Lidzbark Miasto
Ostatnia zmiana: 2025-03-27
Opis ogólny |
---|
Była bocznica do sąsiedniego tartaku (rozebrana ok 1993 roku) A semaforów nie ma (no chyba żeby liczyć tarczę ostrzegawczą semafora wjazdowego sąsiedniej stacji Lidzbark) (info: Jakub Pichola) Na początku 2005 lub pod koniec 2004 roku, zdemontowano szlabany przy przystanku przekształcając przejazd na niestrzeżony. (info: Adam Wojciechowski, 2005-09-01). |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | warmińsko-mazurskie | |
dodatkowe tory: | rozebrano | |
budynki dworcowe: | używany zgodnie z przeznaczeniem | |
budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | nie ma i nie było | |
semafory: | nie ma i nie było | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | zlikwidowana | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | ||
wieża wodna: | nie ma i nie było | |
perony: |
Perony: 1 Krawędzie peronowe: 1 |
|
kody: |
HAFAS:5101971 IBNR:5331 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
24,408 | Działdowo – Chojnice (208) |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Zuoty
(2024-08-14 21:57:35)
Jeszcze do niedawna przetaczane były wagony do Prefabetu (i tylko do niego, do miasta już nie dojeżdżały. Teraz podobno nie dogadali się i jeżdżą ciężarówki.
Poruszę inny temat. Od Lidzbark Miasto szła podczas I WŚ kolejka wąskotorowa przez Zieluń, Lubowice, Biały Dwór i dalej w stronę Żuromina (rozebrana z końcem wojn). Może ktoś bardziej odnajdujący się w mapach jest w stanie dostrzec cokolwiek? -
#2
(odp. na #1)
Paweł Skup
(2024-08-15 11:26:49)
Rzeczywiście, na mapie NMT miejscami widać linię, głownie w postaci wykopu, w okolicach Lubowidza i Białego Dworu. Czyżby miała ona prowadzić przez Bieżuń do Sierpca?
Przy okazji: istnieją informacje, jakoby z pobliskiego Klonowa istniała kolejka do Bryńska. To byłyby 2 nieznane nam dotąd linie w tym kompleksie leśnym Górznieńsko-Lidzbarskiego Parku Krajobrazowego. -
#3
Zuoty
(2025-01-24 09:42:28)
To, co udało mi się dotychczas ustalić: kolejka leśna z Bryńska Szlacheckiego (przechodziła obok Ostrowa) nad jezioro w Klonowie, była używana do przewozu drewna, w celu składowania go w jeziorze. Co do przebiegu, to jakoś może w sierpniu tam się wybiorę i jestem umówiony z lokalsem, celem zwiedzenia traktu - nazywają go ferdebana; ponoć mój informator znalazł tam "skuwki do przytwierdzania szyn".
Data demontażu - przed 18.01.1920
Zaczynam swoją zabawę z lidarem, może uda mi się coś ciekawego dostrzec.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Lidzbark Miasto