OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Kłodzko Główne

Ostatnia zmiana: 2025-08-07

Opis ogólny
Opis ogólny: Obecnie stacja bardziej towarowa niż pasażerska, chociaż oficjalnie jest o wciąż spory węzeł. Niestety budynek dworca jest coraz bardziej zapuszczony. Koło peronu 1 bardzo ciekawy kozioł oporowy.

Opis infrastruktury: Przed b. lokomotywownią zachował się jeszcze żuraw wodny. (info: Bolesław Wojtyniak, 10-12-2009)

Drewniano - stalowa konstrukcja wiaty na peronie 1 doczekała się w końcu remontu. Do niedawna była to pordzewiała konstrukcja, z której płatami odpadała farba, teraz słupy i belki stalowe pomalowano na niebiesko. (info: wasiukibic, 01-01-2010)

Opis budynków: Budynek dworca zdewastowany, czynna jedynie poczekalnia z kasami. Bar zlikwidowany. Na stacji czynny jedynie kiosk z prasą, słodyczami i napojami (info: sławek, 2007-08-13)

Lokomotywownia w Kłodzku istniała do roku 1993 kiedy to została zlikwidowana a tabor przeniesiony do Kamieńca Ząbkowickiego. Obecnie stoją tylko zdewastowane resztki lokomotywowni. Info: Sławek (agas26)

Szopa miała 18 stanowisk na wachlarzu tory krzyżowały się i przez bramę wprowadzano pojazdy na dwa stanowiska. (info: Waldi, 2007-09-08)

