Ogólnopolska Baza Kolejowa

Wołomin

Ostatnia zmiana: 2016-08-12

Opis ogólny

Opis ogólny: Budynek stacji (poza peronem) został zbudowany w 1863 roku i jest jednocześnie najtarszym zachowanym budunkiem w mieście.

Info: Paweł 3B

Opis infrastruktury: Stacja betonowa wylana asfaltem. Peron-wyspa, po obu stronach krawędzie peronowe. Na środku peronu stoi budynek w którym mieszczą się dwie kasy i mała poczekalnia. Dach budynku stanowi częściowe zadaszenie peronu. Wejścia na peron są po obu stronach. Z jednej strony jest to przejście naziemne, a z drugiej przejście nadziemne (kładka). (info: Damian Kisielewski, 2008-02-15)

Dane tabelaryczne
Województwo: mazowieckie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: używany zgodnie z przeznaczeniem
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: wiata nad peronem
semafory: świetlne
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: czynna
przejście nadziemne: czynne
wieża wodna: nie ma i nie było
perony:
Perony: 1
Krawędzie peronowe: 2
kody: HAFAS:5104103
IBNR:1529
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  21,410 Zielonka – Kuźnica Białostocka (– Брузгі) (6)  
  17,668 Warszawa Wileńska – Wołomin Słoneczna (21)  
  Wołomin – Zenonów  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Wołomin Słoneczna (mazowieckie) 2,18 km
Kobyłka (mazowieckie) 2,96 km
Zenonów (mazowieckie) 3,72 km
Zagościniec (mazowieckie) 5,33 km
Kobyłka Ossów (mazowieckie) 5,70 km
Dobczyn (mazowieckie) 9,13 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze.Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania, bądź niezmieniającą przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Wołomin

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...