Kamienna Góra
Ostatnia zmiana: 2025-08-18
Opis ogólny |
---|
2016-11: Do Kamiennej Góry poza sezonem wakacyjnym jeżdżą pociągi towarowe po kruszywo wydobywane w Ogorzelcu. Obecnie jak kończy się sezon budowlany to ruch jest bardzo nieregularny. W tym roku oprócz pociągów sezonowych Jelenia Góra – Trutnov, we wrześniu miały miejsce przejazdy specjalne parowozu z Jaromierza (tam/powrót na Galę Parowozów do Jaworzyny Śląskiej) i próbne przejazdy motoraków. (info: KrzysiekKG) 2011-10: W sezonie od końca czerwca do końca sierpnia w wekendy czynna dla przewozów pasażerskich, w roku obecnym szynobus z Wrocławia do Trutnova (Czechy) nastawienie turystyczne skorelowane z dalszym połączeniem do SKALNEGO MIASTA. Towarowo czynna jako bocznica załadunkowa dla Kamieniołomu w Ogorzelcu, 15 sierpnia br było ładowane duże wahadło na wagony zagraniczne. Władze miasta czynią starania w przejęciu budynku stacji, jego rewitalizacji i wykorzystania z zabezpieczeniem niezbędnej powierzchni w przypadku przywrócenia ruchu pasażerskiego, problemy stwarza PKP, która raczej woli doprowadzić do ruiny obiekt budynku dworca niż dać możliwość jego rewitalizacji i wykorzystania. W przyziemiu obiektu od strony ulicy są wykorzystywane pomieszczenia przez PKS Kamienna Góra - obok jest Dworzec PKS-u. (info: Adam Pałka) 2004-11: Tory są w dość dobrym stanie, ale reszta infrastruktury w stanie agonalnym. Budynek dworca zamknięty.Konserwowane są natomiast semafory kształtowe - jak na 1938 r. trzymają się dość krzepko. Są tabliczki z firmą - robili to w Berlinie Lichtenbergu. Poza tym sporo wyciętych słupów przedwojennej trakcji elektrycznej i jakieś skrzynki elektryczne w ziemi z ostrzeżeniem 380V. (info: Dariusz Bralewski) |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | dolnośląskie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: | zamknięty w stanie dobrym | |
budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | wiata nad peronem | |
semafory: |
2016-11: Obecnie są sprawne semafory kształtowe w kierunku Lubawki jak i Sędzisławia dla torów głównych zasadniczych. Od strony Sędzisławia już od ponad roku pracuje semafor wjazdowy świetlny, a od strony Lubawki kształtowy także działa. Odbudowano tarczę ostrzegawczą od strony Sędzisławia, a tą od strony Lubawki ponownie uruchomienie w okresie wakacyjnym 2016 r. (info: KrzysiekKG) 2011-06: Na stacji sprawny jest tylko jeden semafor- wjazdowy z kierunku Lubawki. Wyjazd w kierunku Sędzisławia i Lubawki, a także wjazd z kierunku Sędzisławia odbywa się na podstawie rozkazu "S". (info: Marcin Czech) |
|
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | zlikwidowana lub nieczynna | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | ||
wieża wodna: | 2010-11: Wieża wodna stoi ok. 400 m na północny-wschód od budynku dworca, po przeciwnej stronie torów, (przy ul. Towarowej). Oprócz zniszczonego dachu, stan zewnętrzny dobry. Podobne istnieją m.in. na stacjach: Kudowa-Zdrój, Lewin Kłodzki, Strzegom, Świętoszów i Wieruszów. (info: Bolesław Wojtyniak) | |
perony: |
Perony: 3 Krawędzie peronowe: 3 |
|
kody: | IBNR:6182 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
0,000 | Kamienna Góra – Sędzisław (298) | ||
0,000 | Kamienna Góra – Lubawka (– Královec) (299/483) | ||
0,000 | Kamienna Góra – Jelenia Góra (308/345) | ||
0,000 | Kamienna Góra – Okrzeszyn (330) | ||
Kamienna Góra – bocznice | |||
Kamienna Góra – fabryka amuncji |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Inne punkty należące do stacji | |
---|---|
Początek LK298 i LK299 | |
Początek LK345 |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
-
#6
(odp. na #5)
Marek Potocki
(2016-11-13 12:15:01)
Dzięki za fajny opis :) Pozwoliłem sobie przerzucić go do tabelek.
-
#7
(odp. na #6)
KrzysiekG
(2016-11-13 16:43:42)
Jeszcze tak uściślając to przejazd pociągu specjalnego z parowozem z Jaromierza to był tylko przelot
tam/powrót na Galę Parowozów do Jaworzyny Śląskiej, aczkolwiek warty wspomnienia, gdyż parowozu nie widziano tu
już od 2013 roku (wówczas przyjechał też czeski z Jaromierza, ale z okazji Dnia Dziecka). Natomiast mając na myśli
pracujący od roku semafor świetlny od strony Sędzisławia to oczywiście chodzi mi o semafor wjazdowy :) -
#8
(odp. na #5)
ACdVL
(2016-11-13 19:00:55)
Zatem z tego, co wynika w opisie - ruch, choć niezbyt wielki - prowadzony jednak jest... Dobre i to. Mimo wszystko.
-
#9
(odp. na #1)
Olek Droń
(2021-02-23 10:25:27)
Fajnie ale te pieniądze mogli wydać na Lubawkę
-
#10
(odp. na #9)
Marek Potocki
(2021-02-23 10:51:00)
W sensie oświetlić peron w Lubawce?
-
#11
(odp. na #10)
Olek Droń
(2021-02-23 11:29:13)
Nie do końca o to chodziło, chociaż w Lubawce przydało by się oświetlenie przy dworcu. Miałem na myśli zabezpieczenie dworca przed zawaleniem np. prowizoryczny dach. W żagańskim byłym polarze wejścia na parterze zabezpieczono kostką. Długo nie utrzyma ale budynek będzie mniej niszczał.
-
#12
(odp. na #11)
Marek Potocki
(2021-02-24 15:19:37)
Zabezpieczenie tego kolosa w Lubawce to naprawdę spore wyzwanie. Nie wiem jak teraz, ale ostatnio jak tam byłem, był ogrodzony.
-
#13
(odp. na #12)
Olek Droń
(2021-02-24 18:19:26)
Taki blaszak to nie pomoże za długo. Wandale zrobią wszystko żeby się tam dostać.
-
#14
ACdVL
(2023-01-26 16:54:59)
Mój dziadek lata temu był zawiadowcą na tej stacji. Niestety, dawno już nie żyje (odszedł 3 miesiące przed moimi narodzinami). Może ktoś z użytkowników Bazy znał nazwisko Szymon Pietrykiewicz? Jeśli tak - to proszę o kontakt na maila: abla95@onet.pl
- #15 wasiukibic (2023-08-12 09:54:02)
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Kamienna Góra