OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Żurawica Rozrządowa

Ostatnia zmiana: 2015-07-02

Opis ogólny
Opis ogólny: Stacja używana zgodnie z założeniami. Przejeżdżają tędy pociągi osobowe, pośpieszne oraz bardzo dużo towarowych. (info: Kornel Telega, 2008-02-09)

Opis infrastruktury: Przez stację przebiega grubo ponad 50 torów, znaczna większość z nich jest nieużywana. Pociągi osobowe zatrzymują się przy dwóch peronach: w zależności, od której strony jadą. Tymi torami jeżdżą również pociągi pośpieszne oraz towarowe. Tory trzeci i czwarty są zelektryfikowane, jednakże rzadko coś nimi jeździ. Kolejne zajmują lokomotywy i wagony towarowe z załadunkiem. Im dalej od stacji, tym starsze tory i mniej używane - służą jedynie do manewrowania po okolicach. Za wieżą wodną znajdują się praktycznie zasypane torowiska oraz wielkie hale przeładowcze, które obecnie są już nieużywane, widać jedynie dziesiątki wiszących lamp. W okolicy znajduje się duży żuraw, który często jest używany do rozładunku. Tory manewrowe ciągną się około 3 kilometry wzdłuż stacji oraz około 400 metrów wszerz. W okolicy znajdują się torowiska do bazy paliwowej Orlen. Stan całej stacji jest raczej średni, choć te miejsca, które mają być używane w przyszłości są dobrze zachowane. W pobliżu znajdują się trzy nastawnie (wyremontowane), liczne biura oraz nieczynna już straż kolejowa. Wszystkie rozgałęzione tory łączą się około kilometr za stacją, przy nastawni, dalej są już tylko dwa tory prowadzące do Walawy. Na stacji sporo osób wsiada lub wysiada do pociągów. (info: Kornel Telega, 2008-02-09)

Opis budynków: Budynek stacyjny jest zamknięty oprócz jednego pomieszczenia, które zajmują SOK-iści. (info: Wojciech Cupiał, 2006-01-14)

Budynek stacji nieczynny - mieści się tam jedynie pomieszczenie, które zajmuje SOK. Obok stacji jest sklep, przystanek PKS oraz obecnie zlikwidowany kiosk. W pobliżu istnieje przejście nadziemne. Perony posiadają wiatki, w dwóch miejscach wisi zegar. Z głośników są nadawane komunikaty o pociągach. Budynki nastawni wyremontowane. Straż kolejowa od kilku lat nieczynna. (info: Kornel Telega, 2008-02-09)
Dane tabelaryczne
Województwo: podkarpackie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: zamknięty w stanie dobrym
lokomotywownia: używana
zadaszenie peronów: wiata nad peronem
semafory: świetlne
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: zlikwidowana lub nieczynna
przejście nadziemne: czynne
wieża wodna: nieużywana w stanie dobrym
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 3
kody: EPA:5100778
HAFAS:5104391
IBNR:3359
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  235,889 Kraków Główny Osobowy – Medyka (– Мостиська) (91/472)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Żurawica (woj. podkarpackie) 2,21 km
Małkowice (woj. podkarpackie) 2,80 km
Walawa (woj. podkarpackie) 3,52 km
Hurko (woj. podkarpackie) 5,40 km
Niziny (woj. podkarpackie) 5,60 km
Medyka Towarowa (woj. podkarpackie) 6,74 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Żurawica Rozrządowa

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...