OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Powodowo (galeria)

Ostatnia zmiana: 2024-11-20

Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »

Obraz
fot. Maciej Grzywaczewski (2009-11)
opis ⇵
Obraz
fot. Maciej Grzywaczewski (2009-11)
opis ⇵
Obraz
fot. Adam Skowroński (2012-04-26)
opis ⇵
Obraz
fot. Marek Potocki (2013-08-04)
opis ⇵
Obraz
fot. Marek Potocki (2013-08-04)
opis ⇵

Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #31 Powodowo-wo-wo (2024-08-23 13:15:48)
    Kosmos to twoje wpisy od lat, właściwie nie wiem, czemu jeszcze bywa, że je czytam. Pora przestać. Jak tam u ciebie z zakazem fotografowania? Napisałeś się przeogromnie, przez kilka miesięcy pompowałeś bańkę, jak nikt inny, stękałeś, jęczałeś i co? Pora chyba własny język zjeść (tak samo pożyjemy i zobaczymy, co tam z taborem spalinowym PR będzie za kilka lat). Napisałem też, żebyś nie wkładał mi w usta czegoś, czego nie powiedziałem, bo tak jak przeczytałem to, co napisałeś, to już nie kosmos ale dwa kosmosy. A dla tych, co lepiej kumają dodam tylko, że stacje Bielawa, z Bielawą Zachodnią leżą w całości na reaktywowanej linii nr 341, podobnie jak Mielno jest stacją końcową linii i nie leżą na kikucie nieczynnej linii więc to nie są przykłady adekwatne do Powodowa, o czym wyraźnie napisałem na końcu w #29. Ktoś jest mistrzem w udowadnianiu, że czytanie tekstu ze zrozumieniem jest mu obce i wytrwale trzyma się podium. Na koniec dodam, nie sil się już na cokolwiek, bo i tak tego nie przeczytam, ty z jednego tematu (dodatkowego, czynnego toru w Powodowie) zrobiłeś już temat wszystkich istniejących przystanków czołowych na sieci PKP (choć z komentarza jaki zamieściłeś pod zdjęciem Powodowa https://www.bazakole… pisząc we #2 "To chyba nie jedyna stacja z takim specyficznym układem w Polsce" masz problem z wiedzą co to przystanek, a co stacja, więc nie chcę nawet myśleć, co zrobisz w kolejnych wpisach. Na koniec przypomnę ci tylko, jak rozwodziłeś się na kilkanaście wpisów i płakałeś nad brakiem jakiegoś rozjazdu, na jakiejś stacji po remoncie, co według ciebie było nie perspektywicznym myśleniem, brakiem wyobraźni, położeniem krzyżyka na linii, która wychodziła od tego rozjazdu przed remontem itd. Widać jak hipokryta podchodzisz do tego typu, podobnych sobie tematów, gdzie ktoś zauważa, że na przyszłość przydałoby się to, czy tamto. Żegnam.
  • #32 Błażej Kopka (2024-08-23 16:57:18)
    Odklejenie od rzeczywistości - level master.
    1. Gdzie napisałem, jako stwierdzenie faktu, że nie będzie można fotografować?
    2. Gdzie te czynne tory dodatkowe na wspomnianych przeze mnie stacjach/przystankach?
    3. Co to znaczy, że stacja/przystanek leży w całości na reaktywowanej linii? A są takie PH co nie leżą w całości na danej linii? Jakieś przykłady? Polska język trudna...
    4. Czym Powodowo różni się od Chocianowa?

    A na koniec - porównanie kompleksowej modernizacji (o ile znasz znaczenie tego słowa) magistrali kolejowej, z przywróceniem ruchu na minimalnych parametrach na prowincjonalnej stacyjce - brawo (bo to nawet remontem trudno nazwać).
    A co do taboru spalinowego Polregio - jak coś wiesz to powiedz - pasażerowie pomiędzy Krzyżem i Piłą będą przeszczęśliwi. O innych bezdruciach nie wspomnę. Tylko tam zdaje się będzie dokładnie odwrotnie, niż prorokujesz, bo to KW, będzie wspierać (a w zasadzie wypierać) owego przewoźnika. Nie idzie Ci to wróżenie.
    I o jakiej przyszłości w ogóle tu mowa dla tej stacji? To jest tylko przywrócenie ruchu na najbliższy okres. Oczywiście, okres ten można znacząco skrócić, jeśli ktoś zechce tu wpuszczać ciężkie parowozy w ruchu codziennym, zamiast lekkich SZT - bo oczywiście wiesz jak specyficzny rodzaj nawierzchni tam występuje, prawda? Powtarzam, bo wiem, że masz problem z czytaniem - jeśli lubisz się poruszać w ramach kilkunastoletnich perspektyw (bo takie przykłady z przeszłości podajesz), to ta stacyjka za tyle lat (a nawet nie ona, tylko cały ten kawałek linii) będzie i tak musiała wyglądać inaczej (choć niekoniecznie inaczej w tym kierunku, który Ci się marzy).
  • #33 Maciej Knychała (2024-08-23 19:51:30)
  • #34 (odp. na #28) Paweł Niedomagała (2024-08-23 21:35:33)
    Dodam jeszcze Spałę i Gołańcz.
  • #35 (odp. na #34) Maciej Knychała (2024-08-24 08:27:23)
    Ustka Uroczysko.
  • #36 Ola (2024-08-26 17:33:00)
    Ustka Uroczysko to nie jest przykład stacji funkcjonującej po 1945 na linii kolejowej, linii, którą zamknięto po 1989, a ze stacji zrobiono przystanek czołowy, który ma być przywrócony do życia na kikucie tej linii. Przystanków czy stacji, gdzie kończy się linia kolejowa trochę jest. Natomiast czy jest coś więcej w stylu Powodowa, czy znalezionego w #32 Chocianowa, czyli przystanków, a dawnych stacji, leżących na jeszcze w PRL czynnych liniach, gdzie przed przywróceniem do życia dostępne były tory, które można było wykorzystać do oblotów składu?
  • #37 Błażej Kopka (2024-08-26 23:31:58)
    Z tym oblotem to, też tak nie do końca - skład musiałby być wypchnięty z peronu i oblot byłby poza nim i z powrotem wjazd w peron. Dosyć kłopotliwe. Casus Kudowy, Świeradowa, itp. Poza tym, tutaj zwyczajnie oblot nie ma sensu. A pociągi historyczne i tak sobie poradzą, bo już tu były po aktualnym remoncie :)
  • #38 MK (2024-09-03 20:06:38)
    To teraz czas na Krzyż Rudno/Świętno.
  • #39 (odp. na #38) wasiukibic (2024-09-03 21:30:42)
    Do Krzyża może być problem z dwóch powodów: most nad Południowym Kanałem Obry + przystanek w środku lasu.
  • #40 Błażej Kopka (2024-09-04 18:26:59)
    Do Krzyża chcą jeździć drezyniarze, ale sami przyznają, że pociągi specjalne będą możliwe tylko do Świętna. Dalej tylko drezyny.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Powodowo

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...