Wałbrzych Fabryczny
Ostatnia zmiana: 2025-06-07
Opis ogólny |
---|
Opis ogólny: Niegdyś końcowa stacja linii z Wrocławia. Obecnie duża stacja towarowa i niewielka stacyjka pasażerska w strasznych krzakach ;) Widoczne na zdjęciach zabudowania fabryczne, wraz z dwiema potężnymi stalowymi wieżami wydobywczymi to dawny kompleks kopalni i koksowni "Bolesław Chrobry", zlikwidowany pod koniec XX wieku. Z wielu obiektów pozostały tylko nieliczne, w tym piękne wieże, które cudem uratowano przed złomowaniem, a które stanowią jeden z symboli Wałbrzycha. Obecnie głównym chlebodawcą stacji jest ostatnia działająca w mieście koksownia "Victoria' która koleją przyjmuje materiały do produkcji oraz wysyła gotowe produkty. Z racji tego pociągi są tu często okradane z przewożonego w nich towaru. Wałbrzych Fabryczny jest dworcem położonym bardzo blisko centrum miasta ale paradoksalnie jest on najsłabiej wykorzystywany, zwłaszcza po likwidacji kopalni i koksowni. (info: wasiukibic, 04-04-2009) Opis infrastruktury: Potężny kompleks przemysłowy miał niegdyś na swoim terenie rozbudowany układ torowy, dziś jest on w większości rozebrany. Od stacji w kierunku południowo-zachodnim odchodzi bocznica do koksowni "Victoria" (dawniej była tam jeszcze kopalnia i elektrociepłownia o tej samej nazwie). Dawniej tor boczny wychodził także ze stacji w kierunku wschodnim, na teren składowiska ale obecnie próżno szukać jakiegokolwiek śladu po nim w terenie. (info: wasiukibic, 04-04-2009) Po wiacie zostały jedyne dziury w bruku peronu w miejscu dawnych słupów. Grupa torów koksowni Victoria została ogrodzona płotem, na który nawinięty jest drut kolczasty. Pod torami szlakowymi w kierunku Wałbrzycha Miasto przebiega bocznica kolejowa w kierunku składu złomu, która to jest pozostałością po odcinku w kierunku Wałbrzycha Towarowego. (info: wasiukibic, 18-11-2009) |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | dolnośląskie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: | adaptowany do innych celów | |
budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: |
rozebrano wiatę nad peronem; mała wiata przystankowa. |
|
semafory: | świetlne | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Schody ruchome: brak; Windy: brak;Przejście podziemne: brak; Przejście nadziemne: brak. |
|
kasa/biletomat: |
Kasa: zlikwidowana lub nieczynna; Biletomat: brak. |
|
nastawnie, strażnice, posterunki: |
"WF" - czynna; "WF1" - czynna. |
|
wieża wodna: | nie ma i nie było | |
perony: |
Perony: 2 Krawędzie peronowe: 2 |
|
kody: |
EPA:5100808 HAFAS:5103926 IBNR:6486 |
|
informacja pasażerska: |
Dynamiczna: brak; Statyczna: gabloty, peronowe tablice duże. |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
74,566 | Wrocław Świebodzki – Zgorzelec (– Görlitz) (274/493) | ||
Kopalnia Victoria – Wałbrzych Fabryczny | |||
Wałbrzych – bocznice |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Wałbrzych Fabryczny