Wronki
Ostatnia zmiana: 2024-10-06
Opis ogólny |
---|
Stacja wyposażona jest w komputerowe urządzenia sterowania ruchem ESA 44-PL. 10 sierpnia 1848 roku z Wronek o godzinie 11:16 przed południem, odjechał pierwszy w historii miasta pociąg do Szczecina. Drugi, w stronę Poznania, odszedł o 4:33. Cała podróż z Poznania do Szczecina trwała pięć godzin i trzydzieści dwie minuty. Trakcja elektryczna dotarła do Wronek w 1977 roku, natomiast urządzenia przekaźnikowe więc i semafory świetlne oddano do użytku w roku 1986. Od tego momentu we Wronkach została tylko jedna nastawnia. Dobudowano do niej przekaźnikownię, siłownię i schronisko automatyków. Nastawnia wykonawcza stała się Punktem Stwierdzania Końca Pociągu (SKP), pozostała obsługa rogatek(mechaniczne zamienione na elektryczne jako jedne z pierwszych na całej lini)na przejeździe kolejowym. Po urządzeniach mechanicznych pozostały otwory w stropach nastawni po pędniach. W obu nastawniach naprężacze były w środku. (info: Jacek Kowalski). |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | wielkopolskie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: | 2005-01: W budynku dworca znajdują się: kasa z dwoma okienkami, przechowalnia bagażu, poczekalnia, bar, cukiernia, kilka mieszkań na piętrze i poddaszu - z oddzielnymi wejściami. Wnętrze i najbliższe otoczenie budyku dworca zostały wyremontowane w 2004 r. (info: Tomasz Michalak) | |
budynki obsługi taboru: |
Z lokomotywowni korzysta ekipa drogowców. Czasami odstawiają do środka wózki motorowe. (info: Jacek Kowalski, 03-12-2012). Lokomotywownia rozebrana 2018-01-10. |
|
zadaszenie peronów: | wiaty nad każdym z peronów, wykonane w ramach modernizacji stacji | |
semafory: | świetlne | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: czynne, wykonane podczas modernizacji stacji Przejście nadziemne: nie ma i nie było Windy: czynne |
|
kasa/biletomat: | czynna | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | Nowa kontenerowa nastawnia dysponująca Wr znajduje się od strony Pęckowa. Została oddana do użytku w grudniu 2021 roku po włączeniu nowych urządzeń sterowania ruchem. Stara nastawnia dysponująca Wr znajdowała się również od strony Pęckowa. Po wyłączeniu z użytkowania została rozebrana w połowie grudnia 2021 roku. Nieczynny posterunek SKP znajduje się od strony Miałów, działał - podobnie jak nastawnia dysponująca - do grudnia 2021 roku. | |
wieża wodna: |
Wieża wodna stoi przy torach (przy ul. Dworcowej 4), ok. 150 m. od budynku dworca w kierunku Poznania. Podobne wieże znajdują się m.in. w Chełmży (wyższa o jedna kondygnację. Kcyni, Koszęcinie i Strzałkowie. (info: Bolesław Wojtyniak, 27-02-2010) |
|
perony: |
Perony: 2 Krawędzie peronowe: 4 |
|
kody: |
EPA:5100271 HAFAS:5104135 IBNR:249 |
|
informacja pasażerska: |
Dynamiczna: megafony i zegary; Statyczna: gabloty, peronowe tablice małe i duże. |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
51,109 | Poznań Główny – Szczecin Główny (351) | ||
31,663 | Oborniki Wielkopolskie – Wronki (381) | ||
Wronki – bocznice |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
-
#3
Błażej Kopka
(2022-01-25 11:16:22)
Dodałbym jeszcze w opisie windy i chyba ilość krawędzi peronowych jest niewłaściwa.
-
#4
(odp. na #3)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2022-08-15 13:39:34)
Od 01.01.2023 KW będą dojeżdżać do Wronek.
https://koleje-wielk… -
#5
Błażej Kopka
(2022-08-15 17:31:25)
Dlaczego nie Krzyż? Ciekawe co z PR'ami w tym układzie. Pięciu przewoźników na jednej trasie - no no no - będzie się działo.
-
#6
(odp. na #5)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2022-08-15 20:20:14)
Dla PR zostaną kursy szczecińskie i poznańskie do Kostrzyna.
Czyli razem ok. 8 par. Być może do tego uzupełniające, służbowe kursy Poznań - Krzyż dla poprawy dojazdu personelu, który mieszka w Krzyżu i okolicy. -
#7
Błażej Kopka
(2022-08-15 21:55:04)
Czyli wszystkie kursy realizowane obecnie przez wielkopolski i zachodniopomorski zakład PR do Krzyża zostaną zastąpione przez KW, ale tylko w relacji skróconej do Wronek? To przepraszam - gdzie tu zysk dla mieszkańców? Dla Wronek i Szamotuł w kierunku Poznania nic się zatem nie zmieni, ale już w stronę Krzyża będzie gorzej. Sam Krzyż najwięcej straci. To dosyć ważna stacja przesiadkowa, a de facto będzie miała obcięte połączenia.
-
#8
Błażej Kopka
(2023-01-16 18:01:30)
PKP PLK ogłosiło zapytanie ofertowe w sprawie utworzenia we Wronkach nowego przystanku: Wronki-Zamość. Dlaczego remont linii, który akurat w tym miejscu ciągle trwa od razu tego nie przewidywał?
-
#9
(odp. na #8)
wasiukibic
(2023-01-16 20:53:32)
Bo to był obiekt z listy rezerwowej. Mnie ciekawi inna rzecz - dlaczego to jest łączone z PKM, skoro bany będą kończyć bieg na stacji Wronki, a więc przed planowanym przystankiem? I czy osiedle domków jednorodzinnych, nota bene położone na uboczu linii kolejowej, jest w stanie wygenerować stosowne potoki podróżnych? Mi się wydawało, że to dość kompaktowe miasteczko z niewielkimi odległościami wszędzie.
-
#10
Błażej Kopka
(2023-01-17 01:30:49)
Zamość to zawsze był taki osobny organizm miejski - jedyny most drogowy na skraju miejscowości tylko to pogłębia. A w ostatnich latach rozrósł się bardzo.
Tak czy inaczej nie podobają mi się takie inwestycje, gdzie jest linia ryta do zera, a gdy jest w zasadzie gotowa zaczyna się rycie od nowa. Tak samo było z tunelem w Kiekrzu. -
#11
Błażej Kopka
(2023-02-23 17:13:02)
I najkorzystniejsza oferta wybrana. Szybko poszło. Wybrano ofertę COLAS RAIL Polska Sp. z o.o. z Gdańska.
-
#12
X. Piast II Chrobry
(2024-12-01 15:38:24)
Wronki 23.11.2024r. Pociąg do huty... ostatnia trasa dla SU45, SM42, SP32 i wagonów piętrowych.
https://www.youtube.…
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Wronki