OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Lidzbark Miasto

Ostatnia zmiana: 2025-03-27

Opis ogólny
Była bocznica do sąsiedniego tartaku (rozebrana ok 1993 roku) A semaforów nie ma (no chyba żeby liczyć tarczę ostrzegawczą semafora wjazdowego sąsiedniej stacji Lidzbark) (info: Jakub Pichola)

Na początku 2005 lub pod koniec 2004 roku, zdemontowano szlabany przy przystanku przekształcając przejazd na niestrzeżony. (info: Adam Wojciechowski, 2005-09-01).
Dane tabelaryczne
Województwo: warmińsko-mazurskie
dodatkowe tory: rozebrano
budynki dworcowe: używany zgodnie z przeznaczeniem
budynki obsługi taboru: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: nie ma i nie było
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Przejście podziemne: nie ma i nie było
Przejście nadziemne: nie ma i nie było
kasa/biletomat: zlikwidowana
nastawnie, strażnice, posterunki:
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 1
Krawędzie peronowe: 1
kody: HAFAS:5101971
IBNR:5331
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  24,408 Działdowo – Chojnice (208)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 Zuoty (2024-08-14 21:57:35)
    Jeszcze do niedawna przetaczane były wagony do Prefabetu (i tylko do niego, do miasta już nie dojeżdżały. Teraz podobno nie dogadali się i jeżdżą ciężarówki.
    Poruszę inny temat. Od Lidzbark Miasto szła podczas I WŚ kolejka wąskotorowa przez Zieluń, Lubowice, Biały Dwór i dalej w stronę Żuromina (rozebrana z końcem wojn). Może ktoś bardziej odnajdujący się w mapach jest w stanie dostrzec cokolwiek?
  • #2 (odp. na #1) Paweł Skup (2024-08-15 11:26:49)
    Rzeczywiście, na mapie NMT miejscami widać linię, głownie w postaci wykopu, w okolicach Lubowidza i Białego Dworu. Czyżby miała ona prowadzić przez Bieżuń do Sierpca?
    Przy okazji: istnieją informacje, jakoby z pobliskiego Klonowa istniała kolejka do Bryńska. To byłyby 2 nieznane nam dotąd linie w tym kompleksie leśnym Górznieńsko-Lidzbarskiego Parku Krajobrazowego.
  • #3 Zuoty (2025-01-24 09:42:28)
    To, co udało mi się dotychczas ustalić: kolejka leśna z Bryńska Szlacheckiego (przechodziła obok Ostrowa) nad jezioro w Klonowie, była używana do przewozu drewna, w celu składowania go w jeziorze. Co do przebiegu, to jakoś może w sierpniu tam się wybiorę i jestem umówiony z lokalsem, celem zwiedzenia traktu - nazywają go ferdebana; ponoć mój informator znalazł tam "skuwki do przytwierdzania szyn".
    Data demontażu - przed 18.01.1920
    Zaczynam swoją zabawę z lidarem, może uda mi się coś ciekawego dostrzec.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Lidzbark Miasto

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...