Mirsk
Ostatnia zmiana: 2025-01-22
Opis ogólny |
---|
Opis ogólny: Choć oficjalnie ruch towarowy to Mirska nie został zawieszony, to tak naprawdę przewóz towarów zamarł już wczśniej, zanim 12 lutego 1996r. przejechał tędy ostatni pociąg pasażerski rel. Gryfów Śląski-Świeradów Zdrój. Po drugiej stronie torów znajdują się 2 ładne budyneczki zbudowane w stylu stacji. Jeden został odremontowany i przemalowany natomiast drugi (budka dróżnicza przy przejeździe przez drogę w kierunku Giebułtowa) ma ten sam kolor co stacja i jest zdewastowany. Może i przez samą stację pociąg by przejechał, ale na wjazdach do niej (z obu stron) brakuje kilku metrów torów. Rozkradziono również część dodatkowych torów na stacji i zwrotnic (nie ma się co dziwić - w miejscu gdzie wyładowywano węgiel z pociągów jest teraz skup złomu). Opis infrastruktury: Stacja niszczeje z dnia na dzień. Tory jeszcze są, podobnie rzecz się ma z zabytkowym drewnianym daszkiem nad peronem przy budynku stacyjnym (piękna poniemiecka budowla-stacyjka jak z bajki). Drugi peron istniał w formie usypanej grobli (masa bitumiczna z ziemią lub coś w tym rodzaju). Szlabany na drodze z Mirska do Giebułtowa zniknęły około 1996 roku. Tor w kierunku Świeradowa istnieje. W kierunku Pobiednej i Jendrichovic pod Smrkem w formie szczątkowej pozostały ślady po nasypie, tory niestety rozkradzione w znacznej mierze - osobiście widziałem budynek z pustaków oparty o konstrukcję z poniemieckich szyn: -(. Piękny semafor kształtowy który ozdabiał wjazd od strony Gryfowa (przy Osiedlu Lniarskim przed drogą do Karłowca) dawno zniknął. Most kratownicowy nad Kwisą przy wyjeździe z Mirska w kierunku dawnego przystanku Brzeziniec niszczeje - dewastowany z dnia na dzień! (info: krzysiek, 2006-01-02) Istniała tu lokomotywownia, była zlokalizowana przy torach około 1 km od stacji w stronę Świeradowa-Zdroju. Poza tym istnieje jeszcze jeden most nad Czarnym Potokiem kilka kilometrów od stacji w kierunku Świeradowa-Zdroju, podobny do tego nad Kwisą jednak mniejszy. Jest już mocno zaniedbany, ale się trzyma (info: Dombek, 2008-02-06) Opis budynków: Budynek stacyjny dwukondygnacyjny z dobudowaną rampą i parterową halą. Na piętrze zamieszkały przez ludzi. Dawne pomieszczenie dworcowe (gdzie mieściła się kasa) służy za pomieszczenie handlowe. Kilka lat temu był tam tzw "lumpex": -) teraz już nikt nie wynajmuje pomieszczeń. Szyby powybijane-przez dziury widać pozostałości po pięknej hali.Na ścianie pozostałość po ściennym rozkładzie jazdy ze wsuwanymi szybkami-charakterystycznym dla minionych epok na naszych stacjach. W hali z rampą mieści się hurtownia (chyba) materiałów budowlanych. (info: krzysiek, 2006-01-02) |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | dolnośląskie | |
dodatkowe tory: | rozebrano | |
budynki dworcowe: | adaptowany do innych celów | |
budynki obsługi taboru: | była, ale obecnie już nie istnieje | |
zadaszenie peronów: | wiata nad peronem | |
semafory: | kształtowe zlikwidowane | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | zlikwidowana lub nieczynna | |
nastawnie, strażnice, posterunki: |
Mk w budynku dworca od strony Gryfowa zlikwidowana Mk1 od strony Pobiednej i Świeradowa zlikwidowana |
|
wieża wodna: |
Wieża wodna nadal stoi ale niszczeje-wygląda jednak (podobnie jak budynek stacyjny) całkiem solidnie. (info: krzysiek, 2006-01-02) Wieża wodna stoi ok. 150 m na południowy wschód od wejścia do budynku dworca, pomalowana farbą, kolejowym zwyczajem (patrz Rokitki). Podobne wieże stoją m.in. na stacjach Kamienna Góra, Lewin Kłodzki, Syców, Wieruszów. (info: Bolesław Wojtyniak, 03-12-2010). jest, stan zewnętrzny dobry, wewnętrzny - nierozpoznany |
|
perony: |
Perony: 1 (były 2) Krawędzie peronowe: 1 (były 3) |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
80,244 | Legnica – Pobiedna (– Jindřichovice pod Smrkem) (284/317) | ||
0,000 | Mirsk – Świeradów Nadleśnictwo (317, dawniej 336) | ||
Mirsk – bocznice |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Inne punkty należące do stacji | |
---|---|
Dawny początek LK336 |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
kartofel4
(2023-07-09 21:56:42)
Potrzeba aktualizacji, stacja jest w remoncie i będzie otwarta lada dzień. Pierwszy pociąg (z grysem do dalszego odcinka do PKP Świeradów Zdrój) już wjechał na stację. Infrastruktura kolejowa, nie licząc mostów, jest nowiutka.
-
#2
Błażej Kopka
(2023-07-10 12:04:07)
Lada dzień? Czyli do końca miesiąca powiedzmy? :)
-
#3
Jakubek
(2023-11-27 18:51:24)
2023.12.10, wtedy uruchomią.
-
#4
Błażej Kopka
(2025-05-26 09:54:24)
W kwietniu władze gminy podjęły uchwałę o chęci przejęcia i zagospodarowania budynku dawnego dworca (również w Orłowicach). I tu niespodzianka, bo DSDiK nie wyraziło zgody...
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Mirsk