OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Piechowice

Ostatnia zmiana: 2015-09-02

Opis ogólny
Opis ogólny: Jedyna stacja na trasie do Szklarskiej Poręby, na której zatrzymują się wszystkie pociągi pospieszne (obecnie 2 i to sezonowe). Od tej stacji na maszynistów czeka chyba najtrudniejsza trasa w całym kraju, a na pewno jedna z najbardziej krętych i niebezpiecznych, promień niektórych zakrętów jest mniejszy niż 120, a być może nawet i 100 m. Jestem w stanie powiedzieć, że maszynista, który przejedzie odcinek Piechowice - Szklarska Poręba Górna bez większych przygód, poradzi sobie z każdą trasą w Polsce. (info: Marcin Czech, 2007-12-21)

Opis budynków: Wieża wodna stoi ok. 160 m od budynku dworca w kierunku Szklarskiej Poręby po przeciwnej stronie torów, zdewastowana,z zachowanym zbiornikiem wody, ale bez dachu. Info lipiec 2010 r. Bolesław Wojtyniak. (info: Bolesław Wojtyniak, 26-11-2010)
Dane tabelaryczne
Województwo: dolnośląskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: używany zgodnie z przeznaczeniem
lokomotywownia: była, ale obecnie już nie istnieje
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: świetlne
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: zlikwidowana lub nieczynna
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nieużywana zdewastowana
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 2
kody: EPA:5100573
HAFAS:5102759
IBNR:6339
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  13,316 Jelenia Góra – Szklarska Poręba Górna (– Harrachov) (311/590)  
  Piechowice – bocznice  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Górzyniec (dolnośląskie) 2,75 km
Piechowice Dolne (dolnośląskie) 2,84 km
Szklarska Poręba Dolna (dolnośląskie) 3,85 km
Kopaniec (dolnośląskie) 5,18 km
Szklarska Poręba Średnia (dolnośląskie) 5,90 km
Jelenia Góra Sobieszów (dolnośląskie) 5,99 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Piechowice

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...