Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas. Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy.
Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
#1
Łukasz Kiąca
(2018-05-08 14:39:01)
Wywóz parowozów z terenu zakładu Xella (ex Prefbet) w Powodowie do Wolsztyna https://www.youtube.…
#2
Darek Nowak
(2020-04-13 20:14:39)
W dawnych czasach ta betoniarnia należała do PPBP-1 czyli do Poznańskiego Przedsiębiorstwa Budownictwa Przemysłowego nr 1, konkurencyjnego do PPBP-2 w którym jakiś czas wtedy pracowałem po studiach.
#3
X. Piast II Chrobry
(2023-12-01 16:54:56)
"Prace ruszyły z końcem listopada. Do obsługi podróżnych przystosowywany jest m.in. przystanek Powodowo. Po demontażu dotychczasowej nawierzchni, na peronie ułożona będzie nowa. Uzupełnione zostaną ubytki krawędzi peronowej.
Dla podróżnych przygotowane będzie czytelne oznakowanie. Pociągi na ok. 4 km szlaku między stacją Wolsztyn a przystankiem Powodowo pojadą po torze z nowymi szynami na łącznym odcinku ok. 450 m, wymienionymi blisko 250 podkładami oraz podrozjezdnicami.
Pociągi bezpiecznie pojadą trasą z prędkością 40 km/h, a przejazd z Wolsztyna do Powodowa wyniesie szacunkowo ok. 6 - 8 min - podają PKP Polskie Linie Kolejowe." https://epoznan.pl/n…
#4
Mieszko III
(2023-12-01 19:16:37)
40km/h po wymianie szyn i podkładów? Sukces na miarę PKP PLK.
#5
Błażej Kopka
(2023-12-02 06:56:49)
Szyny będą wymieniane tylko na ok 10% trasy (kto wie, czy nie staro - użyteczne), a podkłady to z mniej niż 5% trasy, więc rezultatu innego trudno oczekiwać, tylko dlaczego to wszystko aż milion złotych musi kosztować?
#6
et21
(2023-12-02 18:12:01)
No to proste... dla przykładu: ktoś z miasta/powiatu/województwa wyprosił w ministerstwie pieniądze, które poszły do dużej, ogólnokrajowej firmy - 1,1 mln. Firma z mety zdjęła 500k narzutu, a robotę zleciła jednemu swoim pociotków... pardon, spółce zależnej, zapewne mieszczącej się w pobliskim mieście wojewódzkim. Spółka z 600k zdjęła 300k swojego narzutu, po czym okazało się że jest tyle roboty, że nie ma kiedy ani komu obrobić tego tematu. Ustalono więc, że robotę weźmie znajomy i wykona ludźmi i maszynami spółki po godzinach i w przerwach od picia herbaty. W sąsiednim województwie mają trochę szyn z rozbiórek, do tego kupują nowe szyny, podkłady i tłuczeń, to się jakoś podłączy do zamówień. Nowe szyny 300zł/m, podkłady 100zł/szt, wagon czy dwa tłucznia 100zł/t czyli 10-15k. Materiały 180-200k łącznie, znajomy 50k za organizację, po parę tysia dla ludzi i za wynajem maszyn.
No ale zawsze o parę km bliżej do ZG ;)
#7
Błażej Kopka
(2023-12-03 10:05:14)
Nikt z "miasta/powiatu/województwa" nic tu nie wyprosił. Remont robi PKP za własną kasę - konkretnie IZ Zielona Góra.
#8(odp. na #1)
X. Piast II Chrobry
(2023-12-03 14:26:44)
Dziwne że dopuszczono do takiego przejazdu. Z przyczyn technicznych - stan lokomotyw, był to ryzykowny manewr.
#9
Błażej Kopka
(2023-12-03 14:49:12)
To była jazda manewrowa do 20km/h max. Do jazdy pociągowej faktycznie trzeba by było wkomponować je pomiędzy sprawne wagony dla uzyskania odpowiedniej masy hamującej.
