OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Głażewo

Ostatnia zmiana: 2018-03-07

Opis ogólny
Opis infrastruktury: Żeberko pełne braków - brakuje łubków, wykolejnica jest niekompletna oraz brakuje około 50 metrów szyn do kozła oporowego. Kozioł oporowy już nie istnieje a sama rampa załadowcza jest zarośnięta. Krawędź peronowa w złym stanie - beton ulega erozji i pomału jest "pochłaniany przez naturę". Teren wokół stacji zaniedbany. (info: Jakub Sarbak, 24-04-2013)

Opis budynków: Stacja jak i budynek gospodarczy w stanie dobrym. Stacja jest obecnie zamieszkana lecz właściciel nie miał nic przeciw fotografowaniu. (info: Jakub Sarbak, 24-04-2013)
Dane tabelaryczne
Województwo: wielkopolskie
dodatkowe tory: są, niezdatne do eksploatacji
budynki: otwarty zdewastowany, zostawiony przez PKP Nieruchomości do zniszczenia przez wandali
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: nie ma i nie było
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: zlikwidowana lub nieczynna
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 1
Krawędzie peronowe: 1
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  9,111 Międzychód – Zbąszyń (373)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Łowyń (wielkopolskie) 3,76 km
Gorzyń Wielkopolski (wielkopolskie) 5,08 km
Lewice (wielkopolskie) 7,33 km
Międzychód Letnisko (wielkopolskie) 8,03 km
Prusim (wielkopolskie) 8,70 km
Międzychód (wielkopolskie) 8,93 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Głażewo

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...