OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Wawrów

Ostatnia zmiana: 2020-07-19

Opis ogólny
Opis ogólny: Jest to tzw. mijanka - posiada 5 torów gł. dodatkowych oraz 2 główne zasadnicze;

Od Wawrów odgałezia się tor do Bocznicy "STILON" i "EC" Gorzow Urzadzenia mechaniczne,sygnalizacja świetlna; Brak peronów, pociągi pasażerskie nie zatrzymują się (info: Rysiek)

Budynek stacyjny nigdy nie istniał (stacja towarowa), natomiast istnieją 2 nastawnie, na obu głowicach stacji
Dane tabelaryczne
Województwo: lubuskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: Nastawnia dysponująca od strony Gorzowa Wlkp. i nastawnia wykonawcza od strony Krzyża.
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: świetlne
przejście nadziemne/podziemne, windy: Przejście podziemne: nie ma i nie było
Przejście nadziemne: nie ma i nie było
kasa/biletomat: nie ma i nie było
nastawnie, strażnice, posterunki:
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 0
Krawędzie peronowe: 0
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  293,280 Tczew – Kostrzyn – Küstrin-Kietz (203/492)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Czechów (woj. lubuskie) 2,98 km
Gorzów Wielkopolski Wschodni (woj. lubuskie) 4,24 km
Gorzów Wielkopolski Zieleniec (woj. lubuskie) 4,48 km
Gorzów Wielkopolski Karnin (woj. lubuskie) 4,61 km
Gorzów Wielkopolski Zamoście (woj. lubuskie) 5,57 km
Gorzów Wielkopolski (woj. lubuskie) 6,53 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

  • #1 wasiukibic (2021-09-19 17:43:26)
    Kiedyś tory były pozastawiane wagonami do/ze "Stilonu" i elektrociepłowni, ale także do nieistniejącego już oddziału "Silwany" i jeszcze jakiejś fabryki, związanej z przetwórstwem drewna, które stąd były zabierane lub przywożone przez lokomotywy zakładowe, nieraz po kilka razy na dzień i odbierane przez lokomotywy pekapowskie. Obecnie rzadkie składy do elektrociepłowni jadą ciągnięte przez prywaciarza, bezpośrednio na teren zakładu. Pozostałe zakłady albo nie istnieją, albo zostały rozparcelowane na drobne i przerzuciły się na transport drogowy. Taka sytuacja miała miejsce ze słynnym "Stilonem", producentem słynnym w PRL-u taśm magnetofonowych - "Stilonek" #gimbynieznajo Dawna stacja to obecnie raczej posterunek odgałęźny, a tory dodatkowe stoją puste i rdzewieją. W planach PLK jest okamerowanie wschodniej głowice i zamknięcie nastawni wykonawczej od strony Krzyża.
  • #2 Kospal (2021-09-21 18:45:24)
    Wszystko się zgadza z małym "ale". Obecnie ruch utrzymywany jest do EC Gorzów. PKP Cargo regularnie dostarcza tam wapno (średnio raz na miesiąc) i Lotos dostarcza w cysternach kwas chlorowodorowy oraz wodorotlenek sodu (raz na parę miesięcy). Latem odbyło się parę kursów PKP Cargo z EC z węglem który był wywożony do Szczecina do tamtejszego EC (w związku z przejściem całkowicie na gaz).
  • #3 (odp. na #2) wasiukibic (2021-09-21 18:55:31)
    Dziękuję za uzupełnienie, sprostowanie. Faktycznie, proces odchodzenia EC Gorzów od węgla trwa od kilku lat:
    https://pgegiek.pl/a…
    https://gorzowwielko…
    Nasuwa mi się jeszcze kilka pytań:
    1. Jakie są zatem plany w sprawie dalszego wykorzystywania przewozów kolejowych przez EC Gorzów, czy infrastrukturę spotka podobny los, co w sąsiedniej Zielonej Górze (demontaż i całkowita rezygnacja z transportu kolejowego)? Na tym filmiku, pokazującym proces budowy nowego bloku energetycznego: https://www.youtube.… widać, że komponenty do budowy wożono lawetami.
    2. Do czego w energetyce cieplnej wykorzystuje się materiały, o których wspomniałeś (wapno, kwas chlorowodorowy, wodorotlenek sodu)?
  • #4 (odp. na #3) Adolf Nowak de Piaskowski (2021-09-22 00:11:20)
    Do czyszczenia piecy oraz rur.
  • #5 (odp. na #4) wasiukibic (2021-09-22 09:38:24)
    Wapno też?
    Czy to nie wodorotlenkiem sodu odkamieniało się kotły i płomienice/płomieniówki w parowozach?
  • #6 (odp. na #5) Adolf Nowak de Piaskowski (2021-09-22 10:55:25)
    Również.

[Dodaj nowy komentarz]

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Wawrów

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...