OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Piechowice

Ostatnia zmiana: 2025-11-20

Opis ogólny
Jedyna stacja na trasie do Szklarskiej Poręby, na której zatrzymują się wszystkie pociągi pospieszne (obecnie 2 i to sezonowe). Od tej stacji na maszynistów czeka chyba najtrudniejsza trasa w całym kraju, a na pewno jedna z najbardziej krętych i niebezpiecznych, promień niektórych zakrętów jest mniejszy niż 120, a być może nawet i 100 m. Jestem w stanie powiedzieć, że maszynista, który przejedzie odcinek Piechowice - Szklarska Poręba Górna bez większych przygód, poradzi sobie z każdą trasą w Polsce. (info: Marcin Czech, 2007-12-21).
Dane tabelaryczne
Województwo: dolnośląskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki dworcowe: używany zgodnie z przeznaczeniem
budynki obsługi taboru: była, ale obecnie już nie istnieje
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: świetlne
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Przejście podziemne: nie ma i nie było
Przejście nadziemne: nie ma i nie było
kasa/biletomat: zlikwidowana lub nieczynna
nastawnie, strażnice, posterunki:
wieża wodna: Wieża wodna stoi ok. 160 m od budynku dworca w kierunku Szklarskiej Poręby po przeciwnej stronie torów, zdewastowana,z zachowanym zbiornikiem wody, ale bez dachu. Info lipiec 2010 r. Bolesław Wojtyniak. (info: Bolesław Wojtyniak, 26-11-2010).
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 2
kody: EPA:5100573
HAFAS:5102759
IBNR:6339
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  13,316 Jelenia Góra – Szklarska Poręba Górna (– Harrachov) (311/590)  
  Piechowice – bocznice  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 Darek Nowak (2020-01-16 22:22:02)
    Ciekawe na co komu te tory boczne skoro nie ma nawet rampy i chętnych na załądunek?
    Tak samo po co 2 perony jak potrzebny jest żaden.
  • #2 R. Kotowski (2025-12-06 12:47:42)
    Zapomniana KATASTROFA kolejowa w Piechowicach 1980. Film dokumentalny omawiający katastrofę kolejową pociągu towarowego nr 698, relacji Szklarska Poręba Huta - Jelenia Góra, który wydarzył się we wrześniu 1980 roku. Jest to prawdopodobnie pierwsza próba zmierzenia się z tym wypadkiem z użyciem oryginalnych dokumentów archiwalnych DOKP Wrocław z tamtych czasów. https://www.youtube.…

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Piechowice

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...