Lewice
Ostatnia zmiana: 2025-08-03
Opis ogólny |
---|
Opis infrastruktury: Dzisiaj na stacji leży zarośnięty trawą i bardzo młodymi krzakami (ruch do Lewiczynka wstrzymano w 2005 r.(?)) tor główny (w stanie dobtym lub nawet bardzo dobrym) i jeden tor dodatkowy - całkowicie zarośnięty. Stare, przedwojenne mapy niemieckie pokazują istnienie ładowni (?) w przedłużeniu osi stacji (tory w kierunku Łowynia odbijają w lewo szerokim łukiem). W odległości ok. 600 m od pobliskiego przejazdu można znaleźć w lesie ruiny potężnej konstrukcji - rampy o wysokości ok. 5 m ponad poziom gruntu, z obustronnym dostępem. Oczywiście brak jakichkolwiek innych elementów infrastruktury kolejowej. Rampa ta nie występuje na mapach wojennych (pojawia się wtedy dodatkowy tor od zachodniej strony na wysokości stacji), na późniejszych, polskich opracowaniach wspomniana rampa nie zawsze jest uwzględniana. (info: Stanisław Pikul, 2007-10-01) Opis budynków: Wieża wodna - opuszczona, zdewastowana, bez drzwi, okien, wyposażenia (pozostała jedynie drabina na najwyższą kondygnację). Budynek główny - murowany, kryty dachem wielopłaszczyznowym, opuszczony, częściowo zabezpieczony przed wandalami przez okratowanie drzwi i okien na parterze. Część szyb wybita. Wnętrze zaniedbanie, choć nie zdewastowane. Budynki gospodarcze - w stanie nieco gorszym niż budynek stacyjny, choć nie tragicznym. Dosyć łatwo doprowadzić go do używalności, podobnie zresztą jak cały zespół stacyjny. (info: Stanisław Pikul, 2007-10-01) - wieża wodna stoi przy nieczynnej stacji kolejowej, - podobne wieże wodne stoją licznie m. in. na stacjach: Gościkowo, Grabów nad Prosną, Międzyrzecz, Nojewo, Sieraków, Sulęcin, Śrem Toporów,Trzciel, styczeń 2012 r. Bolesław Wojtyniak (info: Bolesław Wojtyniak, 19-01-2012) |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | wielkopolskie | |
dodatkowe tory: | są, niezdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: | otwarty zdewastowany, zostawiony przez PKP Nieruchomości do zniszczenia przez wandali | |
budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | nie ma i nie było | |
semafory: | kształtowe zlikwidowane | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | zlikwidowana w 1985 roku | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | Le w budynku dworca zlikwidowana | |
wieża wodna: | nieużywana zdewastowana | |
perony: |
Perony: 1 (były 2) Krawędzie peronowe: 1 (były 2) |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
16,175 | Międzychód – Zbąszyń (373) | ||
Lewice – bocznice |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Lewice