Nowa Ruda
Ostatnia zmiana: 2025-08-07
Opis ogólny |
---|
Opis ogólny: [2005-02-04] Nad peronem przylegającym do budynku stacyjnego długa wiata, nad drugim (równoległym) nie ma wiaty. (info: Andrzej Wysocki, 2005-05-22) Okresowo kursuje pociąg "Śnieżka" relacji Jelenia Góra-Kraków. (info: Piotr, 2006-08-27) Stacja praktycznie obsługuje jedynie ruch towarowy. Jedynym pociągiem pasażerskim kursującym na linii Kłodzko - Wałbrzych jest pociąg w relacji Przemyśl/Lublin - Jelenia Góra który kursuje od czasu zlikwidowania na tej trasie Śnieżki. (info: sławek, 2007-08-13) Opis infrastruktury: Torowiska zarośnięte i niszczejące, semafory kształtowe również. (info: sławek, 2007-08-13) Opis budynków: Budynek zamknięty zdewastowany. (info: sławek, 2007-08-13). Opis infrastruktury (stan na rok 2018): Stacja zadbana. Wyremontowano wiatę nad peronem I, oraz fragmenty torów. Odświeżono semafory kształtowe. Na peronie I Postawiono również ławki, nowe tablice z rozkładem i nazwą stacji, kosze na śmieci, oraz miejsca na rowery. Wejścia do poczekalni (zarówno od strony ul. Kolejowej jak i peronu) wymieniono na ekonomiczne i z samozamykaczem. Poczekalnia nie jest ogrzewana, ale czysta i przyjemna. Wznowiono komunikaty z megafonów. (info: J. Toporowski, 2018-03-06) Ruch pasażerski: Obecnie nie kursuje tu żaden pociąg dalekobieżny. Na stacji zatrzymują się tylko lokalne szynobusy Kolei Dolnośląskich relacji Wałbrzych Gł. - Kłodzko Gł., Wałbrzych Gł. - Kudowa Zdrój, oraz Wałbrzych Gł. - Międzylesie. W związku z rozpoczęciem remontu linii nr 285, planuje się również utworzenie połączenia Nowa Ruda - Wrocław Gł. (przez stacje: Jedlina Zdrój, Jugowice, Świdnica Przedmieście, Sobótka. (info: J. Toporowski, 2018-03-06) Ruch towarowy: Ruch towarowy jest tu niewielki. Czasami za pomocą manewrówek przewozi się tędy kruszywo z kopalń w Słupcu i Tłumaczowie (głównie z powodu nadmiernego ruchu na Kłodzko). Oprócz tego dowozi się tu węgiel do funkcjonującego przy stacji składu opału. (info: J. Toporowski, 2018-03-06) |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | dolnośląskie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: | Budynek dworca wykorzystywany w celach mieszkalnych, ale zawiera czynną poczekalnię. | |
budynki obsługi taboru: | lokomotywownia była, ale już nie istnieje | |
zadaszenie peronów: | peron I zadaszony drewnianą wiatą. Peron II odkryty. | |
semafory: | kształtowe | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: |
Kasa: Zlikwidowana Biletomat: Brak |
|
nastawnie, strażnice, posterunki: |
NR od strony Ścinawki Średniej NR1 od strony Wałbrzycha |
|
wieża wodna: | Na stacji nie było typowej wieży wodnej, ale po przeciwnej stronie torów, ok. 100 m na południowy zachód był terenowy zbiornik wodny, spełniający tą samą funkcję; pozostałości nadal istnieją, ale są bardzo niebezpieczne (trzeba się trzy razy zastanowić czy tam iść). (info Przemysław Warczyński, 2021-11-11) | |
perony: |
Perony: 2 Krawędzie peronowe: 2 |
|
kody: | IBNR:132 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
21,664 | Kłodzko Główne – Wałbrzych Główny (286) |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Zuoty
(2023-12-01 19:13:49)
Tor od strony zbiornika wodnego, którym dostarczano węgiel na skład nie jest obsługiwany, gdyż (podobno) PKP zażyczyło sobie chorą kwotę za utrzymanie torowiska. Dziś (1.12.2023), ok godz. 10 miało miejsce wykolejenie się szynobusu, między pierwszym mostem nad drogą z drugim, w stronę Czarnego Mostu.
-
#2
Zuoty
(2023-12-06 18:53:52)
To ostatnie tygodnie/miesiące semaforów kształtowych na tej stacji :(
Dzisiaj widziałem że Panowie mieli przygotowany szalunek ze zbrojeniem pod wieże teleinformatyczną.
Transport towarowy nie istnieje - "trochę strach". -
#3
(odp. na #2)
Opolanin
(2023-12-07 11:17:05)
Na 99,999% pod maszt GSM-R. Jeśli na tej podstawie stwierdzasz, że koniec semaforów kształtowych - spokojnie, to nie ma ze sobą nic wspólnego.
-
#4
Zuoty
(2024-01-06 16:38:27)
Dzięki wielkie, uspokoiłes mnie :) Wieża już stoi.
-
#5
Ksawery Jakubek
(2025-07-25 20:42:50)
1 tor dodatkowy jest czynny i używany gdy perony/peron są zajęte. Ostatni przejechała tam samotna lokomotywa spalinowa (dla ruchu towarowego) gdyż obecnie stacja w Nowej Rudzie jest taką mijanką, przez modernizacje torowiska od Nowej Rudy, do Ścinawki Średniej.
-
#6
Ksawery Jakubek
(2025-09-23 09:06:14)
22 Września, ponownie wykoleił się pociąg (tym razem TLK) na stacji, w kierunku Czarnego Mostu.
-
#7
Błażej Kopka
(2025-09-23 13:23:13)
SD85 od SKPL? A przyczyna wykolejenia?
-
#8
Błażej Kopka
(2025-09-25 14:38:49)
Już dopatrzyłem w internetach, że to chyba SN84 i chyba fatalny stan torowiska był przyczyną.
-
#9
Błażej Kopka
(2025-09-29 14:10:31)
Był to SN84-005 jadący jako Sudety i obecnie jest odstawiony we Wrocku. A generalnie wychodzi na to, że SD85 już nie jeżdżą ani na Szczelińcu, ani na Sudetach. Dodatkowo Sudety w obecnej sytuacji jeżdżą tylko z Krakowa do Kędzierzyna-Koźla, a dalej KKZ (autobus do Jaworzyny, a dalej KD).
-
#10
(odp. na #9)
Ksawery Jakubek
(2025-10-13 12:22:49)
Nie zauważyłem komentarzy, teraz przychodzę i opowiadam...
Tor w kierunku Ludwikowic Kłodzkich ma okropny stan i z tego co mi wiadomo, nikt tego nie zamierza tego zmienić na ten moment. SN84 kursowały tymczasowo i później wróciły SD85 na obie trasy - gdzieś pod koniec września.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Nowa Ruda