnej oraz Nakło-Chojnice około południa. (info: Marek Kujawski) | |
budynki dworcowe: |
Stacja posiadała budynek stacyjny z poczekalnią oraz magazynem dla przesyłek ekspresowych. (info: Marek Kujawski) Obecnie budynek adaptowany do innych celów |
|
budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | mała wiata przystankowa | |
semafory: | Stacja posiadała dwa semafory wjazdowe mechaniczne dwuramienne z oświetleniem w porze nocnej. Podstawą wyjazdu ze stacji był sygnał dyżurnego ruchu. (info: Marek Kujawski) | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | Kasa biletowa obsługiwała zarówna ruch lokalny jak i ogólnoświatowy. (info: Marek Kujawski) | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | Wt w budynku dworca zlikwidowana | |
wieża wodna: | nie ma i nie było | |
perony: |
Perony: 2 / obecnie: 1 Krawędzie peronowe: 2 / obecnie: 1 |
|
kody: | IBNR:5693 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
253,194 | Oleśnica – Chojnice (281) |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Jaszkowski Grzegorz
(2021-06-02 15:03:29)
Mój wujek też pracował na stacji Witosław, nie pamiętam jakie to były lata, przypuszczam że koniec lat 60. Jako dziecko bywałem u wujka, który mieszkał na stacji, był dyżurnym albo zawiadowcą. Nazywał się Kutowski Kazimierz. Z sentymentem wracam do tych lat i chwil spędzonych w Witosławiu.
-
#2
Adam
(2023-01-17 18:24:22)
Mieszkałem na tej stacji w latach pięćdziesiątych - do roku 63. Znałem panów Brukwickiego, Hofmana, Czeszewskiego, Kutowskiego i jego syna Janka. To były piękne lata.
-
#3
Błażej Kopka
(2023-01-17 21:56:38)
No proszę jakie relacje rodzinne nam się tu odtwarzają!! Czyli Janek i Grzegorz (z wypowiedzi powyżej) to kuzyni? Prawdziwa sensacja na OBK (autentycznie bez sarkazmu) :)
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Witosław