Ogólnopolska Baza Kolejowa

Warszawa Ursus Północny

Ostatnia zmiana: 2016-10-17

Opis ogólny

Opis ogólny: W latach 90. (nie pamiętam dokładnie w którym roku) na przystanku związkowcy z Ursusa, strajkując przeciwko restrukturyzacji zakładu zablokowali tory. (info: Karol Romaniuk, 2007-01-22)

Opis infrastruktury: Zdecydowanie jeden z najbardziej zdewastowanych przystanków na sieci PKP. Obdarte po części z blachy małe wiaty przystankowe, dziurawy dach nad przejściem podziemnym z peronów na ulicę. Obrazu nędzy i rozpaczy dopełnia najbliższe otoczenie czyli resztki zburzonych hal fabrycznych ZM Ursus. (info: Karol Romaniuk, 2007-01-22)

Dane tabelaryczne
Województwo: mazowieckie
dodatkowe tory: nie ma i nie było
budynki: był, ale już nie istnieje
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: mała wiata przystankowa
semafory: nie ma i nie było
przejście podziemne: czynne
kasa: zlikwidowana lub nieczynna
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nie ma i nie było
perony:
Perony: 2
Krawędzie peronowe: 2
kody: HAFAS:5104164
IBNR:1505
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  9,094 Warszawa Zachodnia – Kunowice (– Frankfurt (Oder)) (3)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Warszawa Włochy T3Ł (mazowieckie) 0,46 km
Warszawa Ursus (mazowieckie) 1,07 km
Warszawa Odolany (mazowieckie) 1,54 km
Warszawa Główna Towarowa (mazowieckie) 1,83 km
Warszawa Ursus Niedźwiadek (mazowieckie) 2,71 km
Warszawa Włochy (mazowieckie) 2,80 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze.Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania, bądź niezmieniającą przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Warszawa Ursus Północny

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...