OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Witosław

Ostatnia zmiana: 2024-04-17

Opis ogólny
Pracowałem na stacji Witosław w latach 1973-1978 na stanowisku dyżurnego ruchu i mogę dodać kilka istotnych informacji o tej stacji. Otóż w tamtych latach była to stacja o pełnym zakresie działania czyli obsługiwała ruch osobowy, towarowy i przesyłki ekspresowe, a jednocześnie była stacją WKD czyli przeładunkową z linii wąskotorowej. Obsługa stacji to zawiadowca, trzech lub czterech dyżurnych ruchu pracujących w systemie 12/24 oraz dwóch smarowniczych do obsługi zwrotnic oraz semaforów. W moich czasach zawiadowcą był p Zdanowicz, potem p Szymczak. Dyżurni ruchu to p Brukwicki, p Roemer i niżej podpisany, Smarownicy to p ŻUREK I LONIA. Na wyładowni żółty budyneczek był siedzibą DZ. W białym bloku mieszkał m in DZ dla WKD p Hoffman. (info: Marek Kujawski).
Dane tabelaryczne
Województwo: kujawsko-pomorskie
dodatkowe tory: System torowy obejmował tor główny przelotowy, tor boczny mijankowy, tor przeładunkowy WKD oraz wyładownię. Wyładownia obsługiwana była przez pociąg tzw zbiorczy relacji Chojnice-Nakło w porze nocnej oraz Nakło-Chojnice około południa. (info: Marek Kujawski)
budynki dworcowe: Stacja posiadała budynek stacyjny z poczekalnią oraz magazynem dla przesyłek ekspresowych. (info: Marek Kujawski)
Obecnie budynek adaptowany do innych celów
budynki obsługi taboru: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: mała wiata przystankowa
semafory: Stacja posiadała dwa semafory wjazdowe mechaniczne dwuramienne z oświetleniem w porze nocnej. Podstawą wyjazdu ze stacji był sygnał dyżurnego ruchu. (info: Marek Kujawski)
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Przejście podziemne: nie ma i nie było
Przejście nadziemne: nie ma i nie było
kasa/biletomat: Kasa biletowa obsługiwała zarówna ruch lokalny jak i ogólnoświatowy. (info: Marek Kujawski)
nastawnie, strażnice, posterunki: Wt w budynku dworca zlikwidowana
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 2 / obecnie: 1
Krawędzie peronowe: 2 / obecnie: 1
kody: IBNR:5693
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  253,194 Oleśnica – Chojnice (281)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 Jaszkowski Grzegorz (2021-06-02 15:03:29)
    Mój wujek też pracował na stacji Witosław, nie pamiętam jakie to były lata, przypuszczam że koniec lat 60. Jako dziecko bywałem u wujka, który mieszkał na stacji, był dyżurnym albo zawiadowcą. Nazywał się Kutowski Kazimierz. Z sentymentem wracam do tych lat i chwil spędzonych w Witosławiu.
  • #2 Adam (2023-01-17 18:24:22)
    Mieszkałem na tej stacji w latach pięćdziesiątych - do roku 63. Znałem panów Brukwickiego, Hofmana, Czeszewskiego, Kutowskiego i jego syna Janka. To były piękne lata.
  • #3 Błażej Kopka (2023-01-17 21:56:38)
    No proszę jakie relacje rodzinne nam się tu odtwarzają!! Czyli Janek i Grzegorz (z wypowiedzi powyżej) to kuzyni? Prawdziwa sensacja na OBK (autentycznie bez sarkazmu) :)

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Witosław

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...