Jastrząbka
Ostatnia zmiana: 2024-12-23
Opis ogólny |
---|
Opis ogólny: Zaznaczając semafory mam na myśli unieważnione. Sa kompletne, ramiona złożone. Zarówno ze strony Szczytna jak i Ostrołeki są wjazdowe. Do wjazdowych ustawione są tarcze ostrzegawcze świetlne wygaszone. Z ciekawostek: Jest jeszcze widoczny kawałek rozkładu z ostatniego roku kursowania pociagow pasażerskich. (info: Lukasy, 2004-12-15). W przeszłości stacja kolejowa posiadała dwa perony jednokrawędziowe. Po rewitalizacji odcinka Ostrołęka – Chorzele posiada jeden peron wyspowy oraz jeden dodatkowy tor boczny. Stacja kolejowa przebudowana z projektu dofinansowanego przez Unię Europejską w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020. Rozjazdy w stacji pozwalają na jazdy w kierunku zwrotnym z prędkością 50 i 60 km/godz. |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | mazowieckie | |
dodatkowe tory: | Są zdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: | zamknięty w stanie dobrym | |
budynki obsługi taboru: | Brak | |
zadaszenie peronów: | Małe wiaty przystankowe | |
semafory: | świetlne | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Schody ruchome: brak; Windy: brak; Przejście podziemne: brak; Przejście nadziemne: brak. |
|
kasa/biletomat: |
Kasa: zlikwidowana lub nieczynna; Biletomat: brak. |
|
nastawnie, strażnice, posterunki: |
"Jt" (komputerowa) - zdalnie sterowana z LCS Ostrołęka; "Jt" (mechaniczne scentralizowane) - zlikwidowana; "Jt1" (mechaniczne scentralizowane) - zlikwidowana. |
|
wieża wodna: | Nie ma, być może była. | |
perony: |
Perony: 1 Krawędzie peronowe: 2 |
|
kody: | IBNR:1174 | |
informacja pasażerska: |
Dynamiczna: brak; Statyczna: gabloty, peronowe tablice małe i duże. |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
29,104 | Ostrołęka – Szczytno (35) |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Patriota lokalny
(2022-03-26 13:31:27)
Jastrząbka to stacja kolejowa z wielkimi tradycjami, zarówno dla transportu osobowego, który pod koniec XX wieku kwitł na trasie Szczytno-Ostrołęka, jak i dla transportu towarowego a w szczególności kopalniaków. Składnica drewna w Jastrząbce położona w sąsiedztwie stacji i zarządzana twardą ręką Ś.P. Hieronima Białczka, Kierownika Zespołów Składnic Lasów Państwowych w Ostrołęce, wysyłała na Śląsk ogromne ilości tzw. kopalniaków i dawała pracę wielu ludziom z okolicy, będąc tym samym podstawą utrzymania okolicznych rodzin.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Jastrząbka