OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Wągrowiec

Ostatnia zmiana: 2024-10-27

Opis ogólny
Stacja objęta systemem sterowania ruchem kolejowym ETCS L1 LS (Limited Supervision).
Dane tabelaryczne
Województwo: wielkopolskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki dworcowe: Budynek dworca używany zgodnie z przeznaczeniem. Stan zewnętrzne - bardzo dobry, wewnętrzny - bardzo dobry. Po gruntownym remoncie w 2018r. dostał tytuł "Dworzec Roku 2018". (info: Przemysław Warczyński, 2021-0418)
budynki obsługi taboru: była, ale obecnie już nie istnieje
zadaszenie peronów: wiata nad peronem
semafory: świetlne
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Schody ruchome: brak;
Windy: czynne;
Przejście podziemne: czynne;
Przejście nadziemne: rozebrane.
kasa/biletomat: - kasa biletowa KW: czynna;
- biletomat KW: czynny.
nastawnie, strażnice, posterunki: Na stacji znajduje się "LCS Wągrowiec" który obsługuje ruch w stronę Poznania i Gołańczy.
wieża wodna: Nieużywana, zdewastowana wieża wodna znajduje się ok. 160m na północny wschód od budynku dworca. Stan zewnętrzne - zły, wewnętrzny - nierozpoznany. Obecnie wokół wieży trwają prace, które prawdopodobnie dotyczą też wieży. (info: Przemysław Warczyński, 2021-0418)
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 4
kody: HAFAS:5104001
IBNR:233
informacja pasażerska: Dynamiczna: wyświetlacze, megafony i zegary.
Statyczna: gabloty, tablice informacyjne z alfabetem Braille'a, peronowe tablice małe i duże. Tablice i podświetlane litery przestrzenne z nazwą stacji na budynku dworca.
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  77,565 Inowrocław Rąbinek – Drawski Młyn (206/236)  
  51,375 Poznań Wschód – Bydgoszcz Główna (356)  
  Wągrowiec – bocznice  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #8 (odp. na #7) Błażej Kopka (2021-11-13 12:47:53)
    Czarnków już nie jest miastem powiatowym? Od kiedy?
  • #9 (odp. na #8) Przemysław Warczyński (2021-11-13 15:44:18)
    Jest - razem z Trzcianką. To powiatu czarnkowsko-trzcianecki.
  • #10 polo (2021-11-13 17:45:42)
    Od 1999 roku oba miasta tworzą powiat czarnkowsko-trzcianecki. Siedzibą głównych urzędów jest Czarnków, zaś Trzcianka jest największym miastem w powiecie. O wspólnocie administracyjnej świadczą też tablice rejestracyjne PCT.
  • #11 Błażej Kopka (2021-11-14 01:11:30)
    Pytanie było sarkastyczne - mi tego tłumaczyć nie musicie, bo ja wiem gdzie swoją siedzibę ma powiat czarnkowsko-trzcianecki. Tłumaczyć trzeba to prędzej temu Koledze, co powyżej dziwne rzeczy wypisuje, o tym gdzie jest, a gdzie nie ma powiatu.
    A prawda jest taka, że linia z Czarnkowa ma największe szanse na reaktywację w Wlkp. w ruchu pasażerskim, bo jako taka jest w całości czynna do dzisiaj (do Rogoźna) w dodatku na części nawet nieźle już zmodernizowana. Bydgoszcz ma dużo mniejsze szanse i jeśli kiedykolwiek ruch z Wągrowca do Bydgoszczy ruszy, to tylko przez Nakło, bo kierunek przez Szubin został już na zawsze pogrzebany.
  • #12 (odp. na #7) Cyprian Kruk (2021-11-15 16:15:39)
    Linia biegnie przez nic nie znaczące miejscowości? Rogoźno Wielkopolskie, Ryczywół, Goraj (jest tutaj dość popularna szkoła). Reaktywacja tej linii jest potrzebna, w końcu jest to dojazd do szkół, miejsc pracy.
  • #13 Błażej Kopka (2021-11-15 22:59:37)
    Tak - technikum "leśne" w Goraju jest znane w tej części kraju. Ale jedna szkoła średnia (ile w niej jest uczniów i jak często będą dojeżdżać?), Ryczywół czy inne wioski liczące od kilkuset do 1000-2000 mieszkańców łącznie nie są uzasadnieniem dla inwestycji za kilkaset milionów...
    Do tego warto dodać informację, że główny "klient" kolejowy w Czarnkowie jakoś próbuje się uniezależnić od dostaw kolejowych (głównie węgiel) i tak naprawdę nie do końca wiadomo pod kogo ostatni remont był robiony, bo w Czarnkowie od niemal pół roku pociągu ŻADNEGO nie widziano.
    Co ciekawe - z przecieków na temat studiów w ramach "Kolej+" to jest również jedyna linia na temat której żadnych informacji nie ma... :(
    Ciekawe - z jednej strony jedyna linia, która w ramach tego programu i tak jest czynna (częściowo nawet z dobrymi parametrami), a jednak cisza...
  • #14 Błażej Kopka (2022-02-11 08:13:21)
    W Wągrowcu urealniają się plany powstania nowego p.o. - Wągrowiec Południe (mniej więcej w okolicach Młyna Pałuckiego). Nie będzie na razie przystanku po drugiej stronie jeziora na odcinku do Gołańczy.
  • #15 (odp. na #14) Cyprian Kruk (2022-03-29 14:59:10)
    Przystanek potwierdzony, prawdopodobnie powstanie w 2023.
  • #16 Błażej Kopka (2022-04-20 18:36:22)
    Linia do Rogoźna (i dalej do Czarnkowa) klepnięta przez PLK do rewitalizacji w ramach "Kolej+"
  • #17 Błażej Kopka (2025-01-07 18:40:02)
    Przepiękna panorama na całą wschodnią głowicę stacji Wągrowiec z 1986 roku: https://www.facebook…

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Wągrowiec

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...