Ługi Górzyckie
Ostatnia zmiana: 2024-08-23
Opis ogólny |
---|
Opis ogólny: Prawdą jest że jest także drugi peron przy torze głównym pomocniczym. (info: Bartek B, 2006-06-20) Opis infrastruktury: Dodatkowe tory: ilość - 3 (z czego dwa niezdatne do użytku; peron 1 nie służy pociągom (za krótki). (info: Mariusz W., 2005-02-09) Na torach ładunkowych (są 2 nieczynne - ustawiono na nich tarczę D1) znajduje się waga która została zdewastowana. Zwrotnice z tych torów odchodzą o toru głównego pomocniczego który odchodzi od toru nr1. Semafory kształtowe w dobrym stanie. Stłuczone szkła wskaźników zwrotnic. (info: Bartek B, 2006-06-20) Opis budynków: Budynek wagi torowej - zdewastowany, nie nadający się do użytku. (info: Mariusz W., 2005-02-09) Budynek stacyjny w bardzo dobrym stanie technicznym. Wykorzystanie: poczekalnia, budynek mieszkalny. Nastawnia wykonawcza Łg1 odnowiona w roku 2005 przez PKP PLK SA. (info: Bartek B, 2006-06-20) |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | lubuskie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: | używany zgodnie z przeznaczeniem | |
budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | wiaty peronowe | |
semafory: | świetlne (do lipca 2018 roku czynne kształtowe) | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | zlikwidowana | |
nastawnie, strażnice, posterunki: |
ŁG w budynku dworca zlikwidowana ŁG1 przekształcona w dysponującą ŁG |
|
wieża wodna: | nie ma i nie było | |
perony: |
Perony: 1 / po modernizacji: 2 Krawędzie peronowe: 2 |
|
kody: |
HAFAS:5102128 IBNR:8218 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
247,039 | Wrocław Główny – Szczecin Główny (273/821/822) | ||
Ługi Górzyckie – Neu Manschnow | |||
Ługi Górzyckie – bocznice i łącznice |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
wasiukibic
(2022-11-01 12:34:02)
Od miejscowego dostałem info, że stacja powstała skuli tego, że w sąsiedniej Górzycy, z uwagi na trudne ukształtowanie terenu, budowa stacji kolejowej z torami dodatkowymi i placem przeładunkowym byłaby kłopotliwa i kosztowa. Przez lata stacja obsługiwała przede wszystkich sąsiednie PGRy w Ługach i Gorzycy, zarówno w zakresie przyjęcia, jak i nadania towaru. Ruch pasażerski jest tukej symboliczny; zasiedlona góra dworca i jeden kolejowy budynek mieszkalny oraz kilkanaście domków przy PGRze w Ługach, co i tak jest furt od stacji, tela...
-
#2
(odp. na #1)
Stanisław Pikul
(2022-12-23 10:41:13)
Myślę, że jednak wyglądało to inaczej, niż myślą miejscowi. Stacja nosząca dzisiaj nazwę Ługi Górzyckie powstała wraz z budową linii kolejowej w 1875 r. i do 1903 r. nosiła nazwę Göritz. We wspomnianym 1903 r. oddano do użytku przystanek osobowy położony bliżej miasta Górzyca przenosząc nań tę nazwę, zaś ta lokalizacja zaczęła funkcjonować jako Göritz Bruch, często z dodatkiem Güterbahnhof, a to zapewne że w jej pobliżu ulokowano wojskowe składy materiałowe. Powojenne dzieje tej stacji to już inna historia.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Ługi Górzyckie