#10
et21
(2023-12-07 22:10:18)
> Remont robi PKP za własną kasę - konkretnie IZ Zielona Góra
> PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeznaczą ok. 1,1 mln zł ze środków budżetowych
To są pieniądze z budżetu państwa, a nie własne.
#11
X. Piast II Chrobry
(2024-04-06 18:05:51)
Pociągi z Powodowa do Wolsztyna ruszą 13 maja, w dni robocze.
Pierwszy kurs poranny do Poznania, ale od rozkładu letniego skrócony będzie do Wolsztyna.
#12
Błażej Kopka
(2024-04-11 00:18:04)
Pokazały się już w necie pierwsze zdjęcia z Powodowa. Stacja schludnie zmodernizowana.
#13(odp. na #11)
Bartłomiej Zmudziński
(2024-05-05 11:56:55)
Niestety, na tablicy w Powodowie jest już wywieszony komunikat, że planowane pociągi od 13 maja zostały odwołane przez przewoźnika.
#14(odp. na #13)
X. Piast II Chrobry
(2024-05-05 13:22:59)
Może to brak przekonania KW o sukcesie połączenia.
#15
Prochiron
(2024-05-06 10:15:12)
"Za utrudnienia uprzejmie przepraszamy".
#16
MK
(2024-05-06 12:14:40)
Może od 1 września ruszą.
#17
Aleksander Wasielewski
(2024-05-06 14:03:19)
Dziś odbyły się pierwsze jazdy maszynistów w celu zapoznania szlaku. Docelowo 2 pary z Poznania, jedna ze Zbąszynka oraz jedna z Leszna. Pociągi ruszą od wrześniowej poprawki rozkładu.
Remont z pozbawieniem możliwości oblotu składu, nawet awaryjnego, jak widać...
#20
Błażej Kopka
(2024-08-20 20:17:21)
#19 A komu miałoby to służyć? Co to jest oblot awaryjny?
#21
Mszkl
(2024-08-21 13:00:12)
To, że na razie jest przewidziany do obsługi tutaj szynobus, nie znaczy że nie zdarzy się:
- jego defekt np. w Poznaniu i potrzeba zastąpienia pociągu składem wagonowym,
- potrzeba obsługi pociągu retro z Wolsztyna
Więc możliwość oblotu składu wagonowego potencjalnie by się zdała - oczywiście, moim zdaniem. Oblot awaryjny - na wypadek awarii np. szynobusa, akurat przy peronie, akurat przy zmianie czoła przed powrotem do Poznania. Czymś go trzeba ściągnąć, albo ZEPCHAĆ chyba z toru szlakowego...
#22
Błażej Kopka
(2024-08-21 17:07:45)
#21 O czym Ty piszesz? Jaki skład wagonowy w zastępstwie SZT? Skąd? Pokaż mi proszę taki przypadek w Wielkopolsce, że po awarii SZT/EZT KW został on zastąpiony składem wagonowym i skąd KW go wzięły. A pociągi retro muszą sobie przyjechać na dwie lokomotywy, jeśli koniecznie już chcą (mamy już taki przejazd za sobą) - stacja została uruchomiona dla mieszkańców i uczniów - nie dla turystów, którzy przyjadą tu może raz w roku.
Jaki jest sens robić oblot uszkodzonego SZT na końcu linii? Niezależnie, czy dla umieszczenia go na torze dodatkowym (tylko ponownie mi wytłumacz, po co - mieli by go tam złomować, czy co z nim robić?), czy ściągnięcia go do Wolsztyna tym bardziej?
#23(odp. na #21)
Michał Kłosowski
(2024-08-21 17:28:51)
Szynobus się zepsuje w peronie, albo przed nim, podjedzie od Wolsztyna spalinka, np. SM42, pociągnie przed lub za. Żaden problem. Żeberka nie potrzeba.
