Jelenia Góra Cieplice [dawna lokalizacja]
Ostatnia zmiana: 2024-05-21
Opis ogólny |
---|
Drewniane zadaszenie peronow zaniedbano i rozebrano. Była zajezdnia dla drezyny z betonowych płyt (rozebrano). Przybudówka do budynku stacyjnego - gaststätte(?), poczekalnia - czynna może do lat 60tych. Obecnie rozebrano. Były 2 perony w latach 70tych mijanka. Od strony stacji bez krawędzi. Ręczny dzwig korbowy mostowy 20t rozebrano w latach 90. Po reelektryfikacji byly min 3 tory pod prądem, teraz tylko 1. Wiele torow - bocznica do tzw. hal fabrycznych b.fabryki maszyn papierniczych ex.Fillner(?) werke (info: Bohdan Leonczuk, 2005-08-21) Dodatkowe tory zostały rozebrane oprócz jednego przy drugim peronie, na który wjazdu zabrania wykolejnica. Po kiego grzyba zostawili ten drugi tor, skoro nie ma tam semafora, a i tak zarasta - nie wiem. Czyżby tam miała być dodatkowa mijanka po ewentualnym przywróceniu połączeń do Czech (plany są że pociąg pojedzie z Jeleniej Góry aż do Liberca)? Jeśli tak, to tor dodatkowy trzeba naprawić, a i peron jest w niezbyt dobrym stanie. I pomyśleć, że Cieplice to takie piękne uzdrowisko, a pasażerowie wysiadając z pociągu muszą oglądać nędzny widok stacji… (info: Marcin Czech, 30-09-2008) Opis infrastruktury: Sądząc po zdjęciach wiatę rozmontowano okresie 1950-2000. |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | dolnośląskie | |
dodatkowe tory: | są, niezdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: |
2019: adaptowany do innych celów 2008-09: Budynek dworca w opłakanym stanie. Fatalna wizytówka dla tak pięknego uzdrowiska, tym bardziej, że na tymże przystanku zatrzymuje się każdy pociąg pośpieszny. Tylko Piechowice mają przed Szklarską Porębą taki status. Budynek ten jest przynajmniej do natychmiastowego odmalowania. Szkoda, że nikt nie dba o pasażerów wysiadających z pociągu po wielogodzinnej podróży. (info: Marcin Czech). 2005-08-15: Budynek zamknięty. (info: Andrzej Wysocki) |
|
budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | rozebrano wiatę nad peronem | |
semafory: | kształtowe zlikwidowane | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | zlikwidowana lub nieczynna | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | ||
wieża wodna: | nie ma i nie było | |
perony: |
2020-01-17: Peron przy dworcu nie jest już używany, został wybudowany nowy peron, 200 metrów dalej, przy ulicy Lubańskiej (obok przejazdu kolejowo drogowego) 2005-08-19: Są dwa perony jednokrawędziowe, ale jeden z nich jest nieużywany. Prawdopodobnie tor przy nieużywanym peronie i tory dodatkowe zostały wyłączone z eksploatacji, co potwierdzać może brak semaforów. (info: Andrzej Wysocki) |
|
kody: |
EPA:5100417 HAFAS:5100165 IBNR:6166 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
5,290 | Jelenia Góra – Szklarska Poręba Górna (– Harrachov) (311/590) |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Jelenia Góra Cieplice [dawna lokalizacja]