Wawrów
Ostatnia zmiana: 2025-05-20
Opis ogólny |
---|
Opis ogólny: Jest to tzw. mijanka - posiada 5 torów gł. dodatkowych oraz 2 główne zasadnicze; Od Wawrów odgałezia się tor do Bocznicy "STILON" i "EC" Gorzow Urzadzenia mechaniczne,sygnalizacja świetlna; Brak peronów, pociągi pasażerskie nie zatrzymują się (info: Rysiek) Budynek stacyjny nigdy nie istniał (stacja towarowa), natomiast istnieją 2 nastawnie, na obu głowicach stacji |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | lubuskie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: | Nastawnia dysponująca od strony Gorzowa Wlkp. i nastawnia wykonawcza od strony Krzyża. | |
budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | nie ma i nie było | |
semafory: | świetlne | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | nie ma i nie było | |
nastawnie, strażnice, posterunki: |
Wr Wr1 |
|
wieża wodna: | nie ma i nie było | |
perony: |
Perony: 0 Krawędzie peronowe: 0 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
293,280 | Tczew – Kostrzyn – Kietz (203/492) | ||
Gorzów Wielkopolski – bocznice |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
wasiukibic
(2021-09-19 17:43:26)
Kiedyś tory były pozastawiane wagonami do/ze "Stilonu" i elektrociepłowni, ale także do nieistniejącego już oddziału "Silwany" i jeszcze jakiejś fabryki, związanej z przetwórstwem drewna, które stąd były zabierane lub przywożone przez lokomotywy zakładowe, nieraz po kilka razy na dzień i odbierane przez lokomotywy pekapowskie. Obecnie rzadkie składy do elektrociepłowni jadą ciągnięte przez prywaciarza, bezpośrednio na teren zakładu. Pozostałe zakłady albo nie istnieją, albo zostały rozparcelowane na drobne i przerzuciły się na transport drogowy. Taka sytuacja miała miejsce ze słynnym "Stilonem", producentem słynnym w PRL-u taśm magnetofonowych - "Stilonek" #gimbynieznajo Dawna stacja to obecnie raczej posterunek odgałęźny, a tory dodatkowe stoją puste i rdzewieją. W planach PLK jest okamerowanie wschodniej głowice i zamknięcie nastawni wykonawczej od strony Krzyża.
-
#2
Kospal
(2021-09-21 18:45:24)
Wszystko się zgadza z małym "ale". Obecnie ruch utrzymywany jest do EC Gorzów. PKP Cargo regularnie dostarcza tam wapno (średnio raz na miesiąc) i Lotos dostarcza w cysternach kwas chlorowodorowy oraz wodorotlenek sodu (raz na parę miesięcy). Latem odbyło się parę kursów PKP Cargo z EC z węglem który był wywożony do Szczecina do tamtejszego EC (w związku z przejściem całkowicie na gaz).
-
#3
(odp. na #2)
wasiukibic
(2021-09-21 18:55:31)
Dziękuję za uzupełnienie, sprostowanie. Faktycznie, proces odchodzenia EC Gorzów od węgla trwa od kilku lat:
https://pgegiek.pl/a…
https://gorzowwielko…
Nasuwa mi się jeszcze kilka pytań:
1. Jakie są zatem plany w sprawie dalszego wykorzystywania przewozów kolejowych przez EC Gorzów, czy infrastrukturę spotka podobny los, co w sąsiedniej Zielonej Górze (demontaż i całkowita rezygnacja z transportu kolejowego)? Na tym filmiku, pokazującym proces budowy nowego bloku energetycznego: https://www.youtube.… widać, że komponenty do budowy wożono lawetami.
2. Do czego w energetyce cieplnej wykorzystuje się materiały, o których wspomniałeś (wapno, kwas chlorowodorowy, wodorotlenek sodu)? -
#4
(odp. na #3)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2021-09-22 00:11:20)
Do czyszczenia piecy oraz rur.
-
#5
(odp. na #4)
wasiukibic
(2021-09-22 09:38:24)
Wapno też?
Czy to nie wodorotlenkiem sodu odkamieniało się kotły i płomienice/płomieniówki w parowozach? -
#6
(odp. na #5)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2021-09-22 10:55:25)
Również.
-
#7
rysiekchaszcz
(2023-07-30 20:54:29)
Silwana nie miała bocznicy, tylko Stolbud. Pracowałem w Wawrowie jako dyżurny ruchu, w czasach dużego ruchu do EC i Stilonu oraz Stolnudu.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Wawrów