OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Jawor (galeria)

Ostatnia zmiana: 2021-03-08

Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »

Obraz
fot. nieznany (1900)
opis ⇵
Obraz
fot. Nigel Hayman (1991-03-12)
opis ⇵
Obraz
fot. Marcel Durbajło (2007-04-30)
opis ⇵
Obraz
fot. Kajetan Orliński (2010-05-11)
opis ⇵
Obraz
fot. Paweł Niedomagała (2012-08-11)
opis ⇵
Obraz
fot. Kuba Klusek (2015-04-07)
opis ⇵
Obraz
fot. Jarosław Lizak (2016-06-03)
opis ⇵
Obraz
fot. Jarosław Lizak (2016-07-21)
opis ⇵
Obraz
fot. Tomasz (2016-09-05)
opis ⇵
Obraz
fot. Tomasz (2016-09-05)
opis ⇵
Obraz
fot. Tomasz (2016-09-05)
opis ⇵
Obraz
fot. Jarosław Lizak (2017-07-05)
opis ⇵
Obraz
fot. Jakub Lemański (2018-12-05)
opis ⇵
Obraz
fot. Givexnine Poznań (2020-08-01)
opis ⇵

Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

  • #1 Darek (2018-01-20 11:39:03)
    Trwają intensywne prace remontowe na jaworskim dworcu PKP. Straszący od lat dworzec był szpetną wizytówką Jawora. Teraz to się zmieni i ten zabytkowy obiekt odzyska swój dawny blask i świetność.Pojawi się nowa elewacja, wnętrze będzie pełniło funkcje użyteczności publicznej, znajda się tam poczekalnia, kasy, toalety oraz powierzchnie biurowe. Zagospodarowana zostanie również przestrzeń wokół dworca wzbogacona o nową zieleń, ławki, fontannę i oświetlenie. Remont ma się zakończyć w do końca 2018 roku. Inwestycja kosztować będzie ponad 15 milionów złotych.Roboty budowlane obejmować będą cały budynek dworca z zachowaniem jego formy zewnętrznej przy zmianie układu funkcjonalnego wewnątrz. Inwestycja polegać będzie m.in. na wymianie instalacji oraz stolarki okiennej i drzwiowej, wykonaniu przyłączy, renowacji elewacji oraz robotach dachowych, wprowadzeniu monitoringu wizyjnego oraz podłączeniu do miejskiej sieci cieplnej.

    Zakres prac przewiduje również przebudowę budynku toalet, rozbudowę istniejącej drewnianej wiaty, która przylega do budynku, budowę stacji transformatorowej, a także wykonanie rozbiórki budynku pawilonu, który jest pustostanem. Przed dworcem pojawi się fontanna oraz zostaną wyznaczone miejsca postojowe dla samochodów, pojawią się też stojaki dla rowerów.
  • #2 Givexnine Poznań (2020-08-01 20:51:16)
    W 2020 roku trwa remont tunelu, a wg. PLK remont całej linii. Za większość pociągów zorganizowano KKA. Przejście podziemne całkowicie zamknięte, zejścia zataśmowane. Peron nr 2 trwale wyłączony z eksploatacji. Wiaty nad peronami 1 i 2 są w fatalnym stanie, po prostu sypią się. Doprowadziło to do zamknięcia części peronu 1, na odcinku przykrytym wiatą. Czynny jest koniec peronu, od nieczynnej części jest oddzielony drewnianymi barierkami. Wyznaczono nowe przejście na peron 1 w poziomie torów i oznakowano żółtymi, tymczasowymi drogowskazami z wskazaniem "uwaga, przebudowa!". Przeniesiono wskaźniki zatrzymania. Co ciekawe, peron trzeci, zbudowany w 2018 jest niskokrawędziowy. Wewnątrz budynku działa poczekalnia oraz toalety. Wg. piktogramów powinien być jeszcze bankomat - jednak w rzeczywistości brak go na jaworskim dworcu. Nie ma przygotowanego żadnego miejsca na kasy. Ruch pasażerski bardzo ograniczony, towarowy intensywny.
  • #3 wasiukibic (2021-03-07 12:53:58)
    Jak sobie posznupałem w sieci, to władze miasta zdają się aktywnie walczyć o poprawę stanu infrastruktury kolejowej w mieście, a nawet o jej rozbudowę:
    https://www.facebook…
    Kasa biletowa by się faktycznie przydała; wczoraj mimo soboty, od kilku, do kilkunastu osób wsiadających do pociągów w obu kierunkach. Kurs wieczorny do Legnicy to ponad 20 typa, ustawiających się w kolejce po bilet do Kierpocia. Dobrze, że Kadecja ma już terminale płatnicze, to w miarę sprawnie to przebiega. Przystanek w północnej części miasta, przy blokowiskach, wpłynąłby na poprawę dostępności kolei w miasteczku. Ciekaw tylko jestem, w jaki sposób Burmistrz chciałby zrealizować bezpośrednie połączenie kolejowe z Wrockiem - czy przez Legnicę, czy przez Jaworzynę Śląską? I tu i tu linia jest obciążona połączeniami z kilku kierunków. Chyba, że po otwarciu 285 w Jaworzynie odpadnie kierunek świdnicko-bielawski i zwolnią się sloty. Przez Legnicę może być ciężko; już i tak "ofiarą" ostatniej reaktywacji lk 289 stały się Żary.

[Dodaj nowy komentarz]

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Jawor

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...