Na terenie stacji były i są dwie wieże wodne. Jedna obok budynku dawnej stołówki druga na terenie Lokomotywowni. Ta na terenie Lokomotywowni była stacją wodną zasilającą dwie wieże (posiadała pompownię) (info: Ed)
Dane tabelaryczne
Województwo: dolnośląskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki dworcowe: używany zgodnie z przeznaczeniem
budynki obsługi taboru: nieużywana zdewastowana
zadaszenie peronów: wiata nad peronem
semafory: świetlne
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Przejście podziemne: nie ma i nie było
Przejście nadziemne: 2018-09: Obecnie kładka rozebrana (remont). Docelowo ma być odtworzona między budynkiem i peronami.
2016: Czynne dojście od budynku do peronów. Część prowadząca za stację zamknięta.
kasa/biletomat: Kasa: Czynna
Biletomat: Istnieje
nastawnie, strażnice, posterunki: KG (ex. Gz)
KG1
KG2 nieczynna
KG3 nieczynna
KG2 (ex. KG4)
wieża wodna: Dwie wieże wodne nadal są, wieża okrągła bliżej budynku dworca (przy dawnej stołówce) zachęca otwartymi drzwiami, chociaż na razie wygląda nie najgorzej zarówno dach jak i mury, w środku jest jeszcze armatura i drabina wewnętrzna, druga wieża przy lokomotywowni, zamknięta, jest o tyle ciekawa, że posiada b. interesujący trzon ośmiokątny, wzmocniony na zewnątrz pionowymi stalowymi listwami na narożnikach i krzyżującymi się płaskownikami, na części zbiornikowej jest dobrze zachowany wskaźnik poziomu wody w zbiorniku. Stan dwóch wież określam jako dobry (to jeszcze nie dewastacja). Budynek b. lokomotywowni w fatalnym stanie. (info: Bolesław Wojtyniak, 10-12-2009).
Trzecia wieża wodna, a historycznie pierwsza, znajduje się ok.250m na północ od budynki dworca, przy starej parowozowni; jej stan jest zły. (info: Przemysław Warczyński, 2020-12-01)
perony: Perony: 3 (było 6)
Krawędzie peronowe: 5 (było 8)
kody: EPA:5100046
HAFAS:5101564
IBNR:75
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  93,481 Wrocław Główny – Międzylesie – (Lichkov) (276/481)  
  0,000 Kłodzko Główne – Wałbrzych Główny (286)  
  Kłodzko Główne – bocznice i łącznice  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Inne punkty należące do stacji
Początek LK286
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #2 Błażej Kopka (2024-09-15 17:18:44)
    Stacja w Kłodzku została zamknięta, a personel ewakuowany w związku z faktem, że większość stacji znalazła się pod wodą.
  • #3 (odp. na #2) X. Piast II Chrobry (2024-09-17 12:43:12)
    " Dnia 15.09.2024 roku w godzinach między 13 a 14 rzeka Nysa Kłodzka wystąpiła z koryta zalewając stację Kłodzko Główne, woda była na wysokości peronów. Z dnia 14 na 15 września, w godzinach nocnych stacja Kłodzko Główne została zamknięta dla ruchu pociągów. W godzinach porannych zabrakło prądu, posterunek wykonawczy KG1 został obsadzony, jednak żaden pociąg już nie odjechał." https://www.youtube.…
  • #4 Błażej Kopka (2024-09-17 17:57:46)
    No - żaden pociąg już nie odjechał - w tym 3 pojazdy KD (dwa SA132/134 i jeden SA135). W mojej ocenie zalane w takim stopniu, że bez P3 i napraw awaryjnych się nie obędzie. Ktoś się orientuje ile SZT/AS zostało zalanych na innych stacjach - szczególnie w Jeleniej w takim stopniu, że bez napraw się nie obędzie? Tak czy inaczej - na sieci spalinowej KD szykuje się armagedon na najbliższe tygodnie - i to wcale nie związany z podmyciem torów... PKP na pewno ma zalaną w Kłodzku jedną stonkę i jedną ST48 - druga być może nie tak bardzo ucierpiała. Poza tym na stacji pozostało pod wodą sporo węglarek (podobno ładownych).
  • #5 (odp. na #4) X. Piast II Chrobry (2024-09-26 14:55:34)
    Zniszczenia stacji są tak duże, że nawet w jesiennym rozkładzie będzie tu ZKA.
    https://kolejedolnos…
  • #6 Błażej Kopka (2024-09-26 18:10:00)
    Wszystkie zwrotnice, napędy itd - wszystko wiele godzin pod wodą. Był też pożar. Nic dziwnego. Podobno na kudowiance utknął odcięty skład towarowy. A co do ZKA - na razie wg strony KD nawet komunikacja zastępcza się tam nie zatrzymuje i nie będzie zatrzymywać - chyba nie do końca rozumiesz własny link.
  • #7 (odp. na #6) X. Piast II Chrobry (2024-09-30 14:46:38)
    Ciekawostka. Portal pasażera pokazuje, że kursy na linii nr D96 docierają już do Kłodzka Gł.
  • #8 X. Piast II Chrobry (2024-10-20 19:29:48)
    Pociągi z Wałbrzycha kursują już przez Kłodzko Główne do stacji Miasto.
  • #9 X. Piast II Chrobry (2024-11-04 16:50:50)
    Informacja o sytuacji po powodzi w Kłodzku.
    "Jak wiecie z poprzednich publikacji na moim kanale Kłodzko Główne wielka woda nie oszczedziła, elektroniczne urządzenia sterowania ruchem zostały zalane jednak ruch stosunkowo szybko został przywrócony. Składy prywaciarzy które znalazły się w wodzie stoją do dzisiaj zajmując tory, jedynie PKP Cargo zabrało swój ładowny skład .
    Podczas przestawiania rozjazdów nastawniczy ma obowiązek doglądać mechanizmów, przyczyną niepewności jest brak właściwego napięcia przez co istnieje ryzyko usterek.
    Pociągi towarowe nie mają możliwości wykonywania manewrów, pociągi osobowe nocują na Kłodzku Mieście. Z licznych artykułów w mediach branżowych czytamy że rewitalizacja linii 276 idzie zgodnie z planem i pierwsze pociągi pasażerskie na odcinku Wrocław Główny- Kłodzko Miasto pojadą zgodnie z planem od 9 listopada, natomiast na dojazd do Międzylesia będzie trzeba poczekać do grudnia. Podmycia pomiędzy KG a KM oraz przy posterunku odgałęźnym Kłodzko Nowe zostały naprawione, linia 322 do Ołdrzychowic Kłodzkich jest przejezdna.
    Prace na linii 309 rownież idą pełna parą, łuk który zmyła woda przy p.o KN jest juz na nowo usypany, utwardzony i tylko kwestia dni jak będą kłaść tory.
    Pomimo przeciwności losu inwestycje na kolei w okolicach Kłodzka napawają optymizmem i planowym zakończeniem.
    Kłodzko czeka na międzynarodowy pociąg Baltic Express z Pragi do Gdyni Gł , który zobaczycie u mmnie na kanale juz w grudniu.
    PS. Pociag IC TLK Szczeliniec obsługiwany wysłużonymi SZT SN84 od SKPL od listopadowej korekty rozkladu jazdy zmieni standard i kategorie na IC.
    Połączenie z Krakowa Głównego do Jeleniej Góry będą obsługiwać nowsze SZT SD85 od SKPL. Na filmiku przejazd testowy i zapoznanie szlaku dla maszynistów."
    https://www.youtube.…

    Informacja nt pociągów SD85: https://pl.wikipedia…
  • #10 Ksawery Jakubek (2025-08-17 19:16:22)
    Na placu przed dworcem odbywają się prace budowlano (rozbiórka). W wyniku tego peron 4 został częściowo rozebrany.
  • #11 Ksawery Jakubek (2025-09-06 19:04:04)
    Cała strona wałbrzyska została odkrzaczona.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Kłodzko Główne

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...