Okunin
Ostatnia zmiana: 2025-02-12
Opis ogólny |
---|
przejazd kolejowy na drodze 32 zalany asfaltem (info: farto, 20-06-2009). |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | lubuskie | |
dodatkowe tory: | rozebrano | |
budynki dworcowe: | adaptowany do innych celów | |
budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | nie ma i nie było | |
semafory: | kształtowe zlikwidowane | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | zlikwidowana w 1980 r. | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | Ou (ex. Lg) w budynku dworca zlikwidowana | |
wieża wodna: | nie ma i nie było | |
perony: |
Perony: 0 (był 1) Krawędzie peronowe: 0 (była 1) |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
6,859 | Sulechów – Luboń koło Poznania (357) | ||
Klępsk – wąskotorowa kolej folwarczna |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Darek Nowak
(2020-04-18 02:55:18)
Jadąc z Babimostu drogą 304 nie można się nawet domyśleć że to była stacja a nie tylko przystanek.
Do skrzyżowania z drogą 32 teren już powoli zarasta, choc są resztki tłucznia, a na bok są odrzucone spróchniałe podkłady.
Dalej w kierunku Wolsztyna las wkrótce obejmie teren po linii w posiadanie. -
#2
Mieczysław Mazurek
(2020-04-29 23:19:53)
Ciekaw jestem powodów umiejscowienia stacji. Linia biegnie przecież blisko Okunina a jednak stacja jest zlokalizowana dość daleko od tej wsi.
Generalnie linia od Sulechowa prowadzi mocno na północny wschód po to aby przed samym Klępskiem odbić na południe i Okunin. -
#3
(odp. na #2)
Marek Potocki
(2020-04-30 06:41:27)
Prawdopodobnym rozwiązaniem zagadki jest to, że stacja obsługiwała nie tyle Okunin, co Klępsk wraz z kolejką folwarczną.
-
#4
(odp. na #3)
Mieczysław Mazurek
(2020-04-30 09:39:36)
Jestem ciekaw tej kolejki bo oprócz mapki niewiele o niej wiadomo.
-
#5
(odp. na #3)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2022-10-07 22:04:00)
Powinni zostawić jednak ten fragment linii ze Sulechowa, a Okunin zostawić jako ładownię drewna.
Nawet w nocy duże pojazdy wyjeżdżają z ładunkiem z kompleksu leśnego na DK32.
Kolejny przykład braku myślenia. -
#6
Lubuszanin
(2024-01-22 20:24:04)
W budynku należącym do kolei, niedaleko dworca mieszkała moja rodzina, w latach przełomu czterdziestych i pięćdziesiątych ub. wieku.
Jako dziecko, szczególnie pamiętam pociągi towarowe wypełnione brykietami węgla, wywożonego z niemieckich kopalń do Rosji.
Rosyjscy, uzbrojeni żołnierze byli w ochronie tych pociągów. Brykiety były takie błyszczące, podobno świetnie się paliły.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Okunin