OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Świeradów Zdrój

Ostatnia zmiana: 2017-02-11

Opis ogólny
Opis ogólny: Szczegółowe uwagi, wraz z rozrysowanym torowiskiem, znajdziesz w zdjęciach (podesłał alexb3)

Opis infrastruktury: Nowiny Jeleniogórskie nr 33 z 17 VIII 2010 podały, że wiata nad peronem przy budynku dworca "parę lat temu" zawaliła się pod naporem śniegu. (info od: Adam, 2011-04-07)

Opis budynków: Budynek przekwalifikowano na mieszkalny.

Z sześciu mieszkań na dworcu 5 jest zasiedlonych. Miasto zainteresowane jest przejęciem budynku, postawieniem tu kilku wagonów i uruchomieniem restauracji. (info od: Adam, 2011-04-07)
Dane tabelaryczne
Województwo: dolnośląskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: adaptowany do innych celów
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: rozebrano wiatę nad peronem
semafory: kształtowe zlikwidowane
przejście podziemne: nie ma i nie było
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nie ma i nie było
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  7,701 Mirsk – Świeradów Nadleśnictwo (336)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Świeradów Zielona Kopa (dolnośląskie) 0,98 km
Krobica (dolnośląskie) 2,31 km
Świeradów Przystanek (dolnośląskie) 2,80 km
Świeradów Nadleśnictwo (dolnośląskie) 4,13 km
Mroczkowice (dolnośląskie) 4,38 km
Wolimierz (dolnośląskie) 5,28 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Świeradów Zdrój

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...