A w kwestii parowozów, które w Wolsztynie umierają, skoro tam i tak szlakowa to 40 km/h, to równie dobrze można w jedną robić zasadę jazdy manewrowej (wpychać), a potem na zad.
Dobrze, że jest ten symboliczny ogryzek.
#24
Powodowo-wo-wo
(2024-08-21 18:20:40)
#22 raczej o czym ty piszesz. Nie dopuszczasz, że skład KW może być zastąpiony np. Polregio z Leszna z SU42 - Zakład Poznański Polrego ma dwie SU42. A cofając się tak ok. 10 lat wstecz, przypadki unieruchomienia SZT i puszczania składów wagonowych (w tym do Wolsztyna) były w Wielkopolsce spotykane. Nie wiem dlaczego w perspektywie najbliższych iluś tam lat do przodu, kompletnie wykluczasz, że takie coś może mieć miejsce, że w Powodowie może zjawić się skład z wagonem lub dwoma, jako pociąg w zastępstwie szt (oczywiście przy takim układzie toru, to już mało prawdopodobne, ale o tym właśnie pisał Mszkl). Co będzie, jak np. w wyniku jakiejś poważnej awarii, a nie rozpoznanej, uziemią na jakiś czas (np. tydzień) wszystkie szynobusy danej serii, np. tej dominującej w KW, dla sprawdzenia co i jak, a takie rzeczy miały już miejsce. Taka sytuacja awaryjna może wymusić różne rzeczy, w tym nawet przywrócenie przerzucenia składów wagonowych Polregio z innych rejonów Polski. Wówczas pewnie byś pisałbyś, że człowiek bez wyobraźni zaprojektował to co widać na zdjęciu, bez toru oblotowego. Nie myślisz też, ze dodatkowy tor jest jak znalazł w przypadku awarii SZT i nie możliwości szybkiego ściągnięcia składu do Wolsztyna, takiej, że pojazd jeszcze o własnych siłach przestawiłby się na tor obok, a tor trzeba by było zwolnić choćby dla tego, aby kursowały kursy do Powodowa, a nie były wstrzymane np. do wieczora, bo zepsuty SZT blokuje tor przy peronie. A co jak komuś kiedyś przyjdzie do głowy sprowadzić do Powodowa jakiś wagon towarowy? Tego też nie można wykluczyć. Przemawia przez ciebie brak wyobraźni pomimo, że to właśnie ty często puszczasz wodze wyobraźni i piszesz co by było, jakby było, i co mogło być, a nie wiadomo czy było, kłócąc się nawet o to, że masz rację w swoich teoriach, bo przecież wszystko jest możliwe.
#25
Błażej Kopka
(2024-08-21 21:21:21)
Czyli Polregio i Koleje Wielkopolskie, które jako jedyne uruchamiają tu połączenia, to w zasadzie to samo i dowolnie wymieniają się składami w razie czego, tak? Dziękuję, nie mam więcej pytań - faktycznie właśnie zabrakło mi wyobraźni :) Chociaż nie - jeszcze PKP IC ma składy wagonowe i spalinówki, to jak pociąg KW się zepsuje, to też mogą ich zastąpić :) Ale przyznam, że fajnie byłoby zobaczyć skład Polregio, jako zastępstwo KW, czy KD :)
#26
Powodowo-wo-wo
(2024-08-22 11:26:49)
#25 nie wkładaj mi w usta czegoś czego nie napisałem. Zamiast odnieść się konkretnie do tego, co napisałem, rozmydlasz sprawę. Napisze tylko tyle, że skąd wiesz co będzie za rok, 5 a może 10 lat, i o tym pisał Mszkl (tak przynajmniej odczytałem jego słowa). Jeżeli uważasz, że KW mają jakąkolwiek wyłączność, w dodatku zagwarantowaną na wieki, na jeżdżenie po Wielkopolsce, to ja nie mam więcej pytań. A do bardziej znających się na rzeczy napisze, przypomnijcie sobie sytuację, np. z 2011, kiedy unieruchomionych było 11 szynobusów KW, i na kilka linii wyjechały składy wagonowe https://gloswielkopo… Warto też wiedzieć, że przewozy w Wielkopolsce, KW dzielą z Polregio, a Marszałek Województwa może w każdej chwili podpisać umowę (także czasową) np. z Polregio na jakieś kursy, gdzie KW np. zawiedzie lub najnormalniej z braku taboru nie będzie mogło ich obsłużyć (co też może się zdarzyć). W 2019 była np. sytuacja, ze Polregio wycofało się z obsługi pociągów na PolandRock do Kostrzyna, a Marszałek podjął decyzję, że obsługę zapewnią KW, taka sytuacja może być także na odwrót. Trzeba tez pamiętać że linia z Poznania do Wolsztyna (gdzie od 1 września ma być uwzględnione Powodowo) to linia specyficzna, z powodu turystycznej atrakcji, jaką jest parowozownia Wolsztyn i różnie z nią może być, co do obsługi w przyszłości pociągów, także przez, np. parowozy (jeżeli wszystko dobrze się skończy w tej sprawie dla Wolsztyna). Jeżeli z powodu braku dodatkowego toru Powodowo miałoby być odcięte od hipotetycznego połączenia z Poznaniem, obsługiwanego parowozem (bo czemu nie miałyby tu zaczynać swój bieg takie pociągi, wiem ktoś zaraz napisze, że skład może cofać się z Wolsztyna do Powodowa, ale to niezbyt szczęśliwe rozwiązanie, a wystarczyłoby aby parowóz do Powodowa pojechał tendrem do przodu, a w Powodowie obiegł skład i wyruszył do Poznania przodem), to pozostawienie pojedynczego toru jest brakiem wyobraźni decydentów, jak widać, także co niektórych uczestników tej dyskusji. Powodowo miało kilka torów dodatkowych, uważam, że nic by się nie stało, jakby uwzględniono któryś z nich i dwa rozjazdy, aby zapewnić sobie w przyszłości możliwość oblotu składu. Wiem ktoś napisze zaraz, że to dodatkowe koszty, że dla kogo miałaby być ta inwestycja itd. Ale wg mnie pozostawienie takiego ogryzka, czy kikutu toru, jak zwał tak zwał, to jest taka bylejakość, aby było, aby funkcjonowało minimalnym kosztem, bo jakoś to będzie, nawet w sytuacjach nieprzewidzianych. A patrząc realnie, Powodowo od 1 września (jeżeli uruchomią połączenia) będzie taką stacją czołową, a właściwie tylko przystankiem czołowym, i szczerze mówiąc, nie wiem czy gdziekolwiek na sieci w Polsce, gdzie jeżdżą pociągi pasażerskie, jest jeszcze tego typu punkt, bez dodatkowego toru, gdzie można odstawić np. drezynę służby drogowej podczas drobnych prac na peronie czy torze tak, aby nie zakłócać rozkładowych kursów lub np. lokomotywę ze składem odchwaszczającym torowisko, który prędzej, czy później zagości na tej krótkiej linii. No a ta wzmianka o IC jest tylko przykładem wybitnego braku wyobraźni, bo IC mogłoby - gdyby była możliwość obsługiwać składy do Wolsztyna (z uwzględnieniem Powodowa) np. specjalne, dla turystów np. z Niemiec, czy dodatkowe, na imprezy typu Parowozjada itd. To, że tego jeszcze nie było, nie oznacza, że w przyszłości taka opcja nie może być rozważana. Brak wyobraźni i tyle.
#27
Błażej Kopka
(2024-08-22 17:35:51)
Żyję teraźniejszością, a nie przeszłością sprzed kilkunastu lat. Obecnie Polregio w Wielkopolsce (i nie tylko) nie dysponuje dostateczną ilością taboru spalinowego, który skutecznie mógłby uzupełnić ofertę KW (a już w szczególności wagonowego), a już tym bardziej w sytuacjach awaryjnych - wtedy stosuje się KKZ organizowaną przez przewoźnika, którego pojazd uległ awarii, a nie czeka się nie wiadomo ile na przyjazd składu innego przewoźnika - szczególnie w sytuacji, kiedy przewoźnik taki w ogóle nie ma umowy na świadczenie usług na danej trasie. Przyszłość będzie taka, że jedynie koleje marszałkowskie będą tu posiadać tabor spalinowy (bądź adekwatny), gdyż Polregio w ten tabor już nie inwestuje i po prostu w tej dziedzinie wypadnie z rynku w Wielkopolsce. To, jak w ogóle w skali kraju brakuje lokomotyw spalinowych, widać w każdym miejscu. To, co jest, będzie w razie "W" ratować przewoźnika na głównych trasach bez drutu, a nie na ogryzku do Powodowa, na który i tak umowa na przewozy należy do KW i w najbliższej dekadzie nikt ich z tego nie wyprze - bo niby jakim taborem?
Umowa na kursy parowozem i wagonami KW podpisuje z podmiotem zewnętrznym i trasa jest ściśle przypisana. W Powodowie mają operować pociągi typowo szkolne - ma być szybko i sprawnie, a nie mikolskie fanaberie z manewrami parowozem. Dla takich okazji będzie parowozjada, a póki co, to Wolsztyn jest atrakcją, gdzie można to zobaczyć, a nie pobliskie Powodowo (co tylko zwiększyłoby koszty). A tak poza tym - jaki powrót do Poznania - Ty w ogóle się orientujesz w jakim obiegu jeździ parowóz do Poznania i w jakie dni? (pytanie retoryczne - widzę, że się kompletnie nie orientujesz). I nie - nic się na przyszłość nie zmieni - biorąc pod uwagę upływ czasu i kłopoty z naprawami parowozów cieszmy się, jak będzie chociaż tak, jak jest.
Kolejna sprawa - odstawianie jakichś składów na tor dodatkowy i wpuszczanie kolejnego pociągu wymaga urządzeń SRK, których tam nie ma i nie będzie - bo nikt za to nie zapłaci. Dlatego zwrotnica jest zamknięta zamkiem i stoi tarcza D1. Ale wiem - pewnie marzy się też parowozownia pomocnicza i takie tam, nie?
Chocianów, Wieliczka Rynek-Kopalnia, Mielno... To tak na szybko z pamięci ode mnie - człowieka bez wyobraźni, dla człowieka z nadmierną wyobraźnią jak widać.
PS A za 10 lat ten przystanek w tej formie już i tak nie będzie funkcjonował - w tą czy w tą coś będzie musiało się diametralnie się zmienić.
#28(odp. na #26)
Paweł
(2024-08-22 17:59:03)
Istnieje kilka przypadków kończenia biegu na przystankach. Znane mi to: Bielawa Zachodnia, Trzebnica, Waliły, Włodawa.
#29
Powodowo-wo-wo
(2024-08-22 20:54:45)
#27 "Żyję teraźniejszością, a nie przeszłością sprzed kilkunastu lat" - no, no i kto to pisze, jakiś żart chyba, przykładów nawet nie będę podawał...
#27 "w najbliższej dekadzie nikt ich z tego nie wyprze - bo niby jakim taborem" - tiaa, wg ciebie to w 2024 mieliśmy już nie robić zdjęć taboru z peronów, a wszędzie miały wisieć tabliczki z zakazem fotografowania...
#27 "Ty w ogóle się orientujesz w jakim obiegu jeździ parowóz do Poznania" - czytanie ze zrozumieniem się kłania, ja w czasie przyszłym, co może być, ty o tym co jest teraz, bez komentarza...
#27 i #28 nie chodzi przecież o wszelkie przystanki gdzie pociąg pasażerski kończy bieg (naprawdę nie zrozumieliście o czym napisałem ?), ale przystanek gdzie jest czynny tylko jeden tor, a to co wymieniacie, to są tam dodatkowe tory czynne, albo tak jak w przypadku Wieliczki Rynek-Kopalnia, w odległości zaledwie 500 m. jest Wieliczka Park, z dodatkowymi torami, co nie wyklucza, że gdzieś jest przystanek taki jak Powodowo (na kikucie zamkniętej linii, bez czynnych torów dodatkowych), bo przecież pisałem że tego nie wiem.
#30
Błażej Kopka
(2024-08-23 05:47:23)
Tak tak - za kilkanaście lat parowozów będzie więcej, więc i kursów będzie więcej - masz rację! A Polregio na pewno zdobędzie nowy tabor spalinowy itd ;)
A na koniec taki smaczek: "to co wymieniacie, to są tam dodatkowe tory czynne" i dalej "co nie wyklucza, że gdzieś jest przystanek taki jak Powodowo (na kikucie zamkniętej linii, bez czynnych torów dodatkowych), bo przecież pisałem że tego nie wiem". Czyli nie wiesz, ale wiesz... To jeszcze napisz coś więcej, a najlepiej wrzuć zdjęcia gdzie te dodatkowe czynne tory w takiej Bielawie, Mielnie, Chocianowie...
A już porównywanie sytuacji taborowej PR/KW sprzed kilkunastu lat do obecnej, to kompletny odlot w kosmos.
#31
Powodowo-wo-wo
(2024-08-23 13:15:48)
Kosmos to twoje wpisy od lat, właściwie nie wiem, czemu jeszcze bywa, że je czytam. Pora przestać. Jak tam u ciebie z zakazem fotografowania? Napisałeś się przeogromnie, przez kilka miesięcy pompowałeś bańkę, jak nikt inny, stękałeś, jęczałeś i co? Pora chyba własny język zjeść (tak samo pożyjemy i zobaczymy, co tam z taborem spalinowym PR będzie za kilka lat). Napisałem też, żebyś nie wkładał mi w usta czegoś, czego nie powiedziałem, bo tak jak przeczytałem to, co napisałeś, to już nie kosmos ale dwa kosmosy. A dla tych, co lepiej kumają dodam tylko, że stacje Bielawa, z Bielawą Zachodnią leżą w całości na reaktywowanej linii nr 341, podobnie jak Mielno jest stacją końcową linii i nie leżą na kikucie nieczynnej linii więc to nie są przykłady adekwatne do Powodowa, o czym wyraźnie napisałem na końcu w #29. Ktoś jest mistrzem w udowadnianiu, że czytanie tekstu ze zrozumieniem jest mu obce i wytrwale trzyma się podium. Na koniec dodam, nie sil się już na cokolwiek, bo i tak tego nie przeczytam, ty z jednego tematu (dodatkowego, czynnego toru w Powodowie) zrobiłeś już temat wszystkich istniejących przystanków czołowych na sieci PKP (choć z komentarza jaki zamieściłeś pod zdjęciem Powodowa https://www.bazakole… pisząc we #2 "To chyba nie jedyna stacja z takim specyficznym układem w Polsce" masz problem z wiedzą co to przystanek, a co stacja, więc nie chcę nawet myśleć, co zrobisz w kolejnych wpisach. Na koniec przypomnę ci tylko, jak rozwodziłeś się na kilkanaście wpisów i płakałeś nad brakiem jakiegoś rozjazdu, na jakiejś stacji po remoncie, co według ciebie było nie perspektywicznym myśleniem, brakiem wyobraźni, położeniem krzyżyka na linii, która wychodziła od tego rozjazdu przed remontem itd. Widać jak hipokryta podchodzisz do tego typu, podobnych sobie tematów, gdzie ktoś zauważa, że na przyszłość przydałoby się to, czy tamto. Żegnam.
#32
Błażej Kopka
(2024-08-23 16:57:18)
Odklejenie od rzeczywistości - level master.
1. Gdzie napisałem, jako stwierdzenie faktu, że nie będzie można fotografować?
2. Gdzie te czynne tory dodatkowe na wspomnianych przeze mnie stacjach/przystankach?
3. Co to znaczy, że stacja/przystanek leży w całości na reaktywowanej linii? A są takie PH co nie leżą w całości na danej linii? Jakieś przykłady? Polska język trudna...
4. Czym Powodowo różni się od Chocianowa?
A na koniec - porównanie kompleksowej modernizacji (o ile znasz znaczenie tego słowa) magistrali kolejowej, z przywróceniem ruchu na minimalnych parametrach na prowincjonalnej stacyjce - brawo (bo to nawet remontem trudno nazwać).
A co do taboru spalinowego Polregio - jak coś wiesz to powiedz - pasażerowie pomiędzy Krzyżem i Piłą będą przeszczęśliwi. O innych bezdruciach nie wspomnę. Tylko tam zdaje się będzie dokładnie odwrotnie, niż prorokujesz, bo to KW, będzie wspierać (a w zasadzie wypierać) owego przewoźnika. Nie idzie Ci to wróżenie.
I o jakiej przyszłości w ogóle tu mowa dla tej stacji? To jest tylko przywrócenie ruchu na najbliższy okres. Oczywiście, okres ten można znacząco skrócić, jeśli ktoś zechce tu wpuszczać ciężkie parowozy w ruchu codziennym, zamiast lekkich SZT - bo oczywiście wiesz jak specyficzny rodzaj nawierzchni tam występuje, prawda? Powtarzam, bo wiem, że masz problem z czytaniem - jeśli lubisz się poruszać w ramach kilkunastoletnich perspektyw (bo takie przykłady z przeszłości podajesz), to ta stacyjka za tyle lat (a nawet nie ona, tylko cały ten kawałek linii) będzie i tak musiała wyglądać inaczej (choć niekoniecznie inaczej w tym kierunku, który Ci się marzy).
#34(odp. na #28)
Paweł Niedomagała
(2024-08-23 21:35:33)
Dodam jeszcze Spałę i Gołańcz.
#35(odp. na #34)
Maciej Knychała
(2024-08-24 08:27:23)
Ustka Uroczysko.
#36
Ola
(2024-08-26 17:33:00)
Ustka Uroczysko to nie jest przykład stacji funkcjonującej po 1945 na linii kolejowej, linii, którą zamknięto po 1989, a ze stacji zrobiono przystanek czołowy, który ma być przywrócony do życia na kikucie tej linii. Przystanków czy stacji, gdzie kończy się linia kolejowa trochę jest. Natomiast czy jest coś więcej w stylu Powodowa, czy znalezionego w #32 Chocianowa, czyli przystanków, a dawnych stacji, leżących na jeszcze w PRL czynnych liniach, gdzie przed przywróceniem do życia dostępne były tory, które można było wykorzystać do oblotów składu?
#37
Błażej Kopka
(2024-08-26 23:31:58)
Z tym oblotem to, też tak nie do końca - skład musiałby być wypchnięty z peronu i oblot byłby poza nim i z powrotem wjazd w peron. Dosyć kłopotliwe. Casus Kudowy, Świeradowa, itp. Poza tym, tutaj zwyczajnie oblot nie ma sensu. A pociągi historyczne i tak sobie poradzą, bo już tu były po aktualnym remoncie :)
#38
MK
(2024-09-03 20:06:38)
To teraz czas na Krzyż Rudno/Świętno.
#39(odp. na #38)
wasiukibic
(2024-09-03 21:30:42)
Do Krzyża może być problem z dwóch powodów: most nad Południowym Kanałem Obry + przystanek w środku lasu.
#40
Błażej Kopka
(2024-09-04 18:26:59)
Do Krzyża chcą jeździć drezyniarze, ale sami przyznają, że pociągi specjalne będą możliwe tylko do Świętna. Dalej tylko drezyny.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla
wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy
(moderację) bez podania przyczyny.