OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Ługi Górzyckie

Ostatnia zmiana: 2024-08-23

Opis ogólny
Opis ogólny:

Prawdą jest że jest także drugi peron przy torze głównym pomocniczym. (info: Bartek B, 2006-06-20)

Opis infrastruktury:

Dodatkowe tory: ilość - 3 (z czego dwa niezdatne do użytku; peron 1 nie służy pociągom (za krótki). (info: Mariusz W., 2005-02-09)

Na torach ładunkowych (są 2 nieczynne - ustawiono na nich tarczę D1) znajduje się waga która została zdewastowana. Zwrotnice z tych torów odchodzą o toru głównego pomocniczego który odchodzi od toru nr1. Semafory kształtowe w dobrym stanie. Stłuczone szkła wskaźników zwrotnic. (info: Bartek B, 2006-06-20)

Opis budynków:

Budynek wagi torowej - zdewastowany, nie nadający się do użytku. (info: Mariusz W., 2005-02-09)

Budynek stacyjny w bardzo dobrym stanie technicznym. Wykorzystanie: poczekalnia, budynek mieszkalny. Nastawnia wykonawcza Łg1 odnowiona w roku 2005 przez PKP PLK SA. (info: Bartek B, 2006-06-20)
Dane tabelaryczne
Województwo: lubuskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki dworcowe: używany zgodnie z przeznaczeniem
budynki obsługi taboru: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: wiaty peronowe
semafory: świetlne (do lipca 2018 roku czynne kształtowe)
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Przejście podziemne: nie ma i nie było
Przejście nadziemne: nie ma i nie było
kasa/biletomat: zlikwidowana
nastawnie, strażnice, posterunki: ŁG w budynku dworca zlikwidowana
ŁG1 przekształcona w dysponującą ŁG
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 1 / po modernizacji: 2
Krawędzie peronowe: 2
kody: HAFAS:5102128
IBNR:8218
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  247,039 Wrocław Główny – Szczecin Główny (273/821/822)  
  Ługi Górzyckie – Neu Manschnow  
  Ługi Górzyckie – bocznice i łącznice  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 wasiukibic (2022-11-01 12:34:02)
    Od miejscowego dostałem info, że stacja powstała skuli tego, że w sąsiedniej Górzycy, z uwagi na trudne ukształtowanie terenu, budowa stacji kolejowej z torami dodatkowymi i placem przeładunkowym byłaby kłopotliwa i kosztowa. Przez lata stacja obsługiwała przede wszystkich sąsiednie PGRy w Ługach i Gorzycy, zarówno w zakresie przyjęcia, jak i nadania towaru. Ruch pasażerski jest tukej symboliczny; zasiedlona góra dworca i jeden kolejowy budynek mieszkalny oraz kilkanaście domków przy PGRze w Ługach, co i tak jest furt od stacji, tela...
  • #2 (odp. na #1) Stanisław Pikul (2022-12-23 10:41:13)
    Myślę, że jednak wyglądało to inaczej, niż myślą miejscowi. Stacja nosząca dzisiaj nazwę Ługi Górzyckie powstała wraz z budową linii kolejowej w 1875 r. i do 1903 r. nosiła nazwę Göritz. We wspomnianym 1903 r. oddano do użytku przystanek osobowy położony bliżej miasta Górzyca przenosząc nań tę nazwę, zaś ta lokalizacja zaczęła funkcjonować jako Göritz Bruch, często z dodatkiem Güterbahnhof, a to zapewne że w jej pobliżu ulokowano wojskowe składy materiałowe. Powojenne dzieje tej stacji to już inna historia.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Ługi Górzyckie